Joko te liikutte normaalisti kauppakeskuksissa yms.?
Olen niin nököttänyt kotona etten enää tiedä missä mennään. Joko voi lähteä shoppailemaan? Onko esim. Jumbo auki normaalisti? Onko siellä paljon väkeä?
Kommentit (66)
Miksi nökötät kotona. Mitä ihmettä teet siellä kauppakeskuksissa. Ei korona ole mihinkään hävinnyt. Itse käyn lenkkeilemässä lähes joka päivä, n 3-6 km kävelyä ja juoksua.
Ihan tyhmää olla vain neljän seinän sisällä, jos pystyy liikkumaan.
Tätä mieltä on 72 v nainen.
Onko siellä kaikki liikkeet auki? Onko väkeä paljon?
Vierailija kirjoitti:
Miksi nökötät kotona. Mitä ihmettä teet siellä kauppakeskuksissa. Ei korona ole mihinkään hävinnyt. Itse käyn lenkkeilemässä lähes joka päivä, n 3-6 km kävelyä ja juoksua.
Ihan tyhmää olla vain neljän seinän sisällä, jos pystyy liikkumaan.
Tätä mieltä on 72 v nainen.
Ai mitäkö tekisin kauppakeskuksessa? No kiertelisin ja katselisin tietysti. Ehkä ostaisinkin jotakin.
Kauppakeskukset on auki, mutta vähentyneen asiakasmäärän takia kaikki liikkeet eivät ole tai aukioloajat voivat olla lyhyitä. Jos on tarpeellinen asia hoidettavana, niin sen saanee hoidettua suht turvallisesti. Mutta nyt ei kuitenkaan ole laajamittaisen hupishoppailun aika.
En, ei ole ollut mitään syytä lähteä pyörimään kauppakeskuksiin.
Onkohan nyt suositeltu lähteä huvikseen pyörimään ostoskeskuksiin? Onko? Onko?
En liiku. Eikä liiku moni muukaan, sillä perusteella mitä olen työkavereiden kanssa puhunut. Viime viikolla piti käydä neljän aikaan kauppakeskuksessa, koska siellä on meidän apteekki ja aika vähän oli väkeä normaaliin päivään verrattuna.
No en käy kauppakeskuksissa, ihan lähikaupassa ruokaostoksilla. Ulkona käyn lenkillä joka päivä.
Käyn ostarilla Alkossa ja hakemassa Prismasta sellaiset tuotteet, mitä pienemmästä kaupasta ei saa. Yhden kerran olen käynyt myös kirjakaupassa. En pyörinyt huvikseni ostareilla ennen koronaakaan, päinvastoin, inhoan niitä.
Kun viimeksi kävin, niin kahvilat ja pienet myymälät olivat kiinni.
Miten niin? Onko ihmisistä tullu parissa kuukaudessa ihan tampioita? Ihan normaalia elämää on vietetty ainakin tääläpäin Suomea.
En kiertele muutenkaan huvikseni katselemassa, mutta nyt ei tee mieli lähteä ostamaan edes mitään pakollista, muuta kuin ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nyt suositeltu lähteä huvikseen pyörimään ostoskeskuksiin? Onko? Onko?
No nythän siellä on tosi kiva pyöriä, kun ei ole muita asiakkaita. Kävin viikko sitten yhdessä Pirkanmaan suurimmista kauppakeskuksista ja olin ainut asiakas lähes joka liikkeessä. Vähemmän porukkaa kuin lenkkipolulla!
Vierailija kirjoitti:
Käyn ostarilla Alkossa ja hakemassa Prismasta sellaiset tuotteet, mitä pienemmästä kaupasta ei saa. Yhden kerran olen käynyt myös kirjakaupassa. En pyörinyt huvikseni ostareilla ennen koronaakaan, päinvastoin, inhoan niitä.
Kun viimeksi kävin, niin kahvilat ja pienet myymälät olivat kiinni.
Onko alkoholi välttämättömyys?
Esimerkiksi Helsingin Itäkeskuksen alueella on nyt huippuluvut, lähemmäs 600 tartuntaa. Porukkaa hilluu, ilman mitään maskeja tietenkään, ihan kuin ennen koronaa. - No ei todellakaan, nythän sitä pidättäytymistä vasta tarvitaan kun sairastumistiheys kasvaa. Nyt vasta olen ruvennut käyttämään maskia kaupassa käydessä.
Seurasaaressa esim. on hirveä ryysis jos on säällinen ulkoilusää.
Ei sinne tee mieli mennä. Mutta johonkin tekisi jo mieli mennä ja jotakin tehdä.
^sitä minäkin on miettinyt kun olen katsonut niiden kaljalaatikoiden rahtaamista.
Kauppakeskuksissa on nyt todella rauhallista, hyvä aika shoppailuun.
Jo vain.