Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun ei muuta tekemistä, niin asianajaja vastaa sohvan nurkasta.... (rikos, perintö, avioliitto, lapset, velka lähinnä)

Vierailija
26.04.2020 |

Eipä tässä muutakaan tekemistä ole.

Kommentit (192)

Vierailija
41/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siitä, että jotkut asiantuntijat Suomessa vaativat koronan levittämistä väestöön, tehdä rikosilmoituksen? Johtaako se mihinkään?

Vierailija
42/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nuori?

48 v. Lakia tehnyt vuodesta 91 (tuolloin menin Caloniaan opiskelemaan)

AA

Puhutteko te tosiaan noin: "Opiskelin Caloniassa"? Miksi se rakennus on niin tärkeä?

Joo puhutaan. Tai siis kun menin opiskeleen Turkuun 91, niin paikkoja oikikseen olisi ollut Rovaniemessä, Turussa (Calonia) ja Helsinki.

Me jotenkin sanottiin aina sen rakennuksen nimellä, koska kaikki muut opiskelijat tajusi heti että joo, oikiksen opiskelija Turussa. Muussa tapauksessa olisin sanonut että "opiskelen Turun yliopistossa oikeustieteellisessä" mikä olisi ollut turhan pitkä sanoa. 

Olisin voinut tietty sanoa että olen Lexiläinen, Helsingissä Pykälä ja Rovaniemen en just nyt muista.

Eli se vaan helpotti ja lyhensi opiskelupaikan sanomista. Siitä se jäänyt päähän.

AA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taivutetaan Rovaniemellä, ei Rovaniemessä.

Vierailija
44/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö koskaan masenna, kun työn aiheet ovat tuollaisia?

Ei oikeastaan. Siihen vaan on jotenkin kouluttautunut siihen ja työ on opettanut. 

Olisi asianajajalla joitain muita erikoistumisaloja (esim. rakennus, immateriaalioikeus tai vaikka potilasvahinko), niin aina asianajajan työt on ongelmia. Ei kukaan asiakas tule toimistolleni kertomaan, että hyvin Menee :D Aina ongelmia, aivan sama minne katsot.....

AA

Ulosantisi ei tue väitettä ammatistasi.

Kiitos viestistäsi. Kirjoitin tuota lainaamaasi viestiä maatessani tässä sohvan nurkassa ja ei mennyt ihan nappiin :D Myönnän. Viestisi ansiota otin kolmannen tyynyn selkäni taakse ja toivottavasti kirjoitustaitoni on parantunut sitä myötä :D

Aina voi parantaa tilannetta, kun saa palautetta. 

AA

Vierailija
45/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskon uusi miesystävä (35 v) haluaa nukkua siskon kymmenvuotiaan pojan kanssa samassa sängyssä...

Kuvittelitko Sanna Marinin poikkiksen tällaiseksi?

Väärä ketju. :)

Tai saat toki vastata, mutta... :D

Vierailija
46/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö näpistys rikosrekisteriotteessa?

Ei näy. Rikosrekisteriotteessa ei näy sakkorangaistukset. Ne näkyy poliisin tiedostoissa.

Mikäs tämä tämmöinen asianajaja on, joka kirjoittaa kuin Matti Nykänen?

Mitenkähän minun olisi pitänyt esitettyyn kysymykseen vastata, jotta en olisi kirjoittanut kuin Matti Nykänen? Kysyttiin rikosrekisteriotteesta ja siihen vastasin.

Mitenkähän muutin Matti Nykänen kirjoitti.... En ole nähnyt hänen kirjoituksiaan..... 

AA

Vierailija
47/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon seksuaalirikoksesta syytettyä puolustavalle asianajajalle maksetaan ekstraa, että hän suostuu puolustamaan rikoksen tekijää? Esim. lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö.

Olen itse ollut asianomistajana, meitä oli samassa oikeudenkäynnissä viisi, ja tiedämme, että uhreja oli enemmänkin, mutta moni ei halunnut tehdä rikosilmoitusta. Meidän tarinamme olivat todella samankaltaisia, vaikka emme tunteneet toisiamme. Asianajajan jutut olivat todella typeriä, esim. kun joku miestä sanoi, että oli puolustautunut lyömällä miestä kyynärpäällä silmään tai mäjäyttämällä lakaisuharjalla naamaan, niin hän vain jankkasi "Miksi et puolustautunut mitenkään?". Ja loppupuheenvuorossakin hän selitti "yksikään uhreista ei kertaakaan yrittänyt millään tavalla puolustautua tekijää kohtaan".

