Lapsi kysyi onko suvaitsevaisuus hyvän vai pahan puolella
Kommentit (48)
Tätiliiniläinen kirjoitti:
Se mitä pitää suvaita on oleellinen asia. Vaikka näkemykseni on poikkeava
-mutta se on vain minun mielipiteeni: en suvaitse homoutta, se on mielestäni kauheaa. Toivoisin ettei kukaan omalla esimerkillään saa toista kokeilemaan samaa. Olen kiinnittänyt huomiota että siihen ryhtyneiden ihmisten kasvot muuttuvat. En ole tuominnut heitä, mutta ihmettelen asian saaman laillisen puolustuksen määrää.Vaikka tuttavapiirissäni on eräs jossa sellaisia piirteitä on, en silti mitenkään kiusaa häntä. On vain jokin seinä tullut välillemme, sillä hän ei enää kestä uskovaisuuttani-sillä hänen omat tekonsa syyttävät häntä, en minä. Hän ei siis suvaitse että uskon Jeesukseen, vaikka minä suvaitsen hänet ihmisenä? Vai soimaako hänen omatuntonsa häntä? Sitä en tiedä.
Eithän sinä suvaitse häntä vaan vain siedät häntä jotta voit kuvitella olevasi suvaitsevainen häntä kohtaan.
Sekin on ihan jees, mutta itselleen ei ehkä kannata valehdella.
Vierailija kirjoitti:
-mutta se on vain minun mielipiteeni: en suvaitse homoutta, se on mielestäni kauheaa. Toivoisin ettei kukaan omalla esimerkillään saa toista kokeilemaan samaa. Olen kiinnittänyt huomiota että siihen ryhtyneiden ihmisten kasvot muuttuvat. En ole tuominnut heitä, mutta ihmettelen asian saaman laillisen puolustuksen määrää.Vaikka tuttavapiirissäni on eräs jossa sellaisia piirteitä on, en silti mitenkään kiusaa häntä. On vain jokin seinä tullut välillemme, sillä hän ei enää kestä uskovaisuuttani-sillä hänen omat tekonsa syyttävät häntä, en minä. Hän ei siis suvaitse että uskon Jeesukseen, vaikka minä suvaitsen hänet ihmisenä? Vai soimaako hänen omatuntonsa häntä? Sitä en tiedä.
Eithän sinä suvaitse häntä vaan vain siedät häntä jotta voit kuvitella olevasi suvaitsevainen häntä kohtaan.
Sekin on ihan jees, mutta itselleen ei ehkä kannata valehdella.
Hyvä yritys trollata.. suvaitsen hänet ihmisenä, tasavertaisena muiden rinnalla, mutta en suvaitse homoutta tekona.
Eii elämä ole noiin mustavalkoinen. Tai ehkä auktoriteeettikiimaisen silmin.
Kulttuurirelativismi ainakin on järjetön oppi.
Kerro ainakin lapselle että suvait'sevaisuus ja samaa mieltä oleminen ovat kaksi eri asiaa. Moni ihminen valittaa että suvaitsevaiset eivät suvaitse heitä vaikka kyse on vain siitä että suvaitsevaiset kritisoivat heidän mielipiteitään.
Eli suvait'seminen ei tarkoita että pitäisi olla samaa mieltä kaikkien kanssa. Vaan että antaa muiden elää kuten he haluavat ja elää itse kuten haluaa. Tämä siis niissä rajoissa että kukaan ei vahingoita ketään muuta.
Hyvä keskustelu tähän asti..oletko itse kieroutunut omantahtosi edustaja, joka yrittää itkupotkuraivareilla saada mielipiteesi läpi. Kun muu ei auta, yrität syyllistää.
Boooriiiing
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ihan jees, mutta itselleen ei ehkä kannata valehdella.Hyvä yritys trollata.. suvaitsen hänet ihmisenä, tasavertaisena muiden rinnalla, mutta en suvaitse homoutta tekona.
Ei ollut tarkoitukseni trollata tai loukata :)
Ymmärsin vain ilmeisesti väärin, että et hyväksy homoutta, joka on osa ystävääsi aivan kuin heterous, punatukkaisuus, usko tai musikaalisuus.
Kiitos tarkennuksesta, siis hyväksyt homouden ja miesten tai naisten välisen rakkauden kunhan he eivät harrasta seksiä.
Voisikohan teidän suhdetta auttaa jos pyytäisit, että hän ei kerro sänkypuuhistaan ja sinä pyrkisit siihen ettet tuo uskoasi esiin keskusteluissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekin on ihan jees, mutta itselleen ei ehkä kannata valehdella.Hyvä yritys trollata.. suvaitsen hänet ihmisenä, tasavertaisena muiden rinnalla, mutta en suvaitse homoutta tekona.
Ei ollut tarkoitukseni trollata tai loukata :)
Ymmärsin vain ilmeisesti väärin, että et hyväksy homoutta, joka on osa ystävääsi aivan kuin heterous, punatukkaisuus, usko tai musikaalisuus.Kiitos tarkennuksesta, siis hyväksyt homouden ja miesten tai naisten välisen rakkauden kunhan he eivät harrasta seksiä.
Voisikohan teidän suhdetta auttaa jos pyytäisit, että hän ei kerro sänkypuuhistaan ja sinä pyrkisit siihen ettet tuo uskoasi esiin keskusteluissa?
Ei homoseksuaalisuus ole sama asia kuin punahiuksisuus tai musikaalisuus. Asian voi vääntää niin kieroon, kuin miten sen tahtoo esitellä..kovin ontuvilla perusteilla tosin lähdit liikkeelle.
Sen edelleen kiistän, että muka hyväksyisin homouden. En hyväksy enkä suvaitse missään muodossa, mutta en asetu tuomariksi. On vain yksi tuomari, Korkein. Hän kerran tuomitsee minut (ja sinutkin) jokaisesta sanastakin jonka sanomme tai kirjoitamme. Jeesuksen ristinkuoleman kautta on mahdollisuus pyytää syntejä anteeksi, ja olla vapaa tuomiosta-tämänkin jotkut kääntävät kieroon.
Hän ei kertonut itse oudoista teoistaan, vaan yritti häpeissään peitellä tekojaan. Jos homous olisi synnynnäistä lahjakkuutta, ei sitä tarvitsisi hävetä. Valitettavasti kaikki tulee julki, ennemmin tai myöhemmin. Uskostani Jeesukseen, olen kertonut kaikille, jotka tapaan tai tunnen. En aseta ketään eriarvoisuuteen sen perusteella mitä he ovat.
Ihminen on arvokas mutta ihmisen teot eivät ole. Moni luulee tekevänsä hyvää-esim puolustamalla homoja, mutta tekeekin suuren virheen.
Suvitsevaisuus on oikeistotrollien uudelleen keksimä termi, jolla osoitetaan aggressiota normaalia kansanosaa kohtaan. Sana on menettänyt oikeastaan merkityksensä, koska sitä on käytetty näiden nat..sien välineenä ja se on muuttunut hyvästä pahaksi. Voit sanoa tämän ja kertoa tarinan antimidaksesta, jona kosketuksesta kaikki muuttui pask..aksi.
Ei suvaitsevaisuus tarkoita että suvaitaan pahoja tai hyviä tekoja, vaan suvaitsevaisuus on neutraalia tasa-arvoista kohtelua ilman ennakkoluuloja, kohtele muita niin kuin itseäsi haluat kohdeltavan.
Synnissä on yksi erikoinen piirre, se, että aina on tehtävä enemmän pahaa kuin edellisellä kerralla, tai se ei tuotakaan tyydytystä. Jari sillanperä on hyvä esimerkki tästä. Kun ei pelkkä homoilu riittänyt, piti alkaa lapsia raiskaamaan. Siinä kaikkien homojen lopputulema. Kun ei irstailu riitä, pitää mennä astetta pidemmälle. Harmi vaan että oikeus ei voinut näyttää toteen, ja tuomita, vaikka oli erittäin todennäköistä että jari oli kuvamnut toisen miehen lapseenyhdynnän, ja ollut täten läsnä rikosta tehdessä..mutta siitäkin SETA tahtonee varmaan laillista. "Homot haluaa, ni pitäähän niitä ymmärtää!" SE ON
SUVAITSEVAISUUTTA. Miettikää mihin tää kaikki johtaa.
Tasa-arvoinen kohtelu ja suvaitsevaisuus on kaks ihan eri asiaa.
Sano vaan reilusti keeneri, mitä sitä turhaan pidättelemään.
Tällä kokemuksella vastaisin, että pahan puolella.
Niin paljon harmia siitä on ollut! Alkaen vuoden 2015 kansanvaelluksesta ...
Vastauksesi ap tietenkin riippuu siitä mikä on poliittinen suuntautumisesi...
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaisuus on hyvä asia. Kaikkia ihmisiä pitää suvaita, heidän tekojaan ei.
Jotkut ihmiset sanovat olevansa suvaitsevia mutta eivät tosiasiassa suvaitse kuin joitain tietyllä tavalla ajattelevia ihmisiä. Heitä kutsutaan usein suvakeiksi ja he luulevat tekevänsä hyvää.
Todellisesti suvaitsevainen antaa kaikkien ajatella niinkuin haluavat ja antaa ihmisten toimia kulttuurinsa mukaan sielä missä niin toimitaan. Ehkäpä jopa vieraassa kulttuurissa vieraillessaan käyttäytyy sen kulttuurin mukaan väheksymättä sitä kulttuuria jossa eletään.
Ähhlyissä ei sitten suvaitsevaisia taida paljoa olla.
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaisuus on hyvä asia. Kaikkia ihmisiä pitää suvaita, heidän tekojaan ei.
Jotkut ihmiset sanovat olevansa suvaitsevia mutta eivät tosiasiassa suvaitse kuin joitain tietyllä tavalla ajattelevia ihmisiä. Heitä kutsutaan usein suvakeiksi ja he luulevat tekevänsä hyvää.
Todellisesti suvaitsevainen antaa kaikkien ajatella niinkuin haluavat ja antaa ihmisten toimia kulttuurinsa mukaan sielä missä niin toimitaan. Ehkäpä jopa vieraassa kulttuurissa vieraillessaan käyttäytyy sen kulttuurin mukaan väheksymättä sitä kulttuuria jossa eletään.
Minustakin lapselle on tärkeintä opettaa, että ihmisiä tulee suvaita ja kohdella kunnioittavasti, mutta kaikkia tekoja ei tarvitse suvaita. Toisen ihmisen tekoja ja tapoja ei tarvitse hyväksyä sanallisesti, mukautua, osallistua, tehdä samalla tavalla.
Jos pitää toisen tekoa vääränä, siitä voi sanoakin kunnioittavasti tilanteessa, jossa asiasta keskustellaan. Joskus, jos näkee jonkun tekevän väärin toiselle ihmiselle, siihen voi puuttua ja mahdollisuuksien mukaan pitääkin puuttua.
Eli jos ap:n lapsi oikeasti tuosta on kysynyt, niin vastaisin tekemällä eron ihmisten ja tekojen suvaitsemisessa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Jos mietitään lasten maailmaa, miltä kaikki näyttää vaikkapa 8-10vuotiaan silmin..osaako se erottaa mihin se samaistuu jos sanotaan vaan että kaikkea pitää suvaita?
Hauska oli katsoa wikipedian selitys sanalle "suvaita";
"suvaita (69) (taivutus)
sietää, hyväksyä; ei tuomitse vääriä ja vahingollisia asioita sekä vääriä ja vahingollisia ihmisiä
He eivät suvaitse toisiaan.
alentua tekemään jtk
Voisimme aloittaa, jos hän vain suvaitsisi tulla"
Hehhej..ei kovin positiivinen kuva jää
Minä vastaisin että ne pahat käyttävät kilttiä suvaitsevaisuutta häikäilemättä hyötyäkseen siitä.
Entäs jos lapsi kysyy suoraan, pitääkö sitä nyt olla suvaitsevainen vai ei?