Eläinkokeiden vastustajat
Miten te eläinkokeiden vastustajat, vastustatteko myös koronarokotteen testaamista eläimillä? Ja kun rokote joskus saadaan markkinoille, kai te kieltäydytte siitä?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi sairastaisi kuolettavaa syöpää, mutta olisi lääkkein pelastettavissa, kieltäistkö omaisena lääkäreitä antamasta lääkkeitä, jotka voisivat pelastaa hänen henkensä, koska ne on testattu eläimillä?
Jos sallit lääkityksen, et voi loogisesti vastustaa lääketieteellisiä eläinkokeita.
Äiti on tehnyt ihan omat hoitotahtonsa, ei minulla ole oikeutta kävellä hänen tahtonsa yli. En myöskään ole vastuussa hänen tekemistään valinnoista. Hän haluaa polttohautauksenkin ja minusta se on karsea ajatus, mutta se on ihan hänen oma ruumiinsa. Mikäli hän tahtoo, että hänet poltetaan poroksi niin se tehdään niin kuin hän haluaa vaikka se minua hirvittäisikin. Äitini ja minä olemme erillisiä ihmisiä jotka vastaamme itse omista valinnoistamme. Ei olisi myöskään oikein pakottaa toista roikkumaan elämässä kiinni jos toinen haluaa vain kuolla. Miten voi pakottaa toisen elämään oman itsekkyytensä tähden? Ihmiset valitsevat itse itselleen. Minulla on elvytyskielto ja hoitotahto tehtynä.
Mutta jos äitisi haluaisi elää, keinolla millä hyvänsä ja millä tahansa lääkkeellä mikä vain auttais. Sä ilmeisesti laittaisit välit poikki kun ottaa eläimillä testattua lääkettä. Paha ihminen, hyi hyi. Äidin ja marsun elämähän on yhtä arvokas!
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea tällä aloituksella oli ap? Todella huono aloitus.
Ei, vaan todella hyvä aloitus! Naiiveja idealisteja näyttää olevan todella paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi sairastaisi kuolettavaa syöpää, mutta olisi lääkkein pelastettavissa, kieltäistkö omaisena lääkäreitä antamasta lääkkeitä, jotka voisivat pelastaa hänen henkensä, koska ne on testattu eläimillä?
Jos sallit lääkityksen, et voi loogisesti vastustaa lääketieteellisiä eläinkokeita.
Tämän minäkin haluaisin näiltä vastustajilta kysyä. Eli äidin ja hiiren henki on saman arvoinen? Äiti siis kuolkoon?
Etkö pysty ajattelemaan, että se hiiri (tai muu eläin) kärsii sen syövän ihmisen puolesta, ja muuta paljon pahempaa. Siksi manailen ettei muita menetelmiä ole.
Kysytäänkö tällaisia esim. valehtelemisen vastustajilta: "Valehtelisitko, jos pelastaisit sillä läheisesi hengen? No niin, olet puhunut itsesi pussiin, lälläslää."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinkokeiden vastustajat ei varmaankaan myöskään meikkaa? Koska onhan niitäkin testattu eläimillä ja varmasti lukuisia muitakin vastustajien käyttämiä asioita mistä ovat täydellisen kuutamolla.
mm. Animalia on jo kymmeniä vuosia julkaissut listoja meikeistä ja hygieniatuotteista joita ei ole testattu eläimillä :)
Animalia ei ole kovin luotettava lähde tiedon hankinnassa.
Mulle on tärkeämpää saada turvallisia (meikkejä ja) lääkkeitä kuin muutaman jyrsijän henki.
No sä ootki oksettava ihminen, onneksi moni ei ole tuollainen :)
En ole ainoa mielipiteeni kanssa. Ainakin olen rehellinen, enkä ala jeesustelemaan muutaman tuhoeläimen käytöstä rokotetutkimuksessa. Niistä tutkimuksista on kiistatta hyötyä. Varmasti olet itsekin käyttänyt tuotteita, joita kehittäessä tai testatessa on jokunen elukka henkensä menettänyt.
Aloitin 14 v. keräämään tietoa niistä tuotteista joita voin käyttää. Pidän itseäni todella vastuullisena. Annan esim. käsieni kuivua mielluummin kuin laitan niihin eläimillä testattujen tuotemerkkien voiteita. Olen tehnyt niin monesti esim. lomalla kylässä jos oma voide on jäänyt kotiin. Kotona olen sitten laittanut omat voiteet. Periaatteistaan voi pitää kiinni vaikka oma iho vähän ehtisi kuivumaankin.
Ei kyse ole "vain tuhoeläimistä". Siellä on myös koiria ja kädellisiä eli apinoita. Joskus näin kuvan apinoista joilla kallo oli näkyvissä. Pitää olla todella sydämetön ihminen, että kannattaa moisia kokeita. Ei eläinkokeellisten tuotteiden käyttäjä eroa psykopaatista millään lailla. Hänhän maksaa omasta kukkarostaan yritykselle siitä, että eläinkokeiden tekemistä jatketaan. Eläinkokeettomien tuotteiden käyttäjä maksaa vain yrityksille jotka eivät tee eläinkokeita.
Voisitko sinä tai joku samoin ajatteleva selittää vielä, miksi koirien tai apinoiden käyttäminen kokeissa olisi pahempi asia kuin samat kokeet hiirillä ja rotilla? Itselläni ei ole varsinaiseen asiaan oikein mielipidettä. Jos tuotteet voi kehittää ilman eläinkokeita, niin hyvä, mutta jos ei, niin sekin on ok, sitten testataan eläimillä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea tällä aloituksella oli ap? Todella huono aloitus.
Halusin vaan tietää mitä eläinkokeiden vastustajat miettii nyt kun koko maailma kuumeisesti odottaa rokotetta. Munkin mielestä eläinkokeet on ikäviä mutta joissain tilanteissa välttämättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äiti on tehnyt ihan omat hoitotahtonsa, ei minulla ole oikeutta kävellä hänen tahtonsa yli. En myöskään ole vastuussa hänen tekemistään valinnoista. Hän haluaa polttohautauksenkin ja minusta se on karsea ajatus, mutta se on ihan hänen oma ruumiinsa. Mikäli hän tahtoo, että hänet poltetaan poroksi niin se tehdään niin kuin hän haluaa vaikka se minua hirvittäisikin. Äitini ja minä olemme erillisiä ihmisiä jotka vastaamme itse omista valinnoistamme. Ei olisi myöskään oikein pakottaa toista roikkumaan elämässä kiinni jos toinen haluaa vain kuolla. Miten voi pakottaa toisen elämään oman itsekkyytensä tähden? Ihmiset valitsevat itse itselleen. Minulla on elvytyskielto ja hoitotahto tehtynä.
Mutta jos äitisi haluaisi elää, keinolla millä hyvänsä ja millä tahansa lääkkeellä mikä vain auttais. Sä ilmeisesti laittaisit välit poikki kun ottaa eläimillä testattua lääkettä. Paha ihminen, hyi hyi. Äidin ja marsun elämähän on yhtä arvokas!
Itse asiassa, perustele miksi ei olisi. Vahvemman oikeus vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinkokeiden vastustajat ei varmaankaan myöskään meikkaa? Koska onhan niitäkin testattu eläimillä ja varmasti lukuisia muitakin vastustajien käyttämiä asioita mistä ovat täydellisen kuutamolla.
mm. Animalia on jo kymmeniä vuosia julkaissut listoja meikeistä ja hygieniatuotteista joita ei ole testattu eläimillä :)
Mulle on tärkeämpää saada turvallisia (meikkejä ja) lääkkeitä kuin muutaman jyrsijän henki.
Animalia On varsin luotettava lähde tiedon hankinnassa. Tämä maailma ei muutenkaan ole valmis eikä täydellinen.
Eläinkokeet eivät takaa turvallisuutta ja niille on olemassa vaihtoehtoja. Etenkin (turhassa) kosmetiikassa olisi hyvä jos kuluttajat painostaisivat yhtiöitä taattuun eläinkokeettomuuteen. Etenkin kun tämä on nykyään täysin mahdollista. Kukaan tuskin on niin tyhmä ja sydämetön, että nimenomaan haluaisi meikkejään testattavan juuri eläimillä. Henkistä rumuuttahan ei pakkelilla voi peittää...
Lääketieteessä on tehtävä välttämätön, koska se vaikuttaa niin paljon ihmisten elämänlaatuun ja pituuteen. Mutta toivottavaa olisi, että saataisi parempia vaihtoehtoja joskus tulevaisuudessa.Eikä ole. Ihan yhtä luotettava kuin esim PETA. Tarkoituksella valehdellaan oman asian pönkittämiseksi. Näin kyllä toimii myös moni muu järjestö. Nuo listat saattavat jopa pitää paikkaansa.
Lääketieteessä tosiaan on välttämätöntä testata eläimillä. Itse meikkaan harvoin, mutta asia ei kiinnosta minua siinä määrin, että viitsisin satunnaisen kynsilakkaputelin tai huulirasvaan testaamattomuutta alkaa tarkistaa ennen ostoa. Ihan varmasti ihan jokainen raaka-aine on jossain vaiheessa testattu, vaikka kuinka eläinkokeita vastustava firma on kyseessä.
Mä en kestä näitä tyyppejä, jotka eivät kestä totuuksia, vaan väittävät järjestöjä valehtelijoiksi vain oman naiivin maailman kuvansa puolustamiseksi. Onhan se totuus rankka ja kun joku sinunkin pientä mieltä ravistelee, niin valehtelijaksi haukut rankan viestin tuojaa. Eläimet tarvitsevat apua, sillä niillä ei ole ääntä. Kaltaisiasi pään pensaan laittajia on ihan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sä ootki oksettava ihminen, onneksi moni ei ole tuollainen :)
En ole ainoa mielipiteeni kanssa. Ainakin olen rehellinen, enkä ala jeesustelemaan muutaman tuhoeläimen käytöstä rokotetutkimuksessa. Niistä tutkimuksista on kiistatta hyötyä. Varmasti olet itsekin käyttänyt tuotteita, joita kehittäessä tai testatessa on jokunen elukka henkensä menettänyt.
Aloitin 14 v. keräämään tietoa niistä tuotteista joita voin käyttää. Pidän itseäni todella vastuullisena. Annan esim. käsieni kuivua mielluummin kuin laitan niihin eläimillä testattujen tuotemerkkien voiteita. Olen tehnyt niin monesti esim. lomalla kylässä jos oma voide on jäänyt kotiin. Kotona olen sitten laittanut omat voiteet. Periaatteistaan voi pitää kiinni vaikka oma iho vähän ehtisi kuivumaankin.
Ei kyse ole "vain tuhoeläimistä". Siellä on myös koiria ja kädellisiä eli apinoita. Joskus näin kuvan apinoista joilla kallo oli näkyvissä. Pitää olla todella sydämetön ihminen, että kannattaa moisia kokeita. Ei eläinkokeellisten tuotteiden käyttäjä eroa psykopaatista millään lailla. Hänhän maksaa omasta kukkarostaan yritykselle siitä, että eläinkokeiden tekemistä jatketaan. Eläinkokeettomien tuotteiden käyttäjä maksaa vain yrityksille jotka eivät tee eläinkokeita.
Voisitko sinä tai joku samoin ajatteleva selittää vielä, miksi koirien tai apinoiden käyttäminen kokeissa olisi pahempi asia kuin samat kokeet hiirillä ja rotilla? Itselläni ei ole varsinaiseen asiaan oikein mielipidettä. Jos tuotteet voi kehittää ilman eläinkokeita, niin hyvä, mutta jos ei, niin sekin on ok, sitten testataan eläimillä.
Ihan hyvä pointti. Minua on aina ärsyttänyt näiden "eläinystävien" tapa arvottaa eläimiä jonkun epämääräisen söpöystekijän perusteella. Joko eläimistä tykkää tai ei. Minä en.
Niinno kirjoitti:
Kuinka tyhmä voi ihminen olla. Tiedoksi sinulle, että turvallinen ei tarkoita ainoastaan yhtä kuin eläinkokeilla testattu. Halpaa se kyllä tarkoitta ja huonoa moraalia.
Animalia on näissä asioissa luotettava lähde. Voit vertailla eri tiedonlähteitä, ovat yhtenäisiä järjestön kanssa.
Voin kuvitella, minkälaisista itekkäistä epätiedostavista white trash-perheistä näitä kommentoijia tulee "ihan sama joku jyrsijän henki, kunhan minun halvat meikkini"
Tutustupa globaalisti tehtäviin eläinkokeisiin lääke- ja kemianteollisuudessa. Saatat muutta ylimielistä ja naiivia suhtutumistasi ja todeta lopulta toivovasi, ettet olisi niitä koskaan nähnytkään - niin hirveitä kokeita maailmalla tehdään. Sinun meikkisi ja pari jyrsijää sinänsä ovat pieni murhe, mutta tiedä edes, mistä eläinkokeissa vähän laajemmin on kyse ennen kuin ylimielisiä kommentteja lauot.
Onneksi vaihtoehtoismenetelmiä kehitetään ja myös laittomia kaltoinkohteluita laboratorioissa on pystytty kuvaamalla paljastamaan. Muuten nämä pyritään kuluttajilta pitämään visusti poissa silmistä, jotta ne naiiveina edelleen saadaan narrattu kuluttamaan yhtä sun toista ainetta.
Olenko jossain väittänyt, että vastustaisin vaihtoehtoisia testausmenetelmiä? Niillekin on paikkansa, ihan kaikkea vaan ei voida niillä vielä testata luotettavasti ja/tai kustannustehokkaasti.
Näitä tunnepitoisia "hiiri on yhtä arvokas kuin äitini" -juttuja lukiessa ja asiaa pohtiessa kannattaa kuitenkin muistaa, että eläinkokeita ei tehdä tutkijan sadismin saati huvin vuoksi. Ne tehdään ihan perustellusta syystä. Loppupeleissä ihmisten turvallisuuden vuoksi. Ja muistakaa vielä, ihan varmasti joka ikinen tähänkin ketjuun kirjoittanut eläinkokeiden vastustaja on elämässään käyttänyt jotain, mitä on testattu eläimillä. Miten voitte elää tämän faktan kanssa, kun noin kovaa menee asia tunteisiin?
Testataan suoraan ihmisillä, vaikka ap:lla ja muilla sos io paat eilla.
Vankiloista löytyisi paljonkin näitä testaukseen sopivia. Eläimet pitäisi antaa olla rauhassa.
Niin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Animalia On varsin luotettava lähde tiedon hankinnassa. Tämä maailma ei muutenkaan ole valmis eikä täydellinen.
Eläinkokeet eivät takaa turvallisuutta ja niille on olemassa vaihtoehtoja. Etenkin (turhassa) kosmetiikassa olisi hyvä jos kuluttajat painostaisivat yhtiöitä taattuun eläinkokeettomuuteen. Etenkin kun tämä on nykyään täysin mahdollista. Kukaan tuskin on niin tyhmä ja sydämetön, että nimenomaan haluaisi meikkejään testattavan juuri eläimillä. Henkistä rumuuttahan ei pakkelilla voi peittää...
Lääketieteessä on tehtävä välttämätön, koska se vaikuttaa niin paljon ihmisten elämänlaatuun ja pituuteen. Mutta toivottavaa olisi, että saataisi parempia vaihtoehtoja joskus tulevaisuudessa.Eikä ole. Ihan yhtä luotettava kuin esim PETA. Tarkoituksella valehdellaan oman asian pönkittämiseksi. Näin kyllä toimii myös moni muu järjestö. Nuo listat saattavat jopa pitää paikkaansa.
Lääketieteessä tosiaan on välttämätöntä testata eläimillä. Itse meikkaan harvoin, mutta asia ei kiinnosta minua siinä määrin, että viitsisin satunnaisen kynsilakkaputelin tai huulirasvaan testaamattomuutta alkaa tarkistaa ennen ostoa. Ihan varmasti ihan jokainen raaka-aine on jossain vaiheessa testattu, vaikka kuinka eläinkokeita vastustava firma on kyseessä.
Mä en kestä näitä tyyppejä, jotka eivät kestä totuuksia, vaan väittävät järjestöjä valehtelijoiksi vain oman naiivin maailman kuvansa puolustamiseksi. Onhan se totuus rankka ja kun joku sinunkin pientä mieltä ravistelee, niin valehtelijaksi haukut rankan viestin tuojaa. Eläimet tarvitsevat apua, sillä niillä ei ole ääntä. Kaltaisiasi pään pensaan laittajia on ihan liikaa.
Mitä totuuksia? Kuten sitä, että PETA maksoi siitä, että äijät hakkasivat hylkeitä videolle, ja tätä videota sitten levitettiin ihan faktana, että näin näitä reppanahylkeitä kohdellaan aina?
Animalia ja mikä tahansa järjestö tietysti julkaisee asioita, jotka pönkittävät sitä omaa agendaa. Joskus asia on ihan faktaa, joskus vähän puolitotuuksia ja joskus ihan tekaistuja juttuja. Toistan vielä, ei ole pelkästään Animalian ongelma, vaan näin toimivat kaikki järjestöt. Kyllähän niillä vähän raflaavammilla jutuilla saa enempi huomiota osakseen, oli se oma agenda mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vankiloista löytyisi paljonkin näitä testaukseen sopivia. Eläimet pitäisi antaa olla rauhassa.
Loppuvaiheessa vasta. Ei taida vangit riittää alkupuolen massatestauksiin.
Hauskinta tai ehkä surullisinta tässä keskustelussa on huomata että harva on aiheeseen perehtynyt. Itse vastustin "turhia" eläinkokeita, kunnes yliopistossa kävin aihetta käsittelevän kurssin, jossa selvisi mm. Se että EU alueella ei ole vuosiin saanut tehdä kosmetiikan eläinkokeita tai markkinoida uusia kosmetiikka tuotteita, jotka on testattu eläimillä. Toki monet ainesosat x on testattu eläimillä esim 50-vuotta sitten, mutta koska emme voi vaikuttaa historiaan onkin tärkeämpää keskittää voimavarat tulevaisuuteen. Lisäksi esim koe-eläimien pidon vähimmäisvaatimukset ovat paremmat kuin tuotantoeläimillä (mm. Tilat virikkeet). Ja eläinkokeita ei saa lain mukaan tehdä, jos on olemassa jokin muu tieteellisesti validi vaihtoehto. Olihan se karua kun täytyi todeta, että minusta hyvin stereotypisestä biologian opiskelijasta tuli jopa eläinkokeiden kannattaja näin Suomen ja eu:n tasolla.
Ei sillä että kukaan jaksaa kiinnostua, mutta laitanpa kuitenkin linkin eläinkokeita koskevaan lakiin
Entä banaanikärpäset ja muut ötökät? Niitä käytetään tutkimuksissa ja oikein kasvatetaan eläinkokeita varten. Onko se silloin sallitumpaa kun kohde on ällöttävä öttiäinen kuin söpö koiranpentu tai apina?
Kosmetiikka on maailman turhin eläinkokeiden kohde mutta lääkkeen testauksen hyväksyn.
Vierailija kirjoitti:
Hauskinta tai ehkä surullisinta tässä keskustelussa on huomata että harva on aiheeseen perehtynyt. Itse vastustin "turhia" eläinkokeita, kunnes yliopistossa kävin aihetta käsittelevän kurssin, jossa selvisi mm. Se että EU alueella ei ole vuosiin saanut tehdä kosmetiikan eläinkokeita tai markkinoida uusia kosmetiikka tuotteita, jotka on testattu eläimillä. Toki monet ainesosat x on testattu eläimillä esim 50-vuotta sitten, mutta koska emme voi vaikuttaa historiaan onkin tärkeämpää keskittää voimavarat tulevaisuuteen. Lisäksi esim koe-eläimien pidon vähimmäisvaatimukset ovat paremmat kuin tuotantoeläimillä (mm. Tilat virikkeet). Ja eläinkokeita ei saa lain mukaan tehdä, jos on olemassa jokin muu tieteellisesti validi vaihtoehto. Olihan se karua kun täytyi todeta, että minusta hyvin stereotypisestä biologian opiskelijasta tuli jopa eläinkokeiden kannattaja näin Suomen ja eu:n tasolla.
Ei sillä että kukaan jaksaa kiinnostua, mutta laitanpa kuitenkin linkin eläinkokeita koskevaan lakiin
Ei kukaan jaksa ottaa selvää edes siitä että eläinkokeisiin tarvitaan tiukat luvat tai yleensäkään mitä vaaditaan ennen kuin lääke on markkinoilla.
Meuhkataan netissä ja kuvitellaan että totuus on se mitä näkyy jenkki-elokuvissa.
Totuus on se, että suurin osa eläinkokeista on sellaisia, mitä ilman ihmiskunta voisi hyvin elää. Kaikki käyttötavaroiden ja kemikaalien turvallisuustestit, psyykkiset testit, riippuvuustestit...lista on pitkä. Eläimiltä rikotaan raajoja ja tutkitaan, miten murtumat yms parantuvat. Vaikka kaikki nämä eivät mitenkään ole ihmiskunnalle (varsinkaan enää) välttämättömiä? Meillä on jo täysin toimivat kemikaalit kodin puhdistukseen, ymmärrämme huumeiden aiheuttamat haitat jo tarpeeksi hyvin ja osaamme hoitaa tapaturmia. En väitä, etteikö joistain aikanaan tehdyistä eläinkokeista olisi ollut hyötyä, mutta nykyisin valtaosa tehdyistä eläinkokeista ei ole välttämättömiä. Ihminen on vaan itsekäs.
Mitä tulee sairausten ja rokotusten tutkimiseen ja testaamiseen, on sekin ristiriitaista. Eniten tutkimuksia tehdään nykyajan sairauksista, jotka ovat levinneet ihmisen typerän toiminnan kautta (esim. korona, influenssat...) ja yleistyneistä elintasosairauksista (joihin siis suurimmat vaikuttavat tekijät ovat ihmisten elintavat). Edesautamme siis omalla toiminnallamme näiden sairauksien syntymistä ja leviämistä(vieläpä tappamalla, kiduttamalla ja syömällä eläimiä) ja pistämme sen jälkeen jälleen viattomat eläimet kärsimään siitä? Niin itsekästä.. Ihminen on kamala.
Vielä lisäyksenä se, että eläinkokeissa ongelmana ovat myös kilpailevat lääkeyritykset ja yliopistot ja muut tutkimuslaitokset. Onnistuneita ei rahankiilto silmissä kerrota muille ja epäonnistuneista teisteistä vaietaan. Niimpä tulee lukuisia päällekkäin testauksia.
Sanottavaa olisi vaikka kuinka paljon. Olen sitä mieltä, että ihminen on äärimmäisen itsekäs ja on jotenkin päättänyt ottaa oikeudekseen riistää maapalloa ja eläimiä. Koetaan, että ei ole mitään ongelmaa eläinten tehotuotannossa ja vaikka näissä kiinan märkämarketeissa, vaan ne sairaudet jostain vaan tupsahtelevat kiusaamaan meitä.
Hävettää välillä olla ihminen:(
Vierailija kirjoitti:
Vastustan eläinkokeita, mutta tunnustan osan eläinkokeista olevan välttämättömämpiä ja tärkeämpiä kuin osan. Esim. meikin ja kosmetiikan osalta eläinkokeet ovat ihan turhia ja tyhjänpäiväisempään ei voisi eläimen elämää uhrata. Lääketiede... valitettavasti kun parempia ratkaisuja ei ole, hyväksyn sen osalta eläinkokeet välttämättömille lääkkeille. Mielestäni pitäisi kuitenkin pyrkiä etsimään vaihtoehtoisia ratkaisuja. Väittäisin, että kohtuullisen iso osa ihmisistä ajattelee näin. Ymmärrän kyllä vastakkaiset näkökulmat.
Eli tiivistetysti hyväksyn eläinkokeet välttämättömissä asioissa, mutta niitä ei todellakaan tarvita turhiin asioihin. Meikkaaminen ei pelasta kenenkään henkeä, mutta lääkkeet pelastavat.
Lääketieteessä valitettavasti ihan erityisesti tehdään turhia kokeita. Tutkijat saavat tietyn määrärahan eläinkokeisiin, ja jos sitä ei käytä, niin seuraavan kerran saa luonnollisesti vähemmän määrärahaa. Siksi tehdään aivan turhia kokeita (merkityksettömiä, tutkitaan jo tutkittua ja todennettua asiaa tms.) eläinten hengellä, että voidaan todistaa kaiken tulleen "tarpeeseen" ja voidaan jälleen anoa ja saada suuret apurahat.
Sehän on aivan sama mikä sivusto KOKOAA tietoa yhteen ja samaan paikkaan. Animalian linkkejä voi seurata yhtiöiden omille sivuille, joissa he kertovat ihan itse tuotteidensa testaustavoista ja yrityksensä ideologiasta. Animalia nyt sattuu olemaan tunnetuin ja ilmeisesti "vanhin" edelleen pystyssä oleva yhdistys ja sivusto, joka on koonnut tietoa näiden yritysten antamiin tietoihin pohjautuen. Ei Animalia näitä omasta päästään keksi.