Ja kun tietää, että asianomistajien pitää ehdottomasti puhua totta, ja syytetty saa valehdella niin paljon kuin haluaa, niin eikö se ole päivänselvää, että syytetty valehtelee ja asianomistajat puhuvat totta?

Kuinka paljon siis pitää maksaa ekstraa, että asianajaja suostuu puolustamaan lapsenraiskaajia ja muita hyväksikäyttäjiä? Kahta alaikäistä oli yrittänyt raiskatakin.

Ja jos joku syytetyn puolesta todistamaan kutsuttu todistaakin lopulta syytettyä vastaan, eli todistaa että syytetty on syyllinen, niin miksi tuo lausunto sitten poistetaan tiedoista ja lausunnoista? Siitä on siis papereissa merkintä "kutsuttu todistamaan Minna Möttönen", mutta oikeudenkäynnistä kirjoitetuissa papereissa ei ole sanallakaan mainintaa tuosta todistajanlausunnosta ja siitä, että hän todistikin syytettyä vastaan.

Miksi noin olennainen lausunto poistetaan kokonaan, vaikka se on avainasemassa todisteiden suhteen?

Mikä se on se oikeusvaltio, jossa syytetty tuomitaan? Tuokin selvisi kolmen kuukauden ehdollisella, eikä maksanut oikeudenkäyntikuluja, kun oli ehtinyt siirtää autot ja hevoset veljensä nimiin ja talonsa äitinsä nimiin.

Vierailija
48/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko nuori?

48 v. Lakia tehnyt vuodesta 91 (tuolloin menin Caloniaan opiskelemaan)

AA

Puhutteko te tosiaan noin: "Opiskelin Caloniassa"? Miksi se rakennus on niin tärkeä?

Joo puhutaan. Tai siis kun menin opiskeleen Turkuun 91, niin paikkoja oikikseen olisi ollut Rovaniemessä, Turussa (Calonia) ja Helsinki.

Me jotenkin sanottiin aina sen rakennuksen nimellä, koska kaikki muut opiskelijat tajusi heti että joo, oikiksen opiskelija Turussa. Muussa tapauksessa olisin sanonut että "opiskelen Turun yliopistossa oikeustieteellisessä" mikä olisi ollut turhan pitkä sanoa. 

Olisin voinut tietty sanoa että olen Lexiläinen, Helsingissä Pykälä ja Rovaniemen en just nyt muista.

Eli se vaan helpotti ja lyhensi opiskelupaikan sanomista. Siitä se jäänyt päähän.

AA

Uutta ja erikoista tietoa! Itse aloitin opiskelut Turussa -95 (eri tiedekunnassa), enkä ole aikaisemmin törmännyt tuohon tapaan ilmaista asia. Nimenä Calonia on tuttu, mutta en tiedä sen sijaintia tarkemmin enkä sitä, että juuri siellä on oikeustieteellinen. Vikaa on varmaankin minussakin, mutta toisaalta en jaksa uskoa, että tuo "opiskelen Caloniassa" olisi kovin informatiivinen laajemmissa piireissä.

Vierailija
49/192 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko oikiksessa rajaton vastausaika tenteissä, vai pitikö suoriutua tietyssä ajassa? Monessako tunnissa? Tuliko aina kiire ja jäikö johonkin vastaamatta? Et kovin nopealta vastaajalta nimittäin vaikuta, sori. :)

Aina tuli kiire tenteissä. Oikiksessä kun pitää kirjoittaa essee -tyyppisiä vastauksia. Nykyään tilanne varmasti eri kuin minun aikana. Minä kirjoitin 90 -luvulla niitä tenttejä. Nyt varmaan koneella..... Muistaakseni tenttiaika oli 5 tuntia.

En ole nopea vastaaja :D Jos olet ketjua lukenut, niin olen pyrkinyt vastaamaan useisiin viesteihin ja joihinkin jopa aika pitkästi. Se vie aikaa. Lisäksi olen käynyt kusella välillä. Sitä myös asianajajat tekevät...… :D

AA

Vierailija
50/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti näihin loppuihin kysymyksiin tulisi vielä vastaukset, jää vaivaamaan, jos en saa kysymykseeni (ei liity lakiin) vastausta.

Vierailija
51/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko urasi varrella ollut juttuja, joissa on ollut vaikea pysyä ammattimaisen viileänä?

Vierailija
52/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tekee testamentin, siihen tarvitaan todistajat, mutta pitääkö se lisäksi toimittaa jonnekin viranomaiselle, maistraattiin tmv. ja maksaako se?

Vierailija
53/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas sinne oikikseen siis pääseekään sisään?

Vierailija
54/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Takaisin pelipaikalla eli vauvasivustolla. Juuri tulin toimistolta kotiin. Ei. En ole ollut koko päivää töissä vaan aloitin puhelimeen vastaamisen klo 10.30 ja toimistolle lähtö vasta klo 13.30.  Hommia toimistolla 14-20. Siihen kyllä sisältyy pari pitkää puhelua kaveriasianajajan kanssa kun vaan rupateltiin, "miten sinulla menee". 

Yritän palata edes pariin kysymykseen. 

AP =AA

Vierailija
55/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkas sinne oikikseen siis pääseekään sisään?

Lukemalla. Itse luin öisin 22-05. Vanhemmat ja pikkusisko nukkui joten oli rauhallista. Luin vuonna 90 joten ei teeveestäkään tullut öisin. Äänitin omaa lukemaani kasetille ja autolla ajaessa kuuntelin sitä kasettia. Kävin valmennuskurssin.

Pääsin ekalla sisään.

AA

Vierailija
56/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tekee testamentin, siihen tarvitaan todistajat, mutta pitääkö se lisäksi toimittaa jonnekin viranomaiselle, maistraattiin tmv. ja maksaako se?

Suomessa ei testamentteja rekisteröidä. Se pitää jotenkin säilyttää, että löytyy kuoleman jälkeen. 

Itse teen monesti 3 alkuperäistä (HUOM: kopiot eivät ole juridisesti päteviä) ja kaksi asiakkaalle ja yksi jää minun toimistoon. Asiakasta neuvon, että niitä kahta ei saa laittaa saman kirjan väliin tai piilottaa samaan paikkaan. Erilleen säilytys.

AA

Vierailija
57/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkyykö näpistys rikosrekisteriotteessa?

Ei näy. Rikosrekisteriotteessa ei näy sakkorangaistukset. Ne näkyy poliisin tiedostoissa.

Mikäs tämä tämmöinen asianajaja on, joka kirjoittaa kuin Matti Nykänen?

Mitenkähän minun olisi pitänyt esitettyyn kysymykseen vastata, jotta en olisi kirjoittanut kuin Matti Nykänen? Kysyttiin rikosrekisteriotteesta ja siihen vastasin.

Mitenkähän muutin Matti Nykänen kirjoitti.... En ole nähnyt hänen kirjoituksiaan..... 

AA

En ole tuo kirjoitustaidoista huomauttanut, sillä asia tuli tuosta ihan selväksi, mutta onhan tuo yksiköiden ja monikoiden käyttäminen sekaisin samassa lauseessa aika alkeellinen kielioppivirhe. Pitäisi siis olla "Se näkyy" tai "Ne näkyvät", mutta "Ne näkyy" on kirjakielisessä yksiselitteisesti väärin.

Vierailija
58/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kohtaan huomattavan usein tilanteita, joissa edellytetään hyväksyttävän virke: "Olen lukenut ja hyväksyn ehdot." Ehdot, joihin viitataan, ovat usein sivukaupalla hirvittävän tylsää tekstiä, ja ne pitäisi lukea myös varsin pienissä ja vähäpätöisissä asioissa.

Onko lait laadittu niin, että yritysten on käytännössä pakko simputtaa asiakkaita lukemaan sivukaupalla typeriä ehtoja tai vaihtoehtoisesti valehtelemaan lukeneensa ne, vai voisiko tuon korvata ilmauksella "Ymmärrän, että palvelun käyttöön sovelletaan ehtoja, jotka voin halutessani lukea täältä (linkki ehtoihin)"?

Olisiko jälkimmäinen ilmaus siis niin paljon vähemmän asiakasta sitova, ettei sitä siksi voida käytännössä käyttää?

Vierailija
59/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunkirjoitus on tehty puoli vuotta sitten, mutta nyt vainaja saakin veronpalautusta. Pitääkö pitää uusi tilaisuus vai riittääkö pelkkä täydennysperukirjan lähetys verottajalle. Palautus tulee muistaaksen elokuussa, mutta pitääkö asialle heti tehdä jotain. Perittävien osuus olisi vain alle 300€.

Vierailija
60/192 |
27.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se taivutetaan Rovaniemellä, ei Rovaniemessä.

Olet oikeassa. Kielioppivirhe :D

AA