Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri haluaa soitella, puhelut pelkkää hänen monologia

Vierailija
27.04.2020 |

En muutenkaan tykkää soitella, en koskaan muiden kavereideni kanssa soittele vaan aina kirjoittelen whatsapissa muiden kavereideni kanssa. Vain tuon kanssa silloin tällöin soitan, koska hän niin haluaa.

Miten sanon, etten haluaisi soitella? Tai pitääkö vaan hammasta purren jutella (tai siis kuunnella) se tunti? Kaverilla ei ole ongelmaa pitää 30 min monologia putkeen joten puhelu on aina vähintään 45 min. Kaveri on kiva ihmisenä, mutta yltiöpuhelias ja meidän kommunikointi ei ole tasapainossa, saan jatkuvasti taistella tilasta ja puheenvuoroista. Tästä syystä soittelu on raskasta. Tällaista tilasta taistelua ei muiden kavereideni kanssa ole.

Nyt pitäisi keksiä miten sanon että en haluaisi soitella?

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkkejä?

Vierailija
2/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet, miten sanot ettet halua soitella? Sano, että en halua soitella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eisaatana kirjoitti:

No mitäpä luulet, miten sanot ettet halua soitella? Sano, että en halua soitella.

Tuo on loukkaavaa!

Vierailija
4/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten sanot hänelle että opettele huomioimaan myös vastapuoli. Antaa suuttua jos on suuttuakseen.

Vierailija
5/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kaveri löysi uskonnon ilot. Tätä ilosanomaa haluaisi levittää joka kerta kun soittaa. Mua ei haittaa uskonnollisuus kunhan sitä ei aleta tuputtamaan

Vierailija
6/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin joka päivä, kun ekstrovertit soittelevat minulle ja kertovat pelkästään joko omia asioitaan tai juoruavat ihmisistä, joita en ole nähnytkään. Puhelut kestävät vähintään puoli tuntia ja tuntuu, ettei muuta saakaan päivässä tehdä kuin olla puhelimessa. No jonkun mielestä varmaan siitä, että ihmiset edes soittelevat, tulisi olla kiitollinen. Mietin vain, että mikä on se ekstrovertin olotila puhelun jälkeen. Ah, sainpas papatettua tuolle ja muodon vuoksi vain sivulauseessa kysyin, että mitäs teille kuuluu, vaikka en edes kuunnellut vastausta, ennen kuin jo selitin omiani päälle... Olen kyllä alkanut testimielessä puhua päälle itsekin ja tietenkin omista asioistani, mutta reagointia tähän ei tule, vaan omat papatukset jatkuu. Tämä on muuten vain naisten ongelma, en tunne tällaisia miehiä yhtään ja miesten kanssa on aina mukava olla puhelimessa! Kyllä minäkin saan energiaa vastavuoroisista keskusteluista, mutta tuntuu olevan liian harvassa sellaiset ihmiset.

Vierailija
7/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

jätät vaan soittamatta. laita kumminkin synttärionnittelut ja joulun toivotukset ym.  niin pysyt väleissä. joskus on myös aika siirtyä ystävistä toisiin jotta pääsee itse eteenpäin elämässä.

Vierailija
8/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jätät vaan soittamatta. laita kumminkin synttärionnittelut ja joulun toivotukset ym.  niin pysyt väleissä. joskus on myös aika siirtyä ystävistä toisiin jotta pääsee itse eteenpäin elämässä.

Jos hän nyt kysyy minulta, että soitellaanko huomenna klo 17 niin mitä vastaan?

Ap

Vierailija
9/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helppoa, et vain enää vastaa. Laitat sitten perään jonkun sori enpä kerennyt vastaamaan monta tuntia myöhemmin. Tai lopetat puhelun joka kerta lyhyeen jollain tekosyyllä. Tai voithan möläyttää kaverillesi suoraan, että sinua ei kiinnosta - niin pääset kaverista eroon lopullisesti.

Vierailija
10/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hymyilytti muuten tämä. Laitan aina kaverille synttärionnittelut. Tuo kaveri ei sen sijaan ole koskaan onnitellut minua, ei tiedä/muista syntymäpäivääni vaikka se on monena vuonna tullut esille.

