Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko käydä kampaajalla korona-aikana?

Vierailija
26.04.2020 |

Jos uskallat, valitsetko kampaamon, jossa vain muutama paikka?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskalla. Kun ei ole ihan pakko, niin odotan mieluummin.

Vierailija
2/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin. Vakipaikassani, jossa vain yksi kampaaja. Desinfioi todella huolella paikat asiakkaiden välillä. Ajattelen myös hänen elantoaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina parturissa. Parturini sanoi, että reilu kuukausi sitten kalenteri tyhjeni kuin taikaiskusta. Nyt on vissiin kaikkien hiukset jo kasvaneet, kun noin 80% asiakkaista on palannut.

Eli nähtävästi suurin osa ihmisistä uskaltaa. 

Vierailija
4/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan, käynhän myös kaupassakin, vaikka ruokaa voi tilata kotiin. Siellä on paljon enemmän kontakteja kuin kampaajalla.

Vierailija
5/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Käytin pari viikkoa sitten lasta parturissa. Käyn kaupassakin. Ja töissä. En näe ongelmaa niin kauan kun kaikkki muut pelkäävät. Sitten kun kuria löyhennetään ja alkaa massat liikkumaan vapaammin elokuviin, kauppakeskuksiin tai minne nyt sitten ihmiset ryntäävätkin, sitten...pelkään enkä käy enää missään.

Vierailija
6/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kaksi kertaa ja kolmas kerta varattu. Kampaamossa vain kaksi kampaajaa ja asiakasta kerrallaan. Kampaajalla maski kasvoilla ja kaikki hommat desinfioidaan asiakkaiden jälkeen.

Vierailija
7/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Taas menen 9.5.

Vierailija
8/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiedän, että kampaajalla maski ja desinfioi paikkoja?

Vierailija
9/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
10/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes tiennyt, että kampaamot ovat auki.

Vierailija
11/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä minä tiedän, että kampaajalla maski ja desinfioi paikkoja?

Mulle tuli sähköposti yhdeltä kampaajalta, missä olen aiemmin käynyt ja selitettiin nämä käytännöt. Sinne siis ehkä uskaltaisin mennä, jos olisi tarpeen. Mutta tällä hetkellä on aiheellista rajoittaa kaikkia ei-pakollisia sosiaalisia kontakteja, myös niitä joissa riski tuntuu pienemmältä kuin ruokakaupassa. Koska esim. työni ei vaadi että pitäisi näyttää erityisen edustavalta, en tällä hetkellä mene kampaajalle.

Vierailija
12/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin juuri viime viikolla. Käyn aina samaal kampaajalla. Hän kertoi, että asiakkaita on ollut vähemmän kuin ennen, mutta tekee mahdollisuuksien mukaan töitä aina kun on asiakkaita, ihan oman elantonsa eteen. Päivänä, jona kävin oli kampaamossa käynyt kolme asiakasta. Käyn myös kaupassa, sekä töissä. En näe tässä kampaajalla käynnissä eroa.

Vierailija
13/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin parturissa tällä viikolla.

Vierailija
14/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole pariin vuoteen värjänny ja leikkautin vuosi sitten. En aio mennä vasta ku korona ohi jolloin vedän valkoseks pään ja leikkautan. Olen riskiryhmää mutta nuori. Fyysinen sairaus. Äitini käy vaikka on yli 70. Mulle on ok kasvattaa vielä puoli vuotta päätä.

Vierailija
15/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa kiharat viime viikolla. Pelkästään yksi kampaaja ja yksi asiakas kerrallaan (siis yhden ihmisen firma), kampaajalla maski ja hanskat koko ajan, asiakkaat heti sisääntultua käsipesulle ja käsidesille. Ei pelottanut sen vertaa kuin kaupassa käyminen.

Vierailija
16/41 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 200 henkilön kylä jossa yksi parturi, riski saada korona on siis 200%

Vierailija
17/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites riskiryhmien kanssa työskentelevät, uskallatteko käydä kampaajalla?

Vierailija
18/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn, mutta harvemmin kuin yleensä. Asun pääkaupunkiseudulla, mutta käyn maalla kampaajalla, koska pidän sitä turvallisempana eikä mulla ole kontakteja täällä, joten en pelkää itse tartuttavani ketään. 

Vierailija
19/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotan aikaa parempaa. Tytär leikkaa mun hiukset ja mä tyttären.

Vierailija
20/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt vuoden 2020 aikana sekä kampaajalla että kauneushoitoloissa useita kertoja. Ja myös konserteissa, elokuvissa, kaupoissa, kahviloissa, hammaslääkärissä, lääkärissä, metrossa, bussissa, kuntosalilla, ravintoloissa syomässä sekä yöpynyt hotelleissa. 

En halua, että kaikki liiketoiminta kaupungissani menee konkurssiin enkä pane elämääni moneksi vuodeksi tauolle. 

Käyttäydyn järkevästi ja varovasti, en käytä alkoholia enkä sekoile.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme