Jatkuva särky pohkeissa..
Liikun päivittäin, syön magnesiumia ja venyttelen. Silti pohkeita särkee ja välillä pistelee, kun niitä puristelee ovat kipeät ja "jumiset". Eri vuodenajoille on lenkkikenkiä vaikka minkälaista ja laadukkaita, hyviä jalalle, joten tuskin on kengästäkään kiinni. Mikä avuksi? :(
Kommentit (28)
Mulla on Bakerin kystat polvitaipeissa, aiheuttavat välillä kipua pohkeisiin.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeneekö/näkyykö tuo kysta aina pattina polvitaipeessa? Vai voiko olla huomaamaton silmälle
Vierailija kirjoitti:
Onko noihin kystoihin joku hoito?
Mulla samantapaista, eli nivelnestettä liikaa polvessa. Se aiheuttaa kipua.
Aiemmin rahisivat liukunesteen puutteesta, nyt päinvastainen ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeneekö/näkyykö tuo kysta aina pattina polvitaipeessa? Vai voiko olla huomaamaton silmälle
Mulla on pienet pullistumat, jotka kyllä näkyy ja tuntuu. Ei niille varmaankaan mitään tehdä, ellei vaivaa pahasti. Joskushan ne voi puhjeta. Välillä ovat kipeät ja välillä ihan rauhalliset.
Liikutko oikeasti vai käveleskelet?
siis hikiliikuntaa,eli ylipainoa tuskin on sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Liikutko oikeasti vai käveleskelet?
siis hikiliikuntaa,eli ylipainoa tuskin on sinulla.
Kyllä liikun. BMI 20.
Tupakoitko? Jos, niin valtimot voivat jaloissa olla ahtautuneet.
Urheiluhierojalle nää osaa hyvin purkaa kaikki jänniteet kropasta ja antaa vinkkejä kotiin. Laadukkaat kengät ei silti tarkoita että malli olisi juuri sopiva jalalle, kannattaa koittaa eri merkkejä, olisi hyvä jos kengässä olisi hieman kantaa...
Sepelvaltimotauti? Kyllä nää terveille ja sporteillekkin tulee geenilotossa, tosin jos olet kovin nuori niin tuskin silloin kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Sepelvaltimotauti? Kyllä nää terveille ja sporteillekkin tulee geenilotossa, tosin jos olet kovin nuori niin tuskin silloin kyseessä.
Sepelvaltimotautiko oirelisi pohjekipuna? Enpä ole kuullutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tupakoitko? Jos, niin valtimot voivat jaloissa olla ahtautuneet.
En tupakoi.
Vierailija kirjoitti:
Ikää 26 vuotta
Diabetes voi alkaa oireilla kipuna kehon ääriosissa. Hiusverisuonet ja hermosto sökönä.
Ala hieromaan niitä ja erityisesti polvien sivuja, nivelen ylä jaa alapuolelta. Minulta lakkasi särkemästä ja bakerinkystä hävisi myös. Kuukausia siinä menee.
Mitenkäs sen alkoholin kanssa- paljonko menee?
Itsellä alkaa parin päivän huikkailun jälkeen töppöset oireilemaan.
Minulla oli joitakin vuosia sitten ongelmia jalkojen kanssa, olin 27v mies. (Nyt 30.) Särki pohkeita ja tuntuivat voimattomilta, välillä oli jopa vaikeuksia pysyä pystyssä - ei meinannut jalat kantaa - tähän lisäksi vielä kovat selkä ja niskakivut. Niin hämmentävältä kuin se kuullostaa, syynä oli burn-out. Nyt, kun olen levännyt pari vuotta, ovat oireetkin kadonneet. Burn-out ja stressi voivat aiheuttaa odottamattomia oireita.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli joitakin vuosia sitten ongelmia jalkojen kanssa, olin 27v mies. (Nyt 30.) Särki pohkeita ja tuntuivat voimattomilta, välillä oli jopa vaikeuksia pysyä pystyssä - ei meinannut jalat kantaa - tähän lisäksi vielä kovat selkä ja niskakivut. Niin hämmentävältä kuin se kuullostaa, syynä oli burn-out. Nyt, kun olen levännyt pari vuotta, ovat oireetkin kadonneet. Burn-out ja stressi voivat aiheuttaa odottamattomia oireita.
Siis päässä vippas?
Fysioterapia, hieronta tai magnesium suihke?