Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nauratko hengitysmaskin käyttäjille?

Ei naurata
27.04.2020 |

???

IL: Katri, 23, on käyttänyt kasvomaskia vuosia – nyt häntä piinataan: ”Osa yskii tarkoituksella päin"

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a90528f6-7ee7-4334-862c-f0ceb…

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura, onhan kasvomaski ihan peruskamaa. Jos näkisin jonkun ruokakaupassa hazmat-puvussa, niin sitten saattaisin nauraa.

Vierailija
22/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura. Meillä on suvussa pölyallergioita ja astmaa, joten moni käyttää maskia jopa leipoessaan ja ulkoillessaan hengitysilman lämmittämiseksi ja siitepölyn takia. Se helpottaa astmaoireisiin.

Pidän tuollaisia naureskelijoita idiootteina, eikä minua tippaakaan kiinnosta ihmisten ulkonäkö ja vaatetus muutenkaan. On kiinnostavampiakin asioita elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua vois kikatuttaa zòlias, muttei hengitysmaski.

Vierailija
24/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah,hah, tietysti käytän maskia aina tarvittaessa, esim kun pikaisesti piipahdan kaupassa ( joskin tilaa 99,9% ruokakassit kotiovelle

, Käytin lennolla ,bussissa ja junassa , vaikka oli minim matkustajia. En kai minä niitä ffp3 maskeja ostanut silloin maaliskuun alussa pöytälaatikkoa varten.

Meillä on nääs itsetunto ja järki kohdillaan.

Vierailija
25/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehitän kovan tekoyskän ja kysyn kirurgilta voisiko hän uusia reseptini ;-)

Vierailija
26/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura. Minusta on hyvä, että ottavat asian vakavasti.

Itse ajattelin ommella suojan.

Löysin pinterestistä suht hyvän ohjeen, jota parannan vielä omalla filtteritaskulla.

Näille on varmaan tulevaisuudessa käyttöä.

Vierailija
27/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmisen viikkoa sitten kauppaan mennessäni ostarilla käveli vastaan pariskunta, jolla oli jotkut kunnon raksakypärä systeemi päässä maskina. En tiedä, mikä on nimeltään.

Siis sellanen jossa visiiri ja kunnon toinen maailmansota tyyppiset suutin/filtterijutut suun kohdalla.

Repesin.

Vierailija
28/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura, vaan pidän heitä rikollisina ja tuholaisina yhteiskunnassamme. Ovat varastaneet markkinoilta/varmuusvarastosta hoitajan/lääkärin/kirurgin edestä tärkeän suojamaskin ja ovat sen vuoksi syyllisiä tartuntojen leviämiseen esim. Hoivakodeissa Savossa ja Helsingissä.

Vierailija
29/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän maskia kahdesta syystä: jos satun olemaan oireeton, en tartuta muita ja nyt on myös paha katupölykausi meneillään. Kyllä, olen saanut vttuilua ja on yskitty päälle. 

Suomalaiset on niin tyhmiä.

Vierailija
30/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En naura, vaan pidän heitä rikollisina ja tuholaisina yhteiskunnassamme. Ovat varastaneet markkinoilta/varmuusvarastosta hoitajan/lääkärin/kirurgin edestä tärkeän suojamaskin ja ovat sen vuoksi syyllisiä tartuntojen leviämiseen esim. Hoivakodeissa Savossa ja Helsingissä.

Olen ostanut maskit ihan normaalisti netin kautta 1e / kpl joten en ymmärrä miten se on terveydenhuollosta pois. Joka paikassa näitä nykyään jo myydään. Se on sitten eri asia jos julkinen puoli ei suostu näitä ostamaan työntekijöilleen.

Vierailija
31/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän maskia kahdesta syystä: jos satun olemaan oireeton, en tartuta muita ja nyt on myös paha katupölykausi meneillään. Kyllä, olen saanut vttuilua ja on yskitty päälle. 

Suomalaiset on niin tyhmiä.

Kelle sitä nyt kotona levittää?

Vierailija
32/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa IL, suoraan Naistenhuoneelta otettu haastateltava ja kuva.

Vierailija
33/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut maskit ihan normaalisti netin kautta 1e / kpl joten en ymmärrä miten se on terveydenhuollosta pois. Joka paikassa näitä nykyään jo myydään. Se on sitten eri asia jos julkinen puoli ei suostu näitä ostamaan työntekijöilleen.

Minkä puolueen jäsenkirja pitää tällä hetkellä omata, että pääsee 1e ostamaan hengityssuojia, kun ne kerran ovat Europaassa loppu?

Vierailija
34/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura. Käytän töissä päivät pitkät. Työn ulkopuolella turhauttaa, kuinka moni nykii ja asettelee sitä koko ajan, ikään kuin käsihygienialla ei olisi mitään merkitystä, kunhan on maski.

Vierailija
35/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura mutta epäilen että maskeja käyttävät ihmiset nauravat minulle maskiensa suojissa. Samoin olen varma että minua tarkkaillaan pienjänniteverkon kautta.

Vierailija
36/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En naura. Käyttäjä voi olla esim. Syöpäpotilas tai syöpäpotilaan läheinen.

Vierailija
37/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esim. Hengityssuojain.fi / 1.50e kpl

Minkä puolueen jäsenkirja pitää tällä hetkellä omata, että pääsee 1e ostamaan hengityssuojia, kun ne kerran ovat Europaassa loppu?

Vierailija
38/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko nyt suu-nenä-suojista vai hengityssuojista (ffp2 ja ffp3)? Suu-nenä-suojia saa ainakin Puuilosta ja Kärkkäiseltä, jossa oli myös ryöstöhintaisia ffp2-maskeja. Itse olen ommellut myös kangasmaskeja, joten mikään näistä ei ole STM:n tilaamasta Kiinan kuormasta.

Vierailija
39/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitin kirurgin maskeja siis

Puhutaanko nyt suu-nenä-suojista vai hengityssuojista (ffp2 ja ffp3)? Suu-nenä-suojia saa ainakin Puuilosta ja Kärkkäiseltä, jossa oli myös ryöstöhintaisia ffp2-maskeja. Itse olen ommellut myös kangasmaskeja, joten mikään näistä ei ole STM:n tilaamasta Kiinan kuormasta.

Vierailija
40/49 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, saattavat olla tartuttajia. Kierrän yhtä kaukaa kuin maskittomia.

Sama, paitsi että kierrän maskilliset kauempaa kuin maskittomat, koska maskillinen on todennäköisempi viruksen kantaja kuin maskiton.

Niin kauan on toitotettu että maski ei suojaa käyttäjäänsä tartunnalta vaan se suojaa muita käyttäjältä, että luulisi hitaampienkin jo oppineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi