Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinun skenaariosi, miten ja millä aikataululla tästä kriisistä pitäisi tulla ulos?

Vierailija
26.04.2020 |

Haluaisitko höllentää, vai kiristää jotain ja minkälaisella aikataululla? Kerro oma skenaariosi niiden tietojen pohjalta, jotka meillä nyt on käytettävissä.

Itse näen, että näillä rajotteilla pitäisi mennä vähintään syksyyn, jos mitään uutta ja mullistavaa ei ilmene, Meidän on vaan totuttava siihen, että tämä on nyt toistaiseksi normi olotila ja elettävä sen mukaan.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lailla ja sakoilla jos ei muuten rajoituksia lyhyillä vedoilla niin näkee vaikutukset. Selvännäkijöitä ei ole maailmassa.

Vierailija
22/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että työt jatkuu ja pääsee taas salille, ryhmäliikuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sillä kannalla että rajoituksia jatketaan kunnes rokote on olemassa ja testattu. Eli voisi mennä vielä vuosia. Kestän sen kyllä, mutta kestävätkö muut, en tiedä. Taloudesta puhumattakaan.

Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä. Yksinkertaisesti mitään muuta vaihtoehtoa ei ole. Rokotus on vasta se, joka tuo sen lopullisen turvan. Tämä tauti on vaarallinen ihan kaikille.

Talous on tietenkin se joka kaikkia huolettaa, mutta niin kauan, kuin teollisuusden rattaat pyörii ja vienti vetää edes jotenkin, niin ei täällä nälkään kuolla. Nyt vaan on jokaisen kiristettävä kukkaron nyörejä ja elää niukemmin. Toisaalta eipähän ole turhia menoeriäkään, kun matkailu ja ravintola. sekä viihdepalvelut on kielletty.

Vierailija
24/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkööt muut mitä tahansa minä pysyn kotona, en ole ennen koronaa matkustellut joten mikään ei muutu.

Ei tee tiukkaa olla täällä maaseudulla turvassa.

Luulen ettei kriisi ole ohi ennen kuin rokote on tullut.

Voi olla vuosi 2021

Vierailija
25/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon edellä käytyyn keskusteluun liittyen:

Tässä on menossa sellainen "kriisi", että suurin osa ihmiskunnasta on sairastunut luulosairauteen, ja pelkään pahoin, että yhteiskunnat äkseeraavat näiden vainoharhaisten "riskiryhmäläisten" ehdoilla ainakin kymmenen vuotta ja meidän normaalijärkisten koko elämä menee pilalle kun tämä hulluus ja nämä eristystoimet sekä sulut vain jatkuvat ja jatkuvat ja jatkuvat ja jatkuvat...

Kaikki rajoitteet, erikoisjärjestelyt, buffettisulut, pleksilasirakennelmat, kaukotyöt ja -koulut, matkustuskiellot jne... pitäisi heivata huut'helvettiin heti huomisesta aamusta klo 8.00 alkaen.

Ihmisiä on kuollut maailman alusta asti joka päivä ja jos joku "riskiryhmäläinen" vihannes tai muuten monivaivainen tähän "koronaan" kupsahtaa niin se on luonnon laki joka pitäisi hyväksyä.

Ja jos jotakin "riskiläistä" pelottaa, hän saa itse ihan vapaasti kököttää asunnossaan tärisemässä omaan laskuunsa vaikka tuomiopäivään asti ilman että muiden elämä pilataan heidän vuoksensa.

Sekä nämä luulosairaat voisivat hakeutua lääkärille ja pyytää että tämä kirjoittaisi heille reseptin parantaviin mielenterveysmömmöihin, joihinkin skitsofreniapillereihin tai sen sellaisiin.

Vierailija
26/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt pari kuukautta tehokasta tukahduttamista. Tiukat rajoitukset hetkeksi. Niin paljon testaamista kuin mahdollista. Miksi nyt jo luovutetaan?

Olen kanssasi samoilla linjoilla tiukkojen rajoitusten suhteen, mutta kokonaan ei voida yhteiskuntaa sulkea. Ei se parin kuukauden tukahduttaminen lopullista tulosta kuitenkaan tuo. Jos sen jälkeen höllennetään, virus alkaa jälleen levitä. Muuta vaihtoehtoja ei ole, kuin mennä mahdolisimman tiukoilla rajoituksilla niin pitkälle, kun rokote valmistuu, kestää se sitten 4 kuukautta, tai pari vuotta.

Vierailija
27/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkööt muut mitä tahansa minä pysyn kotona, en ole ennen koronaa matkustellut joten mikään ei muutu.

Ei tee tiukkaa olla täällä maaseudulla turvassa.

Luulen ettei kriisi ole ohi ennen kuin rokote on tullut.

Voi olla vuosi 2021

Minullakin aika lailla samanlainen tilanne. Elän maalla yksikseni, enkä ole viime vuosina matkustellut. Kaupassa on kuitenkin käytävä ja se onkin se ainoa riskitilanne tällä hetkellä elämässäni.

Mutta miten kuvittelet kriisin loppuvan ennen kuin rokote tulee? Siis häviääkö se noin vaan jonnekin, vai miten ajattelin kriisin poistuvan?

Vierailija
28/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta se on todennäköisesti varmaa, että yhteiskuntaa ei voi pitää täysin suljettuna vuosia.

Vierailija
29/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeen kriisistä ?

Zinc

No mikäköhän kriisi tässä on nyt päällänsä? 

Sulla on aina mielipide joka asiaan, etenkin silloin kun sitä ei edes kaivata. Nyt voisit kertoa ihan omin sanoin oman ratkaisusi, kun sitä oikein kysymällä kysyttiin.

Siis, ratkaisu mihin ?

Zinc

Mitä jos vaikka päättäisit päiväsi? Kaikki inhoavat sinua.

Ei vielä. Vähän palstailua ja sitten nukkumaan päivän päätteeksi.

Zinc

Vierailija
30/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin pidetty! Postilaatikko tukkeutuu ihailijapostista !

Olen ohjannut sen kaiken kuitenkin Spämmiin. Ymmärtänette vaikeuden vastata siihen kaikkeen ..

Zinc

Vierailija
31/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin pidetty! Postilaatikko tukkeutuu ihailijapostista !

Olen ohjannut sen kaiken kuitenkin Spänmiin. Ymmärtänette vaikeuden vastata siihen kaikkeen ..

Zinc

Vierailija
32/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faktantarkastaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlaisia rajiituksia kesään 2021 saakka.

Eurooppa pitää ulkorajansa kiinni pidempään.

Arvaus.

Euroopan ulkorajat eivät ole kiinni. Suomestakin pääsee Euroopan ulkopuolelle ja takaisin joka päivä.

https://www.finavia.fi/fi/lentoasemat/helsinki-vantaa/lennot

Ok. Arvaan, että lentoja Euroopan ulkopuolelle ja ulkopuolelta rajoitetaan pidempään.

Vierailija
33/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei helvatassa jäädä odottelemaan vuosikausiksi rokotetta, jonka valmistumisesta ei ole mitään varmuutta.

Vierailija
34/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asteittainen löysääminen terveydenhuoltokapasiteetin puitteissa. Vuodenvaihteessa paluu normaaliin.

Vierailija
35/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että toukokuun puoleen väliin mennessä höllentyy koronakuri. Ravintolat ja baarit alkavat aueta, ihmiset alkavat kyllästyä kotona kököttämiseen. Kesäkuussa monilla on kesäfiilis ja puistot täyttyvät, kun ei ole kunnon festareita niin ihmiset alkavat järjestää omia pop-up tapahtumia. Matkustelu alkaa. Viimeistään kesäkuun alussa muutkin maat alkavat avautumaan ja lomalennot alkavat rullata pikkuhiljaa. Amerikka avautuu kuun lopussa. Heinäkuussa mietitään miten kaikki joutuivat moiseen joukkopsykoosiin että yhteiskunta pysähtyi täysin. Elokuussa elämä on normaalia, lapset menevät kouluun ja yhteiskunta on ennallaan syyskuussa.

Vierailija
36/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei helvatassa jäädä odottelemaan vuosikausiksi rokotetta, jonka valmistumisesta ei ole mitään varmuutta.

Eipä tässä ole paljon vaihtoehtoja. Joka puolella missä on vähänkään yritetty höllentää, on virus alkanut taas vauhdilla leviämään. Jos nyt mentäisiin joku sadantuhannen ihmisen joukkotilaisuus järjestämään, niin se vaarantaisi terveydenhuoltomme kantokyvyn todella rajusti.

En todellakaan halua samaa tilannetta tänne kuin Espanjassa, jossa on jo jouduttu sanomaan vanhuksille kylmän viileästi, että kuolkaa kotiinne, sairaalaopaikkoja ei teille ole tarjolla. Mitä sitten, kun on jo priorisoitu vanhukset sairaaloista pihalle, mutta ei enää riitä nuoremmalle väellekään tehohoitopaikkoja. Aletaanko heittää kolikolla, kuka pääsee hengityskoneeseen?

Vierailija
37/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulostautuminen tässä tilanteessa, on äärimmäisen vaikeata.

Zinc

Vierailija
38/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on nyt, joko

Uloste tai Tuloste

Zinc

Vierailija
39/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että toukokuun puoleen väliin mennessä höllentyy koronakuri. Ravintolat ja baarit alkavat aueta, ihmiset alkavat kyllästyä kotona kököttämiseen. Kesäkuussa monilla on kesäfiilis ja puistot täyttyvät, kun ei ole kunnon festareita niin ihmiset alkavat järjestää omia pop-up tapahtumia. Matkustelu alkaa. Viimeistään kesäkuun alussa muutkin maat alkavat avautumaan ja lomalennot alkavat rullata pikkuhiljaa. Amerikka avautuu kuun lopussa. Heinäkuussa mietitään miten kaikki joutuivat moiseen joukkopsykoosiin että yhteiskunta pysähtyi täysin. Elokuussa elämä on normaalia, lapset menevät kouluun ja yhteiskunta on ennallaan syyskuussa.

Unessa voi käydä näin, ei todellisuudessa

Vierailija
40/63 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tässä ole paljon vaihtoehtoja. Joka puolella missä on vähänkään yritetty höllentää, on virus alkanut taas vauhdilla leviämään. Jos nyt mentäisiin joku sadantuhannen ihmisen joukkotilaisuus järjestämään, niin se vaarantaisi terveydenhuoltomme kantokyvyn todella rajusti.

En todellakaan halua samaa tilannetta tänne kuin Espanjassa, jossa on jo jouduttu sanomaan vanhuksille kylmän viileästi, että kuolkaa kotiinne, sairaalaopaikkoja ei teille ole tarjolla. Mitä sitten, kun on jo priorisoitu vanhukset sairaaloista pihalle, mutta ei enää riitä nuoremmalle väellekään tehohoitopaikkoja. Aletaanko heittää kolikolla, kuka pääsee hengityskoneeseen?

Mitäs varmuutta on mistään rokotuksesta ja sen saamisesta? Enpä usko, että ihan vuosikausia ruvetaan sellaista odottamaan.