Vaihdevuodet joko teillä päälle 45v on alkanut tulla oireita?
Kommentit (26)
Lääkäri kyllä ymmärtää kun tuon ikäinen menee vastaanotolle valittamaan oudoista jutuista.
Lääkäri kyllä ymmärtää kun tuon ikäinen menee vastaanotolle valittamaan oudoista jutuista.
karseita yöllisiä hikoilupuuskia...
-3
Onko se niin, että kaikilla 48-vuotiailla on vaihdevuodet, vaikkei itse huomaisi mitään erityisiä, edes pieniä oireita?
ja mulla on vaihdevuosioireita. :(
mulla on ollut jo pari kolme vuotta vuotohäiriöitä, joskus ei tule ollenkaan ja sitten taas kauheasti vuotoa!
Onko sulla tutkittu mistä johtuu, että tulee noin nuorena.
Mua tutkittiin - ja todettiin vaan, että oon joku tilastokummajainen. Totaalinen menopaussi kolmekymppisenä.
-3
Mulla on diabetes ja se saattaa aikaistaa vaihdevuosia. Mulla on muutenkin ollut ongelmia...
ja muutaman kuukauden ajan on ollut järjettömiä yöhikoiluja aina just ennen kuukautisia. Oletan, että ne on vaihdevuosioireita, kun niitä tuli jo ennen näitä helteitä.
ja otin hormoonilääkityksen käyttöön. Se tuli kuin salama kirkkaalta taivaalta.
Ei kaikki oudot oireet ole aina menopaussiin viittaavia!
ja mieliala yms jutut 53 v. Ja sen elämäntavoilla ihmettelen kovasti tuots myöhäistä menopaussia.
3kk ajaksi pois ja oli tosi ihanaa:) Silloin todettiin kokeilla että vv on alkaneet mutta eipä noita oireita ole. Menkat tosin tuli takaisin ainakin hetkeksi.
ja minulla ei ollut mitään oireita ja olen lisäksi entinen huippu-urheilija.
Minulla ei ole lapsia ja edelleenkin harrastan liikuntaa, elän terveesti ja
olen ikäistäni nuoremman näköinenkin. Mutta vaihtarit tuli mulle aikaisin, se
on kuulema geeneissä ja nykyjään ne alkavat naisialla aikaisemmin.
minulla on viime tämän talven aikana tullut rytmihäiriöitä ja mies valittaa, että minun muistini pettää. Minulla kuitenkin on hormonikierukka, eli menkkoja ei ole aikoihin näkynyt. Miten saan tietää, voisiko nämä olla vaihdevuosioireita?
40 v.
jäi menkat 3kk pois ja silloin todettiin että vv on alkanut. Ei muita oireita, nyt taas kolmatta kuukautta menkat myöhässä.... ei haittaa pätkääkään:D Kuumista aalloista tms ei mitään tietoa.
tavallsia oireita naisilla - ei välttämättä mitään tekemistä vv kanssa! Mulla on rytmihäiriöitä ollut stressistä jo melkein 20 vuotta, mieliala vaihtelee verensokerin tai pms - ei vv:n mukaan. Äkäinenkin olen vissiin luonteeltani kun mies ei ole huomannut mitään eroa:)
sen verikokeesta kun mitään oireita ei ollut, vain menkat jäi hetkeksi pois.
vaikka erikoisia. Että sulla 48v on jo ne.