Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauratko hengitysmaskin käyttäjille?

Ei naurata
27.04.2020 |

???

IL: Katri, 23, on käyttänyt kasvomaskia vuosia – nyt häntä piinataan: ”Osa yskii tarkoituksella päin"

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a90528f6-7ee7-4334-862c-f0ceb…

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Halveksuvasti.

Vierailija
2/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, saattavat olla tartuttajia. Kierrän yhtä kaukaa kuin maskittomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Oikeastaan ihailen, koska itelläni ei oo oikeen pokkaa käyttää, tarvittaisiin se pakko tai vahva suositus.

Mun päälle on yskitty koska laitoin käsidesiä kaupasta tullessani (olin siis ilman maskia).

Vierailija
4/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura käyttäjille. Näytösluonteisesti yskivät ovat jotain kylähulluja, jotka luulevat keksineensä hyvän vitsin.

Toivottavasti niitä aletaan poistamaan esim. kaupoista. Mielellään vähintään rikesakkolappu mukanaan.

Vierailija
5/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura, koska käytän itse :) Olen panostanut jonkin verran siihen että opettelen oikean käytön, joten joskus huvitun uutiskuvista esim. maista joissa on maskipakko, koska joka kuvassa joku käyttää maskia väärin (esim. ei ole nenän päällä ollenkaan tai sitten koskettelee). Päälle yskijöitäkään ei ole tullut vastaan, mutta olen näistä yskijöistä ja sylkijöistäkin lukenut. Hui! Tuollaisia jos alkaa ilmaantua mun käyttämiin kauppoihin, niin pitänee lähinnä lisätä suojautumista...

Vierailija
6/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä aletaan käyttää yhä enemmän, kunhan niitä tulee myyntiin.

Ja kun rajoituksista vähitellen luovutaan, maskien käyttö tulee Suomessa lisääntymään hurjasti.

Vierailija
7/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on käyttöpakko joka osa-valtiossa. Kaupoissa esim. Koska Suomessa?

Vierailija
8/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään vaikken itse maskia käytäkään. Varmaan jos näkisin jonkun naureskelevan/leikkivän yskimistä niin pitäisin naureskelijaa joko todella tyhmänä tai sitten tulkitsisin että hän on niin ahdistunut koronasta että tuollainen on joku selviytymiskeino.

Vierailija
9/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Ei vieläkään kiinnosta, mitä ihmiset päälleen laittaa.

Vierailija
10/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mikä on nimeltään tuollainen vuoden kestävä venttiilimaski?

Vierailija
11/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauru on lähellä kerran ollut.

Tämmöinen perheenisä oli virittänyt kasvoilleen punaisilla kuminauhoilla vaipan (yösiteen tai inkontinenssisuojan).

Viikonloppuna cttarissa teki ostoksia neljän mukulansa kanssa. Heitä ei ollut suojattu mitenkään.

Vierailija
12/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa on maski pakollinen / tulossa pakolliseksi kaikissa osavaltioissa, kun liikkuu ulkona. Näin on ainakin uutisoitu.

Vierailija
13/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se alkaa jo olemaan valtavirtaa Euroopassakin, kun saatavuus helpottuu.

https://yle.fi/uutiset/3-11308829

Vierailija
14/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinalaissympatijoijia, kasvomaski on uusi pedon merkki.

Vierailija
15/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran, Eurooppaan levinnyttä aasialaista sosiaalista teatteria.

Vierailija
16/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura, koska olen itsekin pitänyt maskia jo yli kuukauden aina kun lähden kotoa. Asuinmaassani maskipakko kaikkialla oman kodin ulkopuolella.

Vierailija
17/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän maskia metrossa ja kaupassa, en ole huomannut kenenkään naureskelevan.

Vierailija
18/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En.

Ei vieläkään kiinnosta, mitä ihmiset päälleen laittaa.

Oudompi näky oli kun olin 1.kertaa kaakkois-aasiassa ja paikallisilla naisia kulki avatun sateenvarjon kanssa vaikka ei satanut. Nimittäin rusketuksen saamisen estäjänä. Mieluiten käyttäisin itsekin kesällä, mutta en ilkeäisi täällä, kasvomaski tällaisena aikana on ihan normaalia, en kiinnitäisi mitään huomiota ellei joku omalaatuinen viritys, missä roikkuu kokonaisia valkosipuleita viruksenestäjinä kuten yhdessä Tallinnan prismassa otetussa, nettiin levinneessä kuvassa.

Vierailija
19/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura, pelkään heitä. Ainoa syy lienee käyttää etteivät tartuta, joten parempi kiertää kaukaa.

Vierailija
20/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En naura, pelkään heitä. Ainoa syy lienee käyttää etteivät tartuta, joten parempi kiertää kaukaa.

Nyt pitää muistaa että oireeeton maskia käyttävä on ympäristölleen turvallisempi kuin oireeton maskia käyttämätön. Voi olla että maskia käyttävä vain kantaa oman vastuunsa tässä tilanteessa, tiedostaen että hän saattaa olla sitä vähemmistöä joka on juuri sillä hetkellä kantamassa virusta muttei (vielä) ole saanut oireita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi