Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajani haluaa jatkuvasti hyödyntää korvauksetta minun laitetettani

Vierailija
26.04.2020 |

Ostin jonkin aika sitten itselleni erään tuotteen, jota hyödynnän harrastuksissani. Tuote oli kallis ja vastaa yhtä kokonaista kuukausipalkkaani. Vastaavanlaisen tuotteen hankinta on ollut ajankohtaista työpaikalleni (pienelle yritykselle, jossa työskentelen) jo jonkin aikaa.

Heti tuotteen ostettuani työnantajani alkoi pyytämään minua hyödyntämään tätä työssäni. Minulla ei olisi ongelmaa lainata tuotetta ystävänä ystävälle (pieni yritys ja ihan hyvä kaverihenki työntekijöiden ja yrittäjän välillä), mutta en oikeasti suoraansanottuna ostanut tuotetta yrityksen käyttöön (käytännössä siis ilmaiseksi) ja on todella ilmiselvää, ettei yrityksellä ole nyt aikomustakaan hankkia vastaavaa itselleen, koska minulla sellainen nyt hankittuna on.

Yritin vinkata erään tarjouksen kautta, että nyt olisi sama tuote hyvällä hinnalla ja vastaukseksi sain "kiva kun muistutit, voidaan hyödyntää sitä sinun tuotettasi ajalla x!". Miten ihmeessä voin sanoa suoraan töksäyttämättä (kun ei näemmä hienovarainen vihjaus auta), että yrityksen tulisi ostaa oma tai korvata tuotteen käyttö minulle jotenkin (sisältää kuluvia osia)? :/

Ärsyttää jo valmiiksi, että asiasta mainitsemisen jälkeen alkaa todennäköisesti ihme v*ttuilu suurten huokausten saattelemana.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro että vuokrasit laiteen nyt hyvälle harrastuskaverillesi kuukaudeksi, ja kokeilee ostaako itselle samanlaisen.

Vierailija
2/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantaja haluaa hyödyntää sinun perseensuristinta??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessä kamera? Entisessä työpaikassani olin ainoa jolla oli hyvä kamera, ja loppuaikoina alkoi kyllä v-tuttaa kun aina piti olla lainaamassa. Ja halusivat soittaa musiikkia myös Spotify premiumistani. Hyi mikä lokkityöpaikka, onneksi en ole enää siellä töissä. Nykyisin en tarjoa enää henk.koht. tavaroitani firman käyttöön, jos tarvitsee töiden hoitoon jonkun tavaran, niin saavat myös ostaa sen itse.

Vierailija
4/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sanoisin selvällä suomen kielellä, että kyseinen tuote on _minun_ omaan henkilökohtaiseen käyttööni, ei työkäyttöön, jos siitä ei makseta. 

Ei voi olla vaikeaa. 

Vierailija
5/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin raksahommissa on lakivelvollisuus työnantajalle maksaa omien työkalujen käytöstä käyttökorvaus.

Ei duunin työmatkojakaan ajeta ilmaiseksi omalla autolla.

Vierailija
6/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että laite meni rikki.

Vierailija
7/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano että laite meni rikki.

Ja sitten vaan pikku hiljaa lopetat koko laitteesta puhumisen. Kyllä se unohtuu. Jos joku kyselee vielä myöhemmin laitteen perään niin koita johdatella asiaa siihen suuntaan, että ois hyvä hankkia sellainen töihin kun sun laite ei ole enää käytettävissä.

Vierailija
8/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti kamerasta kyse? Voithan sä sanoa että myit sen pois

Vierailija
9/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävää, mikset voi kertoa mikä tuote on kyseessä. Tällaiset aloitukset saavat uteliaan mieleni hulluuden partaalle.

Vierailija
10/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä noita jotka ehdottavat valehtelua. 

Sanot suoraan, miten asia on. 

Vierailija
11/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sanoisin selvällä suomen kielellä, että kyseinen tuote on _minun_ omaan henkilökohtaiseen käyttööni, ei työkäyttöön, jos siitä ei makseta. 

Ei voi olla vaikeaa. 

Eikö laitteen olisi voinut ostaa ilman alvia jos on yrityskäyttöön?

Vierailija
12/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ettet ostanut laitetta yrityksen käyttöön tai että joku "hyödyntää tuotetta yrityksessä", vaan harrastuskäyttöön. Ja että nyt on aika ostaa oma laite yritykselle. Ja sulla on oikeus pitää omat harrastusvälineet kotona ja omanasi. Jos joku hermostuu siitä, anna hermostua, olet taitava etkä ole niin riippuvainen yrityksestä. Et voi aina suostua toisen painostukseen, jos olet eri mieltä. Auttavainen voi olla mutta tuossa tapauksessa yritys varmaan jo pystyy hankkimaan oman

Vierailija
13/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy pomolta korvaako työpaikka välineen korjaus ja huoltokulut?

Nämähän tulevat kasvamaan käytön myötä.

Jos ei et anna käyttöön.

Vierailija
14/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota työpaikalta lainaan jatkuvasti jotain esim. Kahvinkeitintä ja tulostinta tms. Jos pomo valittaa, niin voit sanoa, että vuoroin vieraissa.

Vierailija
15/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyseessä kamera? Entisessä työpaikassani olin ainoa jolla oli hyvä kamera, ja loppuaikoina alkoi kyllä v-tuttaa kun aina piti olla lainaamassa. Ja halusivat soittaa musiikkia myös Spotify premiumistani. Hyi mikä lokkityöpaikka, onneksi en ole enää siellä töissä. Nykyisin en tarjoa enää henk.koht. tavaroitani firman käyttöön, jos tarvitsee töiden hoitoon jonkun tavaran, niin saavat myös ostaa sen itse.

Kyllä, kyseessä on kamera. Aluksi oli ihan jees olla avuksi, mutta tilanne on muuttunut ihan vaan hyväksikäytöksi niin ei enää nappaa.

Vierailija
16/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa vain sanot, että sinulla ei ole laitetta enää.

Vierailija
17/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot laitteen vuokraamiselle hinnan.

Teet nettiin ilmoituksen vuokraamisesta ja näytät linkin työnantajallesi. 

Sanot, että tullut jo muutamia tiedusteluita ja menossa nyt asiakkaalee aikaväliksi XX.XX

Vierailija
18/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi sanoa suoraan että tuotteen lainaaminen maksaa 100 euroa per tunti, maksu etukäteen. Ja jos sovittu lainausaika ylittyy edes minuutilla, niin jokainen ylimäräinen alkava vartti maksaa tonnin lisää. Ja sinulle pitää maksaa kameran käytöstä tonni per tunti, ja kukaan muu ei saa kameraan koskea, ellei maksa siitä kuutta tonnia etukäteen.

Ehkä alkaisi tajuta? Jos ei, niin vika on sinussa, ei pomossa :D

Vierailija
19/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kuuluisi saada työvälineestä päiväkorvaus sekä työnantajan tulisi vakuuttaa laite.

Sun oma takuu ei korvaa jos väline joka on tarkoitettu yksityishenkilölle rikkoutuu työhommissa.

Vie kotiin ja sano ettet tuo enää ilman vakuutusta ja korvausta, koska sulla ei ole varaa rikkoutumiseen.

Vierailija
20/22 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun kuuluisi saada työvälineestä päiväkorvaus sekä työnantajan tulisi vakuuttaa laite.

Sun oma takuu ei korvaa jos väline joka on tarkoitettu yksityishenkilölle rikkoutuu työhommissa.

Vie kotiin ja sano ettet tuo enää ilman vakuutusta ja korvausta, koska sulla ei ole varaa rikkoutumiseen.

Itseasiassa tämä on aika hyvä. Kiitos

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi