Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka kummassa ei-lestadiolaiset äidit jaksavat?

Vierailija
03.07.2006 |

monesti mietin miten jaksatte yhden tai kahden lapsen kanssa, kun pitää käydä töissä, suunnitella lasten hoitoon viemiset ja hakemiset.. pitää päästä viihteelle miehen kanssa vähintään kerran kuussa jne.

itse saan olla kotona 4 ihanan lapsen kanssa, viides mahassa kasvamassa kovaa kyytiä =) leppoisaa elämää tällainen.

t. vl-äiti

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kotona, lapsia on tällä hetkellä yksi, toinen tulossa. KUn lapset joskus menevät tarhaan tms. hoitoon, on " autoon mahtuva" (2-3) määrä helpompi kuljettaa kuin 8-10 lasta.

Viihteellä ei käydä lainkaan missään, jos jossain käytäisiin, niin isovanhemmat kyllä hoitavat lapsia enemmänkuin mielellään. -on mukava viedä lapsi ummolaan ja köllötellä miehen kanssa kotona.

Haluaisin n.4 lasta, mutta sitähän ei tiedä, saanko.

Kuitenkin " lestadiolaismäärät" tuntuvat hurjilta, etenkään kun minulla ei ole ollut ongelmia raskaaksitulon kanssa. käytännössä ilman ehkäisyä lapsia tulisi varmaan kerran vuodessa...Joten kyllä se ehkäisy on meidän tapauksessa ihan paikallaan, vaikka useamman lapsen toivon saavani, olen lasten kanssa mielelläni kotona, ja pidän kovasti lestadiolaisista (tunnen useita) sekä heidän tasapainoisesta elämästään.

Vierailija
2/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi lasta, samaa sukupuolta, iässä toisiaan liki. Vien hoitoon ja sitten menen töihin. Omaa vapaa-aikaa on riittävästi, kiitos siitä mahtavalla tukiverkostolleni. Autoa ei ole. Nautin elämästä suunnattomasti. Luulisin, että yksikin lisää lapsia ja en nauttisi, ainakaan yhtä paljon. Suunnittelen jo kovasti tulevaisuutta, kun lapset pari vuotta vanhempia ja päästään kesäisin interreilaamaan ja muuta mukavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kysymästä=) Lapsia kaksi ja se saa riittää. En halua enää yöitkuja ja muuta vauvaikään kuuluvaa " ihanuutta" . Raskausaikakaan ei viimeisinä kuukausina ollut auvoisaa, puhumattakaan rankoista synnytyksistä. Itseasiassa teen niin mukavaa työtä, että se on oiva vastapaino kotielämälle. Ulkona käymme rentoutumassa ja itseämme hellimässä ja sekin tulee tarpeeseen. Keskityhän sinäkin siihen omaan elämääsi ja jätä muiden elämän ihmettely, niin on yksi stressi vähemmän. Sillä kertoohan utelusi tietynlaisesta tyytymättömyydestä, muuten et tuntisi tarvetta puolustella elämäntapaasi=)

Vierailija
4/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin on vähän enemmän yhteisiä lapsia ku 6yhteensä ku laskee miehen ja omat ja yhteiset yhteen.

Vierailija
5/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän ei pidä paikkaansa, samat hoitoonkuskaukset ja työn ja perheen yhdistämisongelmat koskee monia meitä vl-äitejä myös.

Ja kyllähän me samalla tavalla tarvitaan kahdenkeskistä aikaa puolison kanssa kuin ei-vl:t, vaikka sitä ei vietetäkään missään baareissa.

Vierailija
6/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä todellakaan jaksaisi vain olla kotona ja aina saada uusia vauvoja. Mutta jos se jollekin sopii, hän tehköön sillä tavalla. Ja antakoon mun tehdä omalla tavallani. Eli välillä lapset pois silmistä ja vähän rentoutumaan salille, leffaan tai baariin.

Vierailija
7/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoinen työ ja omia harrastuksia/ omaa aikaa välillä. Elämästä pitää nauttia, kerranhan täällä vain ollaan. Raskaus ja vauva-ajat olivat senverran rankkoja, että kaksi lasta riittää. Ja maailmassa on muutenkin jo ihan liikaa ihmisiä, että mitähän siitäkin tulisi jos kaikki sikiäisivät kuten vl.

Vierailija
8/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en kyllä todellakaan jaksaisi vain olla kotona ja aina saada uusia vauvoja. Mutta jos se jollekin sopii, hän tehköön sillä tavalla. Ja antakoon mun tehdä omalla tavallani. Eli välillä lapset pois silmistä ja vähän rentoutumaan salille, leffaan tai baariin.

Vierailija
9/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistystä vähän toisin päin ;)

Vierailija
10/10 |
03.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jaksan kolme lapseni ja masuvauvan kanssa oikein erinomaisesti. Miehen kanssa kaksin käymme elokuvissa tai syömässä, milloinpa misääkin ehkä nelisen kertaa vuodessa, jos hyvin sattuu. Ravintoloista emme piittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi