Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen toimeentulotuella ja saisin paljon veronpalautkuksia, miten onnistun pitämään ne?

Vierailija
27.04.2020 |

Työttömyysraha koostuu muustakin kuin tt-tuesta. TT-tuki on vajaa 200e minulla. Miten voisin saada pidettyä lähes tonnin veronpalautukset? Ne tulisivat todella tarpeeseen juuri tällä hetkellä.

Yksi ajatus olisi mennä työkokeiluun esim hienäkuussa, josta saisi 9e päivässä rahaa, eikä tarvitsisi hakea tt-tukea, mutta pelkään koronaa.

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee verovalitus. Sen käsittely kestää niin kauan, että palautuksen maksu siirtyy.

Sitten kun uusi päätös tulee, avaat tilin johonkin ulkomaille, esim Revolution (helppo avata netissä) ja vaihdat tämän maksuosoitteeksi.

Vierailija
22/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetänkö sitten tuet seuraavalta viideltä kuukaudelta? Siitä tulisi yhteensä 1000e tt-tukea.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja voisi vähän avata, miksi hänen mielestään on väärin joutua käyttämään omia rahojaa itsensä elättämiseen? Olisihan se tietenkin hauskempaa käyttää muiden rahoja..

Vierailija
24/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos laina katsotaan tuloksi niin, eikö toimeentuloa laskettaessa pitäisi ottaa huomioon, josko asiakas saisi vaikka pikavippejä. Vasta sen jälkeen myönnettäisiin tuki. Sillä sen pitäisi olla viimeinen tukimuoto.

Vierailija
25/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetänkö sitten tuet seuraavalta viideltä kuukaudelta? Siitä tulisi yhteensä 1000e tt-tukea.

AP

Tuskin niin monelta mutta kahdelta ainakin. Kelalla tosiaan on tieto palautuksista joten palautuskuulle on turha edes yrittää hakea.

Vierailija
26/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mahdollista pimittää niitä. Ne lasketaan sinulle tuloksi. Näin toimitaan muidenkin kohdalla.

Tällaisten juttujen takia Business Finland herättää (ansaitusti) närää tavallisissa kansalaisissa

Miksi ihmeessä pitäisi maksaa TT jos ihmisellä on tuloja? Minäkin haluan sitä? Miksei minulle makseta? Miksi minun tilini on liian suuret, mutta tonni ei. Voisinko minä maksaa isolla prosentilla veroa ja siksi nettotulot jää pieniksi ja saisin tukea?

Vierailija
27/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö otsikon pitäisi olla, että kuinka saa parhaiten huijattua sossutukea?

Vierailija
28/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja voisi vähän avata, miksi hänen mielestään on väärin joutua käyttämään omia rahojaa itsensä elättämiseen? Olisihan se tietenkin hauskempaa käyttää muiden rahoja..

Koska olen ollut viimeiset vuodet sairas ja käynyt lähellä kuolemaa ja menettänyt paljon rahaa tuona aikana sen vuoksi etten ole voinut tehdä työtä. Nyt olisin valmis työntekoon, mutta korona estää sen. Ei sinun tarvitse olla passiivisaggressiivinen toimeentulotuen saajille. Heillä menee varmasti huonommin kuin sinulla.

AP

Vierailija
29/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni veronpalautukset nimenomaan ovat mainitsemiasi tuenhakijan omia rahoja jotka aiheutuneet siitä että on aikoinaan maksanut liikaa veroja. 

ap:voihan se tuntua epäreilulta mutta minkäs teet. huijaamatta et voi niitä itselläsi pitää.

Vierailija
30/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luita aloitukse, niin minähän heitin ilmoille vaihtoehdon mennä työkokeiluun. Eli lähes ilmaiseksi töihin. Aikamoinen huijaus?

AP

Vierailija
31/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos laina katsotaan tuloksi niin, eikö toimeentuloa laskettaessa pitäisi ottaa huomioon, josko asiakas saisi vaikka pikavippejä. Vasta sen jälkeen myönnettäisiin tuki. Sillä sen pitäisi olla viimeinen tukimuoto.

Mikä laina? Jos jemmaat rahasi valtion pussiin vuodeksi ja saat ne kerralla, niin ei se mitään lainaa ole. Parhaassa tapauksessa netto/kk on niin pieni, että se on vuoden ajan lisännyt toimeentulotukea. Ja sitten saisit kaiken kaksinkertaisena?

