Nauratko hengitysmaskin käyttäjille?
???
IL: Katri, 23, on käyttänyt kasvomaskia vuosia – nyt häntä piinataan: ”Osa yskii tarkoituksella päin"
https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/a90528f6-7ee7-4334-862c-f0ceb…
Kommentit (49)
En. Asun Unkarissa, maskit pakollisia julkisissa liikennevälineissä ja kaupoissa ja apteekeissa. Näin on myös naapurimaassa Itävallassa.
Jo ennen tätä sääntöä käytin itse maskia, ja samaten karkeasti arvioiden noin puolet porukasta kaupoissa, kaduilla ehkä joka neljäs. Olin ekojen käyttäjien joukossa eikä silloinkaan kyllä kukaan naureskellut tai yskinyt päin (??!), herranjestas...
Taas saa todeta ettei kyllä harmita, että jätin Suomen... Mikä he***ti teitä oikein vaivaa siellä? :D
Vierailija kirjoitti:
En naura. Käyttäjä voi olla esim. Syöpäpotilas tai syöpäpotilaan läheinen.
Miksi riskiryhmäläinen käyttäisi maskia kun se ei estä riskiryhmäläistä saamasta tartuntaa muilta.
Huoh... luulin että hitaammatkin olisivat jo tajunneet, mutta täytyy myöntää että todistit että olinkin väärässä...
En todellakaan naura. Käytän maskia itse. Myös töissä, kun hoidan Covid-19-potilaita. Ei naurata yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Halveksuvasti.
Itku pitkasta ilosta.
Ei ole suomalaisilla kanttia nimitella ketaan muunmaalaisia tyhmiksi kun oma ymmarrys on tata tasoa.
Vierailija kirjoitti:
En naura, koska käytän itse :) Olen panostanut jonkin verran siihen että opettelen oikean käytön, joten joskus huvitun uutiskuvista esim. maista joissa on maskipakko, koska joka kuvassa joku käyttää maskia väärin (esim. ei ole nenän päällä ollenkaan tai sitten koskettelee). Päälle yskijöitäkään ei ole tullut vastaan, mutta olen näistä yskijöistä ja sylkijöistäkin lukenut. Hui! Tuollaisia jos alkaa ilmaantua mun käyttämiin kauppoihin, niin pitänee lähinnä lisätä suojautumista...
Se vain suun päällä tulee sitä, että omasta suusta vaikka puheen mukana tulevat roiskeet ei lennä. Jos ei aivastele, niin nenästä ei sen ihmeemmin lennä pisaroita. Usein maskia pidetään kohteliaisuudesta toisia kohtaan eikä suojaamaan itseä. Itse pidän maskia silloin kun ilmassa on jotain kuvattavaa. Eli maski kostuttaa oman hengityksen eikä yskitä koko ajan.
Ainakin Helsingissä maski on niin tavallinen, että ei naurata. Mutta laittaa kiertämään vähän kauempaa, mutta se varmaa sopii hyvin maskin käyttäjälle.
Aina maskin nähdessäni mietin, että onko henkilöllä tartuntaepäily. Mutta ajan kuluessa tuskin jaksan sellaista aina miettiä.
Todellakin. Nauran kuten Simpsoneissa Nelson.
Enpä kyllä naura. 4. toukokuuta alkaen on täällä pakko käyttää julkisessa liikenteessä maskia. Ja suositellaan käytettäväksi kaupassa.
Tällä hetkellä ehkä noin 50 % ulkona kohtaamistani on maski. Itselläni ei ole vielä ollut kertaakaan, mutta olen jo ostanut niitä varastoon.
En. Hieman kuitenkin ärsyttävät, kun vetävät maskin päähän ja sitten jumiivat ruokakauppaan seisoskelemaan. Hei muutkin ihmiset haluis saada ruokansa ostettua ja painuttua sieltä samoin tein pihalle. Se mikään oleskelu olohuone ole maskinkaan kanssa.