Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä kouluun pitää/voi ilmoittaa, jos koulut avautuu, eikä laita lasta kouluun?

Vierailija
28.04.2020 |

Mitä voi, tai pitää ilmoittaa, jos koulut avautuu, eikä lähetä lasta kouluun koronan pelossa?

Mitä siitä seuraa, ettei lasta laita laita viimeiseksi kahdeksi viikoksi kouluun? Mitä sanktioita koulu antaa lapselle?

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat vaan rehellisesti, että olen luulosairas hysteerikko. Niin antavat sen 2 viikkoa vapaata etäkouluna käyden.

Ei kai sitä varten tartte olla luulosairas hysteerikko, ettei näe mitään järkeä stressata omaa lasta tempomalla arkea uuteen kuosiin parin viikon välein siksi että jonkin Jormaliinan äippä ei ole osannut vastata Wilma-viestiin ja nyt kaikki pitää saada sinne paikalle että voidaan tarkistaa onko ne muutamat peseytyneet tai saaneet ruokaa sitten maaliskuun.

Vierailija
22/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmastikaan ei kannata olla niin nolo,että sepostaa jostain nuhasta,kuten ehdotetaan.Kerrot tietysti totuuden ja pyydät tehtävät mitä pitää tehdä. Jos on kokeita,niin kysy miten asia hoituu.Kyllä ne nämä on jo kelanneet läpi,moni lapsi jää kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä aion vaatia lapselle kokeet etänä. Ei voi mennä kouluun koska minä olen riskiryhmäläinen.

Voihan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta. Eri asia sitten saako. Vai luuletko olevasi ainut riskiryhmään kuuluva koululaisen vanhempi?

En tietenkään. Jos ei vaadi, ei saa mitään. Lapsella on pari koetta jotka on pakko saada tehtyä koska aine loppuu sitten yläkoulun osalta siihen. Ei niillä muuten olisi väliä. Voi tehdä myös korvaavan kirjoitelman tms jos se on helpompaa.

Mutta kouluun ei mene.

Vähän vielä itsekkäämpi voisi olla. Tuo ei ihan vielä riitä.

Vierailija
24/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ilmoita, että on yskässä ja kysy voiko tulla kouluun.

- Ano lomamatka

- Kerro rehellisesti

Lomamatka tässä tilanteessa? Yläluokkien opettajana en suosittele, jos ei halua että opettajainhuoneessa päivitellään vastuutonta vanhemmuutta.

Vierailija
25/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä aion vaatia lapselle kokeet etänä. Ei voi mennä kouluun koska minä olen riskiryhmäläinen.

Voihan sitä vaatia vaikka kuun taivaalta. Eri asia sitten saako. Vai luuletko olevasi ainut riskiryhmään kuuluva koululaisen vanhempi?

En tietenkään. Jos ei vaadi, ei saa mitään. Lapsella on pari koetta jotka on pakko saada tehtyä koska aine loppuu sitten yläkoulun osalta siihen. Ei niillä muuten olisi väliä. Voi tehdä myös korvaavan kirjoitelman tms jos se on helpompaa.

Mutta kouluun ei mene.

Mitä itsekästä siinä on?

Vierailija
26/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kouluun ei mene.

Mitä itsekästä siinä on?

Mietipä sitä. 

Vierailija
27/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kouluun ei mene.

Mitä itsekästä siinä on?

Mietipä sitä. 

Eli ei yhtikäs mitään. Hyvää vanhemmuutta. Itsekkäämpää se sun äitiytesi on kun lähetät kouluun niitä häirikköjonneja.

Vierailija
28/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitat vaan rehellisesti, että olen luulosairas hysteerikko. Niin antavat sen 2 viikkoa vapaata etäkouluna käyden.

Sinä voit vastaavasti ilmoittaa, että olet tyhmä k**ipää. Tosin kyllä he sen tietävät jo muutenkin, eli siinä mielessä ihan turha ilmoitus.

Vierailija
29/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kouluun ei mene.

Mitä itsekästä siinä on?

Mietipä sitä. 

Eli ei yhtikäs mitään. Hyvää vanhemmuutta. Itsekkäämpää se sun äitiytesi on kun lähetät kouluun niitä häirikköjonneja.

Ja näin se älähtää kehen kalikka kalahtaa. Erittäin kypsää keskustelua!

Vierailija
30/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan vasta pitää mennäkin kouluun, jos on korona. Senhän pitää levitä enemmän, kun nyt on liian hidasta. Taaskaan ei ollut moni kuollut.

Vierailija
31/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kouluun ei mene.

Mitä itsekästä siinä on?

Mietipä sitä. 

Muru pieni, nyt on jo aika mennä nukkumaan. Huomenna on taas uusi etäkoulupäivä. 

Vierailija
32/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne tarvitse mitään ilmoittaa. Pahimmillaan joku tekee lastensuojeluilmoituksen, mutta eihän sellaisestakaan tässä tapauksessa mitään seuraamuksia tule. Antaa denialistien riskeerata lapsensa ja itsensä, muiden ei kannata.

Vierailija
33/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekästä? Siis millä tavalla itsekästä? Kun ei halua lapsensa sairastuvan? Eihän sun kommentissa ole päätä eikä häntää.

Vierailija
34/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kouluun ei mene.

Mitä itsekästä siinä on?

Mietipä sitä. 

Sinä olet se öyhöttäjä offtopikkeinesi ja olkiukkoinesi. Herjaat täällä aamusta iltaan. Säälittävä luuseri mulkku. Ole hyvä.

Vierailija
35/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt poistellaan kovaa tahtia keskusteluja mm. koronaviruksen aiheuttamista komplikaatioista lapsille. En ymmärrä enkä hyväksy, kansa ei ole mikään lapsiväestö jota pitää suojella uutisilta. Kyllä jokaisella vanhemmalla on oikeus tietää että toisin kuin mediassa on puhuttu myös lapsilla on riski sairastua koronavirukseen ja sillä voi myös lapsilla olla vakavia komplikaatioita. Harvinaista, mutta mahdollista.

Vierailija
36/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ilmoitan ihan reippasti tekstiviestillä opelle, että meidän lapset on kotona viimeiset viikot. Olemme mieheni kanssa joka tapauksessa etätöissä, joten tämä ei ole ongelma kenellekään.

En usko, että tätä kukaan alkaa kyseenalaistamaan, mutta jos joku taho haluaa asiasta kanssamme keskustella, se sopii erittäin hyvin. Meillä molemmilla on mikrobiologiaan/terveydenhuoltoalaan liittyvä korkeakoulutus, ja uskon että voimme perustella kantamme hyvinkin uskottavasti.

Vierailija
37/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kouluun ei mene.

Mitä itsekästä siinä on?

Mietipä sitä. 

Sinä olet se öyhöttäjä offtopikkeinesi ja olkiukkoinesi. Herjaat täällä aamusta iltaan. Säälittävä luuseri mulkku. Ole hyvä.

Ai tämä olikin olkiukko-hullu. No se selittää kaiken. Hyvää illanjatkoa sinullekin vain!

Vierailija
38/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet lomaa lukukauden loppuun ja vastaat opetuksesta itse. Jotkut tekivät näin jo ennen koulujen sulkemista ja etäkoulun alkamista.

Joillakin alueilla tai koululuokissa ja päiväkotiryhmissä tiedettiin, että korona leviää todennäköisemmin juuri heillä! (yksikin riskejä sisältävä perhe riittää, joka on tartuttanut aina) Niin oli siis käynyt muidenkin tarttuvien tautien kohdalla ja korona on ollut hyvin tarttuva, tartuttavampi, kuin esim. influenssa, johon sitä alussa verrattiin aiheetta! Haettiin uutiset ulkomailta itse. Esim. WHO. Mikä olisi muuttunut? Maailman terveysjärjestö suosittelee edelleen  toimia koronan torjumiseksi!

Vierailija
39/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekästä? Siis millä tavalla itsekästä? Kun ei halua lapsensa sairastuvan? Eihän sun kommentissa ole päätä eikä häntää.

Kenelle sinä puhut?

Vierailija
40/69 |
28.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että tarvitsee edes rehtorille, oma opettaja riittää. Ei tässä tilanteessa kukaan kysy tarkemmin, kaikki ymmärtää syyn.