Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatko käydä kampaajalla korona-aikana?

Vierailija
26.04.2020 |

Jos uskallat, valitsetko kampaamon, jossa vain muutama paikka?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vuoden 2020 aikana sekä kampaajalla että kauneushoitoloissa useita kertoja. Ja myös konserteissa, elokuvissa, kaupoissa, kahviloissa, hammaslääkärissä, lääkärissä, metrossa, bussissa, kuntosalilla, ravintoloissa syomässä sekä yöpynyt hotelleissa. 

En halua, että kaikki liiketoiminta kaupungissani menee konkurssiin enkä pane elämääni moneksi vuodeksi tauolle. 

Käyttäydyn järkevästi ja varovasti, en käytä alkoholia enkä sekoile.  

Millä alalla työskentelet? Itse olen sote-alalla ja en ikinä uskaltaisi liikkua noin paljon. Ymmärrän kyllä pointin.

Vierailija
22/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuden viikon välein kuten normaalistikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt vuoden 2020 aikana sekä kampaajalla että kauneushoitoloissa useita kertoja. Ja myös konserteissa, elokuvissa, kaupoissa, kahviloissa, hammaslääkärissä, lääkärissä, metrossa, bussissa, kuntosalilla, ravintoloissa syomässä sekä yöpynyt hotelleissa. 

En halua, että kaikki liiketoiminta kaupungissani menee konkurssiin enkä pane elämääni moneksi vuodeksi tauolle. 

Käyttäydyn järkevästi ja varovasti, en käytä alkoholia enkä sekoile.  

Millä alalla työskentelet? Itse olen sote-alalla ja en ikinä uskaltaisi liikkua noin paljon. Ymmärrän kyllä pointin.

Olen alalla, jossa olen voinut koko ajan olla etätöissä. En siis siinä mielessä aiheuta riskiä toisille. 

Vierailija
24/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin, jos ne olisivat auki! Terkut Tanskasta.

Vierailija
25/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin peruukin, se on helpompaa.

Vierailija
26/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
27/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan ja olen käynyt 3 kertaa maaliskuusta lähtien. Kyseessä vilkasliikenteinen kampaamo Helsingin keskustassa. Ei huoleta.

Vierailija
28/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskallan ja olen käynyt 3 kertaa maaliskuusta lähtien. Kyseessä vilkasliikenteinen kampaamo Helsingin keskustassa. Ei huoleta.

Millä alalla työskentelet?

Vierailija
29/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin peruukin, se on helpompaa.

Tämä on kyllä totta. Mulla lähti loppukesästä hiukset sytostaattihoidoissa ja hankin heti peruukin. On kyllä niin helppoa ja näyttää ihan omalta, mutta ei tarvitse pestä joka päivä eikä leikkuuttaa vähän väliä. Mun tyttö on parturi-kampaaja, ja hän käyttää töissä aina maskia ja tarjoaa maskia niillekin asiakkaille, joilla sitä ei ole.

Vierailija
30/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt nyt koronan aikana  viisi kertaa.Lyhyt hiusmalli vaatii leikkausta aika usein. Käyn aina samalla kampaajalla. Työni on asiakaspalvelutehtävä, jota en voi etänä hoitaa. En ole huolestunut, käyn myös työssäni , kaupassa, joskus ulkona syömässä, kesällä kävin terassilla pari kertaa ja nyt talven/syksyn aikanakin olen käynyt viinillä ja syömässä. Asun suomen kolmanneksi suurimmassa kaupungissa. Olen kuitenkin mielestäni noudattanut varovaisuutta sekä työssäni että vapaa-ajalla.Kuntosaliharrastus ja uinti ovat tauolla tällä hetkellä.

Vierailija
31/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Ihan normaalisti olen käynyt joka paikassa ja ilman maskia. En ole sairatanut kolmeen vuoteen.

Vierailija
32/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viimeksi tasan vuosi sitten. Sitten aloin leikata itse ja näköjään onnistuu koska kukaan ei ole huomannut muutosta. Minulla on ollut sama malli jo vuosia.

Nuorempana leikkasin useinkin ja miehen hiukset olen leikannut ja parikymmentä vuotta.

Oma hiusmallini toispuoleinen, mutta olen onnistunut pitämään mallin. Käytännössä leikkaan noin kolmena päivänä ja käytän peiliä apuna. Olen tyytyväinen, sillä olen säästänyt satasia kun uskalsin alkaa taas itse.

Vierailija
33/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Olen käynyt vuoden aikana kahdesti kampaamossa, molemmilla kerroilla paikalla olimme vain minä ja kampaaja. Kampaaja käytti maskia ja desinfioi käsiään, itse olen ollut terve ja etätöissä, enkä ole tavannut juuri ketään. 

Vierailija
34/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä kampaajalle. Siitäkin huolimatta että asun pk-seudulla ja työskentelen riskiryhmien parissa :(

Vierailija
35/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Riski on hyvin pieni kun kampaamossa max.2 kampaajaa asiakkaineen paikalla ja kaikilla maskit. Enemmän pelottaa kaupassakäynti.

Vierailija
36/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin viimeksi tasan vuosi sitten. Sitten aloin leikata itse ja näköjään onnistuu koska kukaan ei ole huomannut muutosta. Minulla on ollut sama malli jo vuosia.

Nuorempana leikkasin useinkin ja miehen hiukset olen leikannut ja parikymmentä vuotta.

Oma hiusmallini toispuoleinen, mutta olen onnistunut pitämään mallin. Käytännössä leikkaan noin kolmena päivänä ja käytän peiliä apuna. Olen tyytyväinen, sillä olen säästänyt satasia kun uskalsin alkaa taas itse.

Niinhän sä luulet että kukaan ei huomaa.

Myllakin yksi naapurin mamma aina laittaa Instaan kuvia kolmesta lapsestaan kotiparturoinnin jälkeen tekstillä "taas säästyi muutama kymppi :) :) " -tulos on kuin kirveellä veistetty. Kamalia rajauksia niskassa ja kaikille leikattu otsatukat, niin pojille kuin tytöllekkin. Sellaiset erittäin tasaiset lähelle hiusrajaa ilman kevennystä. Ai että. Kyllä kelpaa.

Vierailija
37/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskaltaisin, mutta en mene, koska kasvatan koronalettiä. Olen haaveillut jo pitkään siitä, että testaan, kuinka pitkiksi hiukseni kasvavat, jos niitä ei ollenkaan leikkaa. Nyt on hyvä tekosyy olla menemättä kampaajalle, joten katsotaan nyt, kuinka pitkäksi tuo letti kerkeää ennen kuin pandemia helpottaa. Kaikki työt ja keikat on peruttu, joten minun ei tarvitse edes näyttää hyvältä.

Vierailija
38/41 |
11.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaan ja raidoitan itse kotona. Teen etätöitä, eikä Zoom- ja Teams-palavereissa, joissa on luurit päässä, ole paljon väliä, miltä tukka näyttää. Tosin pikkuhiljaa alan osata leikata sen ihan hyvin.

Vierailija
39/41 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin mennä kampaajalle. Siitäkin huolimatta että asun pk-seudulla ja työskentelen riskiryhmien parissa :(

Just, onpa mukavaa niille riskiryhmäläisille, kun otat riskin käymällä kampaajalla. Eikö sitä voisi mennä sitten, kun pandemia helpottaa?

Vierailija
40/41 |
12.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt.

Haaveilin pitkään hiusten kasvattamisesta joten etätyö ja korona oli siihen hyvä tilaisuus.

Tasautan ne ennen esikoisen yo-lakitusta.

Nyt saan ne jo ponnarille ja annan kasvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kolme