Vierailija
32/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos luita aloitukse, niin minähän heitin ilmoille vaihtoehdon mennä työkokeiluun. Eli lähes ilmaiseksi töihin. Aikamoinen huijaus?

AP

Menisikö ilman veronpalautusta?

Vierailija
33/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Menisikö ilman veronpalautusta?

Menisin. Minulla oli jo paikkakin katsottu valmiiksi. Onko joku palstanarsisti herännyt päiväunilta vai mistä tämä ilkeily-yrityket tulevat?

AP

Vierailija
34/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä voi maksaa kaikki rästivuokrat, opintolainan korot ja lyhennykset, ostaa ehjät kengät rikkinäisten tilalle jne. Mikäli on alus- ja päällyshousut haaroista ratkenneet yhtä aikaa niin kyllä sinne tuulee aika lailla. Ihan hyvä olisi päästä kauppaan välillä.

-eri

Vierailija
35/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun saat palautukset ap, maksa velkasi saman tein pois. Käsittääkseni voisit hakea tt-tukea siitä 3kk kuluttua. Ehkä harkinnanvaraisena jo aiemmin.

Ota heti yhteys Kelaan ja kysele sieltä.

Ymmärrän ahdinkoasi, koska vaikka saat ison summan se menee velan maksuun, joten on ikävää että "rahan käväisy tilillä" vaikuttaa kuukausiksi yhä tarvitsemaasi tt-tukeen.

Toivottavasti asiaan löytyy joku kohtuullinen ratkaisu, mutta luulen että joudut vain odottamaan tuon 3kk.

Vierailija
36/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee verovalitus veronpalautuksestasi.

Se menee uudelleen käsiteltäväksi ja sen jälkeen avaat ulkomaisen tilin netissä, jolle ohjaat sen uudellen palautettavaksi tulevan.

Vierailija
37/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jokaisen nostaa veroprosentti tappiin ja hakea tukia. Voi sitten palautusten aikaan juhlia, jee! Eiku...

Vierailija
38/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelaa ei pysty huijaamaan, piste. Joskus on ehkä pystynyt, mutta nykyään kun kaikki on verkossa ja Kela näkee kaiken, ei pysty. Ainoa huijauskeino jonka tiedän on se että erotaan ja asutaan eri osoitteissa että saadaan maksimituet molemmille mutta oikeasti ollaan edelleen yhdessä ja yleensä asutaankin yhdessä epävirallisesti, ja ainoa pari jonka tiedän tekevän noin on Kosovosta.

Kannattaa mennä Kelaan kysymään kuitenkin mikä on heidän kantansa. Minä sain pitää viime vuonna enemmän kuin tuon 50 euroa, koska Kela saa käyttää asiassa harkintaa. En ollut edes pyytänyt mitään, näin virkailija oli vain päättänyt. Sain veronpalautusta n. 300 euroa, mutta menetin TT-tuen vain kuukaudelta. Meinasin jo mennä kysymään että onko tämä oikein, mutta kun luin Kelan sivuja niin selvisi että Kela SAA käyttää harkintaa veronpalatuksen suhteen joten pidin turpani kiinni ja olin tyytyväinen, tarpeeseenpa tulivat nekin pennit. Viimekädessä se virkailija joka hakemuksen käsittelee siis päättää asian, ja sitä et voi ikinä tietää kuka ja missä hakemuksesi käsittelee.

Vierailija
39/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käyttänyt veronpalautuksia ja vastaavia noin 500 euroa kuussa, ja hakenut sen jälkeen toimeentulotukea sekä saanut sitä normaalisti. Eli jos nyt saat toimeentulotukea 200 kuussa, tilanteesi helpottaa silti vähäksi aikaa kun saat veronpalautuksen ja voit käyttää rahaa 300 euroa enemmän kuussa kuin normaalisti. Jos saat tonnin veronpalautusta, jätä vain hakematta toimeentulotuki kahdelta kuukaudelta. Kela ei ole onneksi sen tarkempi. Et todellakaan joudu kituuttamaan veronpalautuksella viittä kuukautta. Kannattaa kuitenkin kaiken varalta käyttää osa rahoista ns. järkeviin hankintoihin ja vaikka velan lyhentämiseen, mikäli Kela jälkikäteen kyselee, mihin veronpalautus meni.

Vierailija
40/56 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille jotka vastasitte asiallisesti.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan