Apua dieettiini
Koska pitäisi saada laihdutettua kesäksi,olen itse kehitellyt tällaisen dieetin.
Pätkäpaasto perusajatuksena, koska se sopii minulle.
12.00 salaatti kanalla/kalalla/munalla/ leipäjuustolla vaihdellen. Salaatissa esim paprikaa, tomaattia, kurkkua yms. Vesi.
15.00 riisikakkua, hedelmää ja vähän suklaata (en voi kieltää sokeria kun muuten romahdan :D)
17.00 pakastekasviksia tai tuoreita kasviksia keitettyinä. Lisukkeena kala, kana, muna tai leipäjuusto. Riisikakkua. Vesi.
Onko ok? Illalla tietty vettä juon. Olen nyt viikon tätä noudattanut ja tuntuu ok.
Kommentit (4)
Kuulostaa iha OKlta.
Ota huomioon suola; riisikakuissa ja leipäjuustossa on paljon suolaa
Tuossa tulee kyllä ihan todella vähän energiaa, joten pahaa pelkään, että tuosta ei seuraa kuin romahdus suoraan ojasta allikkoon. Lisäksi tuossa on ihan turhia, ravinneköyhiä ruokia mukana - riisikakut pitäisi oikeasti kieltää lailla, koska niissä ei ole mitään ravintsemuksellisesti tärkeää, vaan ovat ihan tyhjää höttöä. Se, että fitnesspimatsut itseään kuihduttaessa niitä syövät, että saisivat edes jotain pureskella muodon vuoksi, ei tarkoita sitä, että kenenkään ihmisen niitä oikeasti kannattaisi osaksi ruokavalioaan ottaa. Pätkäpaastossahan perusideana on se, että silloin kun ei paastota, syödään jotakuinkin normaalisti. Eli ei todellakaan ole ideana ensin paastota ja sitten kituuttaa pelkällä salaatilla ja vähärasvaisella proteiinilla. Katoaa koko dietin idea tuolla tavalla. Eli paastoa halutessasi ihan rauhassa se se 16 tuntia, mutta sitten 8 tunnin aikaikkunassa syöt ihan normaalia ruokaa, jossa on myös niitä normaaleja hiilihydraattilähteitä (täysjyväviljaa, bataattia, perunaa) ja hyvää rasvaa.
3 ateriaa päivässä, ja ensimmäinen klo 12? Ainakaan minulle tämä ei sopisi, vaan illalla varmasti alkaisin syödä liikaa.
Lisäksi mietityttää, saatko riittävästi kuitua ja vihreitä vihanneksia?