Olen toimeentulotuella ja saisin paljon veronpalautkuksia, miten onnistun pitämään ne?
Työttömyysraha koostuu muustakin kuin tt-tuesta. TT-tuki on vajaa 200e minulla. Miten voisin saada pidettyä lähes tonnin veronpalautukset? Ne tulisivat todella tarpeeseen juuri tällä hetkellä.
Yksi ajatus olisi mennä työkokeiluun esim hienäkuussa, josta saisi 9e päivässä rahaa, eikä tarvitsisi hakea tt-tukea, mutta pelkään koronaa.
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja voisi vähän avata, miksi hänen mielestään on väärin joutua käyttämään omia rahojaa itsensä elättämiseen? Olisihan se tietenkin hauskempaa käyttää muiden rahoja..
Mikset lue ketjua ennen kommentointia? Se raha menisi velkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista pimittää niitä. Ne lasketaan sinulle tuloksi. Näin toimitaan muidenkin kohdalla.
Tällaisten juttujen takia Business Finland herättää (ansaitusti) närää tavallisissa kansalaisissa
Miksi ihmeessä pitäisi maksaa TT jos ihmisellä on tuloja? Minäkin haluan sitä? Miksei minulle makseta? Miksi minun tilini on liian suuret, mutta tonni ei. Voisinko minä maksaa isolla prosentilla veroa ja siksi nettotulot jää pieniksi ja saisin tukea?
Siksi, että se 1000 olisi hengitysreikä minimillä elävälle ihmiselle. Ja hän on se rahat aikaisemmista tuloista ansainnut.
Vierailija kirjoitti:
Mene loinen töihin, niin voi olla, että saat pitää veronpalautuksesi muilta imetyistä rahoista.
On teillä narskuilla sitten varmaan ikävä elämä :D
Vierailija kirjoitti:
Eikö otsikon pitäisi olla, että kuinka saa parhaiten huijattua sossutukea?
Ei.
Joudut käyttämään veronpalautukset elämiseen. Niiltä osin toimeentulotukea vähennetään. Ole rehellinen ja säilytä hyvä omatunto.
Muuta tilinumerosi vero.fi sivustolla. Jätä tyhjäksi jos mahdollista. Sitten kun et enää tarvitse toimeentulotukea, pyydä veronpalautukset itsellesi.
Kolmelta kuukaudelta jää toimeentulotuki saamatta, koska ylijäämää voidaan vyöryttää vain kahdelle seuraavalle kuukaudelle. Jäähän sulle siis 400 e "voittoa". Tai no, riippuu siitä onko menoja sillä ajalla, sähkölasku ja terveyskeskusmaksuja, lääkkeitä... se toimeentulotukihakemus kannattaa kuitenkin tehdä sille elo-lokakuulle, koska voit laittaa noita edellä mainittuja menoksi laskelmaan ja näin se seuraavalle kuulle vyörytettävä summa mahdollisesti pienenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista pimittää niitä. Ne lasketaan sinulle tuloksi. Näin toimitaan muidenkin kohdalla.
Tällaisten juttujen takia Business Finland herättää (ansaitusti) närää tavallisissa kansalaisissa
Tällaisten juttujen takia toimeentulotuki herättää närää... rahani näyttää olevan kovin laaja käsite.
Vierailija kirjoitti:
Muuta tilinumerosi vero.fi sivustolla. Jätä tyhjäksi jos mahdollista. Sitten kun et enää tarvitse toimeentulotukea, pyydä veronpalautukset itsellesi.
Uskokaa nyt jo, ettei tilinumeroilla ja ulkomailla avatuilla tileillä voi kikkailla. Kela saa tiedot suoraan verottajalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällaisten juttujen takia toimeentulotuki herättää närää... rahani näyttää olevan kovin laaja käsite.
Mitä ihme sua vaivaa? Ihminen on käynyt kuoleman kielissä, ja ollut töissä. Nyt hän elää toimeentulotuella. Jos saisi pitää yhden tonnin lisärahaa, jonka on itse ansainnut! Ja sillä vielä maksaa velan pois! Mikä siinä herättää närää?
Vierailija kirjoitti:
Unohdin mainita, että minulla on tonni velkaa/lainaa. Maksaisin sen tietysti pois. Ilmeisesti ei kelpaa Kelalle?
AP[/quote
Kannattaa maksaa se pous nii et menetä 4 seuraavalta kuukaudeltakin tttukea
Vierailija kirjoitti:
Ne maksetaan shekkinä pankista jos teet tolleen. Ne tiedot tulee verottajalta.
Lasten säästötilillä kullakin saa olla käsittääkseni 2000 euroa rahaa jota ei lasketa tuloksi eikä sitä ole pakko käyttää toimeentuloon.
Saat pitää ne.
Tosin viiteen kuukauteen on turha hakea toimaria.
Oma elatus on tärkeämpää kuin velkojen lyhennys. Veronpalautus huomioidaan tuloksi, vaikka käyttäisit sen velan takaisin maksuun.