Ap

Vierailija
11/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en halua viestitellä Whatsappissa enkä varsinkaan lähetellä kuvia. En halua luovuttaa oikeutta tietoihini ja kuviini Facebookille ja sen markkinayhteistyökumppaneille.

Vierailija
12/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

"Ei soitella."

Noin, ei ollut vaikeaa.

Itse olen vastaavanlaiselle kaverille sanonut, että sen monologipuhelut kuormittaa minua liikaa enkä jaksa niitä. Että minulle sopii viestittely ja kerran viikossa näkeminen, mutta en tahdo että se enää soittaa minulle.

Välithän se pani sitten poikki. Harvoin on oloni ollut niin helpottunut.

Vierailija
13/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Huhhuh. Sama tilanne kuin minulla oli. Olen yöttöläinen ja monologiystävä kaappasi päiväni sanomalla jo edellisenä iltana "heräile vaan ihan rauhassa ja soittele kun oot heränny..."

Tähän ystävyyssuhteeseen sisältyi niin paljon muutakin energiaa kaappaavaa, että päätin ko suhteen. Se oli yksi parhaimmista päätöksistä

Vierailija
14/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano vaikka että jätetään johonkin toiseen päivään ei tässä ajassa ehdi oikeen mitään tapahtumaan.

Vierailija
15/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sano, että sinulla on juuri silloin parempaakin tekemistä kuin turista puhelimessa joutavia. Kerro, että katselet muumeja uusintana.

Vierailija
16/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä alkanut testimielessä puhua päälle itsekin ja tietenkin omista asioistani, mutta reagointia tähän ei tule, vaan omat papatukset jatkuu. Tämä on muuten vain naisten ongelma, en tunne tällaisia miehiä yhtään ja miesten kanssa on aina mukava olla puhelimessa! Kyllä minäkin saan energiaa vastavuoroisista keskusteluista, mutta tuntuu olevan liian harvassa sellaiset ihmiset.

Kyllä tätä tapahtuu miestenkin välillä. Sama tyyppi tosin käyttäytyy näin myös silloin kun ollaan nokakkain eli keskeyttää kaikki muiden puheenvuorot ja alkaa jankata päälle omia asioitaan. Ja on siten 90% ajasta äänessä.

Vierailija
17/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sanot että lepäät silloin kun tarvitset lepoa erään puheripulin saaneen ystävän näännytettyä sinut.

Vierailija
18/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen itse tuollainen soittelija, helposti vierähtää tunti. 

Monesti puhelun jälkeen huomaan (ja hieman häpeän), että TAAS selitin omia asioitani niin paljon, että en muistanut kysyä mitä kaverille kuuluu. 

Ja myönnän kyllä, että sitten kun kaveri kertoo jotain, niin en millään malta kuunnella, kun minulla on kiire selittää niitä omia juttujani. 

Aina toisinaan havahdun tähän ja hävetää itsekseni. En silti muista tätä seuraavassa puhelussa. Tai jos joku kaveri soittaa ja lätisee juttujaan, niin ei minua kyllä yhtään kiinnosta muiden kuulumiset. 

Se on kai meillä tietyillä ihmistyypeillä joku sisäsyntyinen tarve suoltaa kaikki sonta toisen niskaan ja helpottaa omaa oloansa. 

Suosittelen sinulle suoraa puhetta. Kerro kaverillesi suoraan, että nämä puhelut kuormittavat, koska ovat liian pitkiä (vievät aikaa muulta) ja koska ne ovat yksipuolisia, ja ovat siten henkisestikin raskaita.

Se on ainoa toimiva keino.

Toki, jos haluat pysyä kaverina, niin sano, että mielelläsi soittelet silloin tällöin (anna tarkka raja, vaikka kerran kuussa) ja silloinkin puhelut pitää pysyä vastavuoroisina.

Kyllä kaverisi ymmärtää! 

Vierailija
19/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua olla hänen kaveri sano se suoraan.

Vierailija
20/50 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on samanlainen ja kyllä minä häntä kuuntelen. Hänellä on tarve puhua ja hän on minulle tärkeä ihminen, joten miksi en häntä kuuntelisi? Jos kaveri ei ole kauhean tärkeä sinulle voit sitten jättää vaikka vastaamatta.