Lapsi kysyi onko suvaitsevaisuus hyvän vai pahan puolella
Kommentit (48)
Adjektiivi Muokkaa
suvaitsematon (34-C)
sellainen, joka tuomitsee vääriä ja vahingollisia asioita sekä vääriä ja vahingollisia ihmisiä
Myös wikipediasta kopioitu.
Minä tuomitsen vääriä asioita vääriksi, ja olen ylpeästi suvaitsematon pahoja asioota kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Adjektiivi Muokkaa
suvaitsematon (34-C)sellainen, joka tuomitsee vääriä ja vahingollisia asioita sekä vääriä ja vahingollisia ihmisiä
Myös wikipediasta kopioitu.
Minä tuomitsen vääriä asioita vääriksi, ja olen ylpeästi suvaitsematon pahoja asioota kohtaan.
minäkään en suvaitse t-p järjestelmän väärinkäyttöä ja t-p bisnestä
Tie islamismiin on kivetty hyvillä päähänpinttymillä.
Jos lapsi kysyi tuota, niin onpa nerokas lapsi. Mutta kaikki lapset ovat neroja.
Ap, kysymys on niin syvällinen ettei siihen voi vastata ylimalkaisesti, se vaatii todella paljon pohtimista. Vataa, että kysymys on tosi vaikea, sinun pitää pohtia sitä.
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsi kysyi tuota, niin onpa nerokas lapsi. Mutta kaikki lapset ovat neroja.
Ap, kysymys on niin syvällinen ettei siihen voi vastata ylimalkaisesti, se vaatii todella paljon pohtimista. Vataa, että kysymys on tosi vaikea, sinun pitää pohtia sitä.
Hyvä mahdollisuus pohtia yhdessä asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Suvaitsevaisuus on hyvä asia. Kaikkia ihmisiä pitää suvaita, heidän tekojaan ei.
Jotkut ihmiset sanovat olevansa suvaitsevia mutta eivät tosiasiassa suvaitse kuin joitain tietyllä tavalla ajattelevia ihmisiä. Heitä kutsutaan usein suvakeiksi ja he luulevat tekevänsä hyvää.
Todellisesti suvaitsevainen antaa kaikkien ajatella niinkuin haluavat ja antaa ihmisten toimia kulttuurinsa mukaan sielä missä niin toimitaan. Ehkäpä jopa vieraassa kulttuurissa vieraillessaan käyttäytyy sen kulttuurin mukaan väheksymättä sitä kulttuuria jossa eletään.
Ei ketään tai mitään tarvitse automaattisesti suvaita, paitsi sitä jolla on valta kääntää koko laivasi ylösalaisin vastoin tahtoasi. En tiedä miksi nykyään kaikille tavallisille tallaajille tyrkytetään sitä hullua fantasiaa, että heillä on jotain supervoimien tason tärkeyttä yksilöinä yhteiskunnassa ja maailmassa, vaikka todellisuudessa he ovat yksi pölyhiukkanen kaikessa ja heidän pitäisi myös ymmärtää se.
Siis suvaita =tarkoittaa = ei tuomitse vääriä ja vahingollisia ihmisiä
Siitä kandee kelata mitä lapselle sanoo.