Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumman painonhallintatavan valitsisit näistä?

Vierailija
29.04.2020 |

Elikäs olen 40+ nainen ja aiemmin olin mitoiltani 171 cm/ 84 kg. Olen saanut painoni alas 72 kiloon ja se on pysynyt tässä nyt muutaman vuoden. Nyt siis BMI on juuri ja juuri normaalipainon lukemissa (24,6) ja kroppa näyttää sopusuhtaiselta. On vyötärö ja lantio jne.

Osa minusta haluaisi laihtua vielä muutaman kilon... vaikka olenkin normaalipainoinen niin houkuttaisi saada loputkin ylimääräiset pois ja näyttää niin sutjakalta kuin tässä iässä on mahdollista. MUTTA MUTTA: en millään tahdo saada painoa tippumaan tämän enempää, vaikka olen kokeillut. Tuo aiempi 12 kg lähti ihan vain herkkuja karsimalla ja liikuntaa lisäämällä. Harrastan edelleen liikuntaa ja syön perusterveellisesti, mutta myös herkuttelen välillä. Nyt kun olen kokeillut tuota aiempaa laihdutustaktiikkaa pudottaakseni vielä vähän, se ei toimi enää. Pitäisi ilmeisesti vetää paljon tiukemmalle. Ihan kuin kroppa olisi päättänyt, että nyt on hyvä eikä saa laihtua enää lisää!

Kysymys kuuluukin: Olisitko minuna tyytyväinen tähän tilanteeseen, jossa paino pysyy aika pienellä vaivalla ja välillä voi herkutellakin. Hieman kuitenkin on vielä vyötäröllä turhaa (mitta vähän yli 80 cm). Vai kiristäisitkö entisestään ruokavaliota, jotta paino putoaisi noin 5 kg jolloin BMI olisi 22,9? Silloin olisit vielä nykyistä sutkakampi, mutta et välttämättä saisi herkutella vaan painoa pitäisi tarkkailla tosissaan jatkossakin.

p.s. Jos päädyn vielä yrittämään niin MITEN teen sen?

Kumman painonhallintatavan valitsisit näistä?

Vaihtoehdot

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti mieluummin rento elämä 5 kg painavampana!

Vierailija
2/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kg voisi pudottaa ajan kanssa aika pienellä vaivalla mutta elämäntapoja muuttamalla. Nipistä kaloreita pois hiilareita vähentämällä. En siis ehdota mitään karppausta vaan jätät vaan osan leivistä ja hiilarilähteistä pienemmälle ja korvaat ne runsaalla määrällä kasviksia. Rasva lähtee palamaan mukavasti. Olen sen todennut monta kertaa että joka kerta kun lisään leipiä ja maitoa ruokavalioon lähtee paino nousemaan raketin tavoin ja samoin myös laskee sen 5kg nopeasti kun jätän ne minimiin ja syön enemmän lihaa, kalaa ja kasviksia. Olen itse normaalipainoinen mutta silti näin käy joka kerta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat olla näyttävän ja hyvän näköinen etkä Tokmannin tavis, niin laihduttaisin. Oma valintasi.

Vierailija
5/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laihdut, siinä on iso riski että lihot takaisin, etkä vain nykyiselle tasolle. 

Vierailija
6/6 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen normaalipainoisena laihduttanut viimeisen puolen vuoden aikana juurikin tuon 5 kiloa 16/8 pätkäpaastolla. Ei ole tarvinnut juurikaan karsia herkuista tai laskea kaloreita. Hetki siihen painonpudotukseen menee, mutta on toivottavasti sitten pysyvämpää. Tällä palstalla on aiheesta hyvä viestikejtu, kannattaa etsiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi