Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi kysyi onko suvaitsevaisuus hyvän vai pahan puolella

Vierailija
29.04.2020 |

Mitä minun pitäisi vastata hänelle?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mietitään lasten maailmaa, miltä kaikki näyttää vaikkapa 8-10vuotiaan silmin..osaako se erottaa mihin se samaistuu jos sanotaan vaan että kaikkea pitää suvaita?

Hauska oli katsoa wikipedian selitys sanalle "suvaita";

"suvaita (69) (taivutus)

sietää, hyväksyä; ei tuomitse vääriä ja vahingollisia asioita sekä vääriä ja vahingollisia ihmisiä

He eivät suvaitse toisiaan.

alentua tekemään jtk

Voisimme aloittaa, jos hän vain suvaitsisi tulla"

Hehhej..ei kovin positiivinen kuva jää

Siis suvaita =tarkoittaa = ei tuomitse vääriä ja vahingollisia ihmisiä

Siitä kandee kelata mitä lapselle sanoo.

Vierailija
42/48 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adjektiivi Muokkaa

suvaitsematon (34-C)

sellainen, joka tuomitsee vääriä ja vahingollisia asioita sekä vääriä ja vahingollisia ihmisiä

Myös wikipediasta kopioitu.

Minä tuomitsen vääriä asioita vääriksi, ja olen ylpeästi suvaitsematon pahoja asioota kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adjektiivi Muokkaa

suvaitsematon (34-C)

sellainen, joka tuomitsee vääriä ja vahingollisia asioita sekä vääriä ja vahingollisia ihmisiä

Myös wikipediasta kopioitu.

Minä tuomitsen vääriä asioita vääriksi, ja olen ylpeästi suvaitsematon pahoja asioota kohtaan.

minäkään en suvaitse t-p järjestelmän väärinkäyttöä ja t-p bisnestä

Vierailija
44/48 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tie islamismiin on kivetty hyvillä päähänpinttymillä.

Vierailija
45/48 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijausta.

Vierailija
46/48 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi kysyi tuota, niin onpa nerokas lapsi. Mutta kaikki lapset ovat neroja.

Ap, kysymys on niin syvällinen ettei siihen voi vastata ylimalkaisesti, se vaatii todella paljon pohtimista. Vataa, että kysymys on tosi vaikea, sinun pitää pohtia sitä.

Vierailija
47/48 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi kysyi tuota, niin onpa nerokas lapsi. Mutta kaikki lapset ovat neroja.

Ap, kysymys on niin syvällinen ettei siihen voi vastata ylimalkaisesti, se vaatii todella paljon pohtimista. Vataa, että kysymys on tosi vaikea, sinun pitää pohtia sitä.

Hyvä mahdollisuus pohtia yhdessä asiaa.

Vierailija
48/48 |
30.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suvaitsevaisuus on hyvä asia. Kaikkia ihmisiä pitää suvaita, heidän tekojaan ei.

Jotkut ihmiset sanovat olevansa suvaitsevia mutta eivät tosiasiassa suvaitse kuin joitain tietyllä tavalla ajattelevia ihmisiä. Heitä kutsutaan usein suvakeiksi ja he luulevat tekevänsä hyvää.

Todellisesti suvaitsevainen antaa kaikkien ajatella niinkuin haluavat ja antaa ihmisten toimia kulttuurinsa mukaan sielä missä niin toimitaan. Ehkäpä jopa vieraassa kulttuurissa vieraillessaan käyttäytyy sen kulttuurin mukaan väheksymättä sitä kulttuuria jossa eletään.

Ei ketään tai mitään tarvitse automaattisesti suvaita, paitsi sitä jolla on valta kääntää koko laivasi ylösalaisin vastoin tahtoasi. En tiedä miksi nykyään kaikille tavallisille tallaajille tyrkytetään sitä hullua fantasiaa, että heillä on jotain supervoimien tason tärkeyttä yksilöinä yhteiskunnassa ja maailmassa, vaikka todellisuudessa he ovat yksi pölyhiukkanen kaikessa ja heidän pitäisi myös ymmärtää se.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi