Kävin just Cittarissa ja se oli täynnä pikkulapsiperheitä vappupalloja valitsemassa
Voi hel. etti. Kakarat juoksi pitkin käytäviä, ihan toivotonta yrittää edes väistellä tarpeeksi kaukaa.
Muutenkin porukkaa oli kaupungilla ihan älyttömästi. Kaikki markettien parkkipaikat täynnä. Keskellä arkipäivää, kolme päivää ennen vapunpäivää.
Minun piti käyttää koiraa eläinlääkärissä äkillisen syyn takia. Sen jälkeen sen lääke piti hakea apteekista, joka sattuu olemaan Cittarin aulassa. Niinpä päätin käydä hakemassa puuttuvat ruokatarpeet Cittarista. Melkein kaduttaa.
Mikä näitä vanhempia vaivaa? Itselleni ei tulisi mieleenkään raahata kakaroita pallo-ostoksille markettiin tällaisena aikana.
Kommentit (260)
Inhoan nykyään tuollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä. Itse käyn kaupoilla että saan mielialaa edes siten paremmaksi.
Kävin Prismassa. Ihan sana tilanne päällä. Lisäksi taloustavara- ja puhdistusainehyllyjen välissä oli useita ryhmiä, joissa ihmiset antoivat toisilleen ja yli 70 vuotiaille kielareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kyttäät muita ihmisiä? Kävit itse keskellä päivää kolmessa paikassa joten etköhän ole itse paljon pahempi levittäjä.
Tuskinpa. Minulla oli maski ja käytin ahkerasti käsidesiä. Pyyhin myös ostoskärryjen kahvan desinfioivalla pyyhkeellä ja väistelin muita parhaani mukaan. Kassajonossa huomautin turvavälistä yhdelle pers eeseen kiinni tunkevalle.
Elinlääkärissä oli kyllä loistavat järjestelyt. Ulko-ovi aukesi vain kelloa soittamalla, ja ovenraosta kurkkasi hoitaja, joka suoritti asiakkaan sisäänkirjauksen asiakkaan odottaessa ulkona. Kun eläinlääkäri oli valmis ottamaan vastaan, hän soitti asiakkaan kännykkään. Sitten hoitaja avasi oven, ja eläin suoraan vastaanottohuoneeseen. Tutkimuksen jälkeen eläin ulos ja autoon. Omistaja kutsuttiin sisään 5 minuutin päästä suorittamaan maksu ja sitten ulos. Odotushuoneessa ei siis ollut lainkaan asiakkaita.
Miksi pyyhit ostoskärryjen kahvaa käsidesillä? Tää on just niin tätä kun tavikset joilla ei ole minkäänlaista aseptista ajattelua tulevat neuvomaan muita. Korona ei imeydy terveestä ihosta läpi. Lakkaa kaivamasta nenää. Ja monet tutkimukset sanovat, että altistuksen pitää kestää vähintään 15 min jotta korona voi tarttua. Vielä ei tietääkseni ole yhtään tartuntaa tullut kaupasta tai ohi kävelevältä ihmiselta. Pinnoiltakaan tartuntaa on vaikea saada.
No ihan siksi etten saa kaikkea paskaa kahvasta käsiini. Mitä haittaa siitä on? Käytin käsidesiä myös heti autoon päästyäni. Ja pyyhin myös kaikki käyttämäni auton hallintalaitteiden namiskat samanlaisella pyyhkeellä.
Ostoskärryjen luona oli yli 70 vuotias rouva kyykyssä yskimässä kahvoihin. Siirtyi sitten yskimään ja sylkemään hevi-osaston pakkaamattomiin tuotteisiin.
Vappupallot on täytetty koronaviiruksilla,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet voi ainakin täällä saada soittamalla parkkipaikalle. Olisiko sinun ollut mahdollista löytää vastaava apteekki?
Myös muut saattoivat olla apteekkireissulla ja samalla hakevat vappupallot.
Menithän sinäkin kauppaan ruokaostoksille.
Ylipäätään miksi sinulla on enemmän oikeuksia koirasi takia kuin lapsilla?Täälläkin voi saada ihmisten lääkkeet. Niihin kun on sähköinen reseptijärjestelmä. Ne voi tilata myös netistä. Eläimille ei valitettavasti vastaavaa ole.
Onko tämä sinulle uutinen?
Eli sulla ei ollut mahdollista soittaa apteekkiin ja kysyä? Menit vaan oletuksella, että on pakko mennä? Meillä sai lääkkeet jopa laskulle, koska eivät halunneet koskea korttiin. Kyllästyttää ihmiset, jotka itse menevät ja asioivat, sitten moralisoivat muita kun tekevät samoin.
Meillä on elintarvikeostoksillekin tarjolla nouto parkkipaikalta ilman kontaktia. Pitää vaan nähdä vaivaa etukäteen, että se onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan nykyään tuollaisia ap:n kaltaisia ihmisiä. Itse käyn kaupoilla että saan mielialaa edes siten paremmaksi.
Lähde mieluummin lenkille (tiedän - uskomaton ajatus sinulle) tai tee edes jotain hyödyllistä kotonasi (samoin se). Kaupat ei ole mitään huvipuistoja.
Vierailija kirjoitti:
Onhan paikallisessa S-marketissakin ihan helvetilliset ruuhkat näihin aikoihin. Itse käyn vasta ysin jälkeen samalla väijymässä -60% tuotteita.
Miksi ostat vanhaa, kun saisit uutta ja tuoretta?
Vierailija kirjoitti:
Ikäryhmässä 0-9 on 108 varmistettua tartuntaa Suomessa. Onko kuolleita?
No onkohan.
Musta nää aloitukset, joissa kritisoidaan muiden kaupassakäyntiä, on jotenkin hupaisia, varsinkin kun aina tämä aloittaja on itse myös siellä kaupassa. Hirveä selittely vain, että äkkiä kävin!!
Ja joo, kävin itsekin lasten kanssa hakemassa vappupallot. Ei haettu muuta ja ihan vain äkkiä!!
Myös kääreitä kannattaa kosketella koronasormin. Viirus elää niissä monta päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkkeet voi ainakin täällä saada soittamalla parkkipaikalle. Olisiko sinun ollut mahdollista löytää vastaava apteekki?
Ylipäätään miksi sinulla on enemmän oikeuksia koirasi takia kuin lapsilla?Täälläkin voi saada ihmisten lääkkeet. Niihin kun on sähköinen reseptijärjestelmä. Ne voi tilata myös netistä. Eläimille ei valitettavasti vastaavaa ole.
Onko tämä sinulle uutinen?
Eli sulla ei ollut mahdollista soittaa apteekkiin ja kysyä? Menit vaan oletuksella, että on pakko mennä? Meillä sai lääkkeet jopa laskulle, koska eivät halunneet koskea korttiin. Kyllästyttää ihmiset, jotka itse menevät ja asioivat, sitten moralisoivat muita kun tekevät samoin.
Meillä on elintarvikeostoksillekin tarjolla nouto parkkipaikalta ilman kontaktia. Pitää vaan nähdä vaivaa etukäteen, että se onnistuu.
Olin toki selvittänyt asian etukäteen. Ei onnistunut.
Kas kun niitä ilmapallo-ostoksia ei voinut suorittaa ulkosalla, kun sielläkin myyjiä oli.
Vierailija kirjoitti:
Myös kääreitä kannattaa kosketella koronasormin. Viirus elää niissä monta päivää.
Näin on! Siksi käärmeet kannattaa desinfioida hyvin suojattuna ennen tuotteiden asettelua kaappeihin.
Esim.allergisten on pakko lukea tuoteselosteet.Itsellä kaura-allergia.En tiedä ulkoa kaikkien keksien sisältöä.Kaikki kauraa sisältävät tuotteet joutaa takaisin keksi-hyllyyn.Kakaroitani en markettiin ota.Meillä käy kaupassa vain minä yksin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen kääreitä? Haavakääreitä?
Vierailija kirjoitti:
Musta nää aloitukset, joissa kritisoidaan muiden kaupassakäyntiä, on jotenkin hupaisia, varsinkin kun aina tämä aloittaja on itse myös siellä kaupassa. Hirveä selittely vain, että äkkiä kävin!!
Ja joo, kävin itsekin lasten kanssa hakemassa vappupallot. Ei haettu muuta ja ihan vain äkkiä!!
Itse olen alkanut viettää entistä enemmän aikaa kaupoissa. On yskittönyt paljon aikaisempi enemmän ja kaupoissa ysköksiä voi kätevästi pyyhkiä hyllyissä olevien pakkausten näkymättömissä oleviin pintoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipäätään miksi sinulla on enemmän oikeuksia koirasi takia kuin lapsilla?No tota… eläimen äkillisen sairauden hoitoon velvoittaa jo laki. Onko vappupallojen ostaminen lasten kanssa merkitty lakiin?
Eiköhän nuokin lääkkeet olisi voinut saada ilman että oli mentävä Citymarkettiin ryysimään kaikkien muiden kanssa yhtäaikaa, ja sitten itkeä siitä kun muut oli kaupassa. Ei mulla vaan ole mitään vaikeuksia olla menemättä sinne, missä näen muutenkin jo olevan hirveästi porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Esim.allergisten on pakko lukea tuoteselosteet.Itsellä kaura-allergia.En tiedä ulkoa kaikkien keksien sisältöä.Kaikki kauraa sisältävät tuotteet joutaa takaisin keksi-hyllyyn.Kakaroitani en markettiin ota.Meillä käy kaupassa vain minä yksin.
Kai sä nyt jo tiedät, mitkä keksit sulle käyvät ja mitkä ei. Ei joka kauppareissulla voi olla lukuisia uutuuksia hyllyssä, jotka sun on kaikki pakko tutkia?
Mihin keksejä edes tarvitaan?
Hassua sinänsä, että porukkaa keuhkoaa että jokainen tartunnan saanut joutuu teholle, vaikka suurin osa kärsii sen lievänä.
Ja kiitos vaan, vappua ei muutenkaan voi viettää normaalisti ja nyt ollaan viemässä lapsilta se pienikin ilo, eli se vappupallo, kun niitä ei voi mennä ostamaan.
Oliko ne lapset yli 70v.?