Eläinkokeiden vastustajat
Miten te eläinkokeiden vastustajat, vastustatteko myös koronarokotteen testaamista eläimillä? Ja kun rokote joskus saadaan markkinoille, kai te kieltäydytte siitä?
Kommentit (96)
Vastustan kaikenlaista eläintestausta. Jos ihminen haluaa omaan hyötyynsä tuotteita, miksei niitä testata silloin ihmisillä? Mitä h*lvettiä eläimet joutuu ihmisten hyötykäyttöön tulevien lääkkeiden ja meikkien koekaniineiksi? Aivan järkyttävää touhua.
Ihmiset saavat testata omat tuotteensa ihmisillä.
Jotenkin voi ymmärtää eläinkokeet, kun kyseessä on oman lajimme edustajien henkien pelastaminen. Mutta tietysti toivoisin, että löytyisi muut keinot.
Kuitenkaan eläinten kiduttamista pelkän turhamaisuuden vuoksi (meikit ym.) ei voi mitenkään hyväksyä.
Vierailija kirjoitti:
Voi v mitä tekopyhyyttä viherpiipertäjiltä!! Olen ihan varma että kun oma tai jonkun rakkaan ihmisen henki on vaakalaudalla, kyllä lääkkeet ja rokotteet alkaa kelvata. Harva varmaan siinä alkaa kyselemään että onko tätä ja tätä testattu eläimillä. Oma halu elää voittaa varmasti. Näin teoriassa on helppo huudella ja olla niin eläinsuojeliaa.... Ja hiiri on hiiri, haloo! Minusta ihmisen henki on aina arvokkaampi, sanoi kuka mitä hyvänsä.
Siinähän olet arvokkaan henkesi kanssa kun luonto on romahtanut. Koska muulla ei ole arvoa. Älytöntä.
Sen minkä teet toisille teet sen myös itsellesi. Koskee kaikkea elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinkokeiden vastustajat ei varmaankaan myöskään meikkaa? Koska onhan niitäkin testattu eläimillä ja varmasti lukuisia muitakin vastustajien käyttämiä asioita mistä ovat täydellisen kuutamolla.
mm. Animalia on jo kymmeniä vuosia julkaissut listoja meikeistä ja hygieniatuotteista joita ei ole testattu eläimillä :)
Animalia ei ole kovin luotettava lähde tiedon hankinnassa.
Mulle on tärkeämpää saada turvallisia (meikkejä ja) lääkkeitä kuin muutaman jyrsijän henki.
Animalia On varsin luotettava lähde tiedon hankinnassa. Tämä maailma ei muutenkaan ole valmis eikä täydellinen.
Eläinkokeet eivät takaa turvallisuutta ja niille on olemassa vaihtoehtoja. Etenkin (turhassa) kosmetiikassa olisi hyvä jos kuluttajat painostaisivat yhtiöitä taattuun eläinkokeettomuuteen. Etenkin kun tämä on nykyään täysin mahdollista. Kukaan tuskin on niin tyhmä ja sydämetön, että nimenomaan haluaisi meikkejään testattavan juuri eläimillä. Henkistä rumuuttahan ei pakkelilla voi peittää...
Lääketieteessä on tehtävä välttämätön, koska se vaikuttaa niin paljon ihmisten elämänlaatuun ja pituuteen. Mutta toivottavaa olisi, että saataisi parempia vaihtoehtoja joskus tulevaisuudessa.
En voi ottaa koronarokotetta ammattini takia. Rokotteista voi aina tulla sivuvaikutuksia ja valitettavasti ne sivuvaikutukset on pahimmillaan sellaisia jotka veisivät urani lopullisesti. Eli ei ole yksinkertaisesti mahdollista, en voi ottaa sitä riskiä. En selittele asiaa tämän enempää tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jestas multa pääsi itku kun MOT:ssa hiirelle pistettiin ensin rokote mahaan ja sitten vielä virusta nenään :( Pieni oli aivan hädissään! Ymmärrän ihmisiä jotka eivät halua rokottaa edes lapsiaan, itsekään en tekisi niin.
Se koiranpentutragedia oli aivan kamala joka oli otsikoissa vuosia sitten. Eläinkokeen tekijä pahoinpiteli pentua, koska pentu vastusti koetta :,(
Mä toivon tollasille ihmisille kaikkea mahdollista pahaa. Siis ihan kaikkea mahdollista pahaa!!!!!
Mä toivon pahaa ihmisille, jotka toivovat muille pahaa!
Eli itsellesi.
Ei, vaan kaikille. Kukapa ihmisistä ei olisi jossain vaiheessa elämää toivonut toiselle pahaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi sairastaisi kuolettavaa syöpää, mutta olisi lääkkein pelastettavissa, kieltäistkö omaisena lääkäreitä antamasta lääkkeitä, jotka voisivat pelastaa hänen henkensä, koska ne on testattu eläimillä?
Jos sallit lääkityksen, et voi loogisesti vastustaa lääketieteellisiä eläinkokeita.
Tämän minäkin haluaisin näiltä vastustajilta kysyä. Eli äidin ja hiiren henki on saman arvoinen? Äiti siis kuolkoon?
[/quote]
Mulle on tärkeämpää saada turvallisia (meikkejä ja) lääkkeitä kuin muutaman jyrsijän henki.[/quote]
Kuinka tyhmä voi ihminen olla. Tiedoksi sinulle, että turvallinen ei tarkoita ainoastaan yhtä kuin eläinkokeilla testattu. Halpaa se kyllä tarkoitta ja huonoa moraalia.
Animalia on näissä asioissa luotettava lähde. Voit vertailla eri tiedonlähteitä, ovat yhtenäisiä järjestön kanssa.
Voin kuvitella, minkälaisista itekkäistä epätiedostavista white trash-perheistä näitä kommentoijia tulee "ihan sama joku jyrsijän henki, kunhan minun halvat meikkini"
Tutustupa globaalisti tehtäviin eläinkokeisiin lääke- ja kemianteollisuudessa. Saatat muutta ylimielistä ja naiivia suhtutumistasi ja todeta lopulta toivovasi, ettet olisi niitä koskaan nähnytkään - niin hirveitä kokeita maailmalla tehdään. Sinun meikkisi ja pari jyrsijää sinänsä ovat pieni murhe, mutta tiedä edes, mistä eläinkokeissa vähän laajemmin on kyse ennen kuin ylimielisiä kommentteja lauot.
Onneksi vaihtoehtoismenetelmiä kehitetään ja myös laittomia kaltoinkohteluita laboratorioissa on pystytty kuvaamalla paljastamaan. Muuten nämä pyritään kuluttajilta pitämään visusti poissa silmistä, jotta ne naiiveina edelleen saadaan narrattu kuluttamaan yhtä sun toista ainetta.
Vierailija kirjoitti:
Jos äitisi sairastaisi kuolettavaa syöpää, mutta olisi lääkkein pelastettavissa, kieltäistkö omaisena lääkäreitä antamasta lääkkeitä, jotka voisivat pelastaa hänen henkensä, koska ne on testattu eläimillä?
Jos sallit lääkityksen, et voi loogisesti vastustaa lääketieteellisiä eläinkokeita.
Äiti on tehnyt ihan omat hoitotahtonsa, ei minulla ole oikeutta kävellä hänen tahtonsa yli. En myöskään ole vastuussa hänen tekemistään valinnoista. Hän haluaa polttohautauksenkin ja minusta se on karsea ajatus, mutta se on ihan hänen oma ruumiinsa. Mikäli hän tahtoo, että hänet poltetaan poroksi niin se tehdään niin kuin hän haluaa vaikka se minua hirvittäisikin. Äitini ja minä olemme erillisiä ihmisiä jotka vastaamme itse omista valinnoistamme. Ei olisi myöskään oikein pakottaa toista roikkumaan elämässä kiinni jos toinen haluaa vain kuolla. Miten voi pakottaa toisen elämään oman itsekkyytensä tähden? Ihmiset valitsevat itse itselleen. Minulla on elvytyskielto ja hoitotahto tehtynä.
Vastustan eläinkokeita, mutta tunnustan osan eläinkokeista olevan välttämättömämpiä ja tärkeämpiä kuin osan. Esim. meikin ja kosmetiikan osalta eläinkokeet ovat ihan turhia ja tyhjänpäiväisempään ei voisi eläimen elämää uhrata. Lääketiede... valitettavasti kun parempia ratkaisuja ei ole, hyväksyn sen osalta eläinkokeet välttämättömille lääkkeille. Mielestäni pitäisi kuitenkin pyrkiä etsimään vaihtoehtoisia ratkaisuja. Väittäisin, että kohtuullisen iso osa ihmisistä ajattelee näin. Ymmärrän kyllä vastakkaiset näkökulmat.
Eli tiivistetysti hyväksyn eläinkokeet välttämättömissä asioissa, mutta niitä ei todellakaan tarvita turhiin asioihin. Meikkaaminen ei pelasta kenenkään henkeä, mutta lääkkeet pelastavat.
Pidän ihmishenkeä silti arvokkaampana, joten hyväksyn rokotteet. Turhia eläinkokeita vastustan, esim. meikkeihin yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän minäkin haluaisin näiltä vastustajilta kysyä. Eli äidin ja hiiren henki on saman arvoinen? Äiti siis kuolkoon?
Asia olisi äitini päätettävissä, joko hänen ollessa hereillä tai tiedottomassa tilassa hänen tahtonsa tulisi olla selvä (myös eutanasian suhteen).
Jos olisin itse potilaana, niin kieltäytyisin. Luonto joko korjaa tai parantaa, en koe että elämäni olisi ketään toista arvokkaampi. En myöskään aio ottaa koronarokotetta, enkä itseasiassa edes sure siihen kuolleita - jokainen on maailmassa aikansa, toisilla se aika päättyy vain aiemmin kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Pedofiilit koeihmisiksi. Ja psykomurhaajat.
Minuakin ällöttävät lasten hyväksikäyttäjät enemmän kuin melkein mikään, mutta pedofiili ei kait ansaitse julmuutta jos ei kajoa lapsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinkokeiden vastustajat ei varmaankaan myöskään meikkaa? Koska onhan niitäkin testattu eläimillä ja varmasti lukuisia muitakin vastustajien käyttämiä asioita mistä ovat täydellisen kuutamolla.
mm. Animalia on jo kymmeniä vuosia julkaissut listoja meikeistä ja hygieniatuotteista joita ei ole testattu eläimillä :)
Mulle on tärkeämpää saada turvallisia (meikkejä ja) lääkkeitä kuin muutaman jyrsijän henki.
Animalia On varsin luotettava lähde tiedon hankinnassa. Tämä maailma ei muutenkaan ole valmis eikä täydellinen.
Eläinkokeet eivät takaa turvallisuutta ja niille on olemassa vaihtoehtoja. Etenkin (turhassa) kosmetiikassa olisi hyvä jos kuluttajat painostaisivat yhtiöitä taattuun eläinkokeettomuuteen. Etenkin kun tämä on nykyään täysin mahdollista. Kukaan tuskin on niin tyhmä ja sydämetön, että nimenomaan haluaisi meikkejään testattavan juuri eläimillä. Henkistä rumuuttahan ei pakkelilla voi peittää...
Lääketieteessä on tehtävä välttämätön, koska se vaikuttaa niin paljon ihmisten elämänlaatuun ja pituuteen. Mutta toivottavaa olisi, että saataisi parempia vaihtoehtoja joskus tulevaisuudessa.
Eikä ole. Ihan yhtä luotettava kuin esim PETA. Tarkoituksella valehdellaan oman asian pönkittämiseksi. Näin kyllä toimii myös moni muu järjestö. Nuo listat saattavat jopa pitää paikkaansa.
Lääketieteessä tosiaan on välttämätöntä testata eläimillä. Itse meikkaan harvoin, mutta asia ei kiinnosta minua siinä määrin, että viitsisin satunnaisen kynsilakkaputelin tai huulirasvaan testaamattomuutta alkaa tarkistaa ennen ostoa. Ihan varmasti ihan jokainen raaka-aine on jossain vaiheessa testattu, vaikka kuinka eläinkokeita vastustava firma on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Pidän ihmishenkeä silti arvokkaampana, joten hyväksyn rokotteet. Turhia eläinkokeita vastustan, esim. meikkeihin yms.
Riippuu ihmisestä. Itse en missään tapauksessa voi yleisesti pitää ihmistä arvokkaampana, riippuu todellakin täysin ihmisestä.
Pelkään enemmän sitä rokotetta kuin koronaa, joten selvää etten sitä ottaisi.
Mikä idea tällä aloituksella oli ap? Todella huono aloitus.
Eli itsellesi.