Pyöräilin 19 km ja kulutin vain 280 kaloria. Onko järkeä edes harrastaa liikuntaa?!
Olen tehnyt 16-20 km pitkiä pyörälenkkejä, mutta kulutan kaloreita vain 230-280. Ajan nopeudella 16-21 km/h eli en mitään kilpapyöräilijän nopeutta, mutta mielestäni ei mitään mateluvauhtiakaan.
Tunnin reippaalla kävelyllä kaloreita kuluu yhtä vähän.
Kysymys kuuluu, että kannattaako minun harrastaa ollenkaan liikuntaa? Mitä teen väärin?
Kommentit (36)
On kyllä todella vähän tuo kulutus?! No kyllä sillä muita myönteisiä terveysvaikutuksia on jollei painonpudotus suoraan.
Aika vähän on. Ehkä sun kannattais tarkistaa laskutapasi ettei olisi muutaman kertaluokan virhe?
Liikunta on lähes turhaa, jos tavoitteena on vain kalorien kulutus. Hyvin loogista, että tunnin pyörälenkillä kuluu suurin piirtein saman verran kaloreita kuin tunnin kävelylenkillä.
Kuulostaa suunnilleen oikealta 19 metrin pyörälenkille edellyttäen että alat laskemaan kulutuksen kruisailuvauhdista. Kiihdytykseen menee enemmän.
Liikunta on kivaa ja samalla vahvistat ja ylläpidät lihaksia joiden ansiosta peruskulutus kasvaa. Sanoisin että on kannattavaa.
Jos haluat lisää kaloreita palamaan niin tee juoksulenkki tai porrastreeni.
Liikunta on terveellistä.
Kai haluat olla hyvässä kunnossa?
Laihdutukseen liikinnasta ei ole, kuten huomasitkin.
Laihdutusohjelmissa on liikuntaa, että ihmiset saavat nauraa, kun punkero punnertaa.
Ihmisten kyykyttämisestä kysymys.
Painon pudottaminen liikunnan avulla ehkä voimannosto poisluettuna on aika turhaa. Se mitä lautasella on, määrää nouseeko vai laskeeko paino
Vaikuttaa siltä että olet jo valmiiksi pienikokoinen kun kulutat noin vähän, onko joku erityinen syy kytätä kalorinkulutusta?
Reipas tehokävely polttaa hyvin kaloreita, vaikka onkin edellä mainituista aerobisista lajeista keveimmästä päästä. 30 minuutin kävely kuluttaa noin 180 kaloria (kcal). Kalorinpolttoa voi lisätä nopeilla pyrähdyksillä tai juoksuosuuksilla tai kulkemalla mäkisessä maastossa.
2. Pyöräily
Kuntopyöräily ja tavallinen pyöräily polttavat tehokkaasti kaloreita. Vastuksesta ja vauhdista kaloreita kuluu 250-500 kcal 30 minuutissa. Tässä pitäisi varmaan lukea vastuksesta ja vauhdista riippuen.
https://www.is.fi/terveys/art-2000000470966.html
Mittaatko mittarilla? Se on rikki tai huono.
No ei kannata laihtumistarkoituksessa, koska tunnin kävelyn jälkeen vain on aikaisemmin nälkä, ja suuhun menee enemmän ruokaa sitten korvaamaan tuota kävelyä kuin tuo 280 kaloria.
Mä aloitin nyt itse jumppajutut ihan kotosalla, kun en pääse enää kävelemään kuin pikkumatkoja jalkani vuoksi. Olen päässy tämän jalkavamman takia lihomaan, kun en ole päässyt kävelyille enkä voi polkea pyösälläkään pitkästi. Läskiä löytyy, mutta ajattelin että en lähdekään laihduttamaan, vaan teen lihasjumppia sun muita joita kykenen tekemään, ja syön ihan niin kuin tähänkin asti. Saas nähdä tapahtuuko 2kuukaudessa esim. mitään. Olen nyt viikon tehnyt tätä.
Tämä lukema tulee puhelimessani olevaan laskuriin, joka mittaa matkan pituuden, nopeuden ja kulutuksen. En tiedä, miten tarkka se on.
ap.
Liikkuminen on kehonhuoltoa ja sen vahvistamista, ei laihduttamista. Senkun plösöönnyt sohvan pohjalle jyrsimään porkkanaa, mutta älä kuvittele että olet terve sen jälkeen.
Kohta vois käydä 10 metrin kävelylenkillä.
Jos laihduttaa aikoo, niin pitää vähentää syötäviä kaloreita. Pelkällä liikunnassa on lähes mahdotonta saada tarvittavaa kalorivajetta, vuorokaudessa ei riitä tunteja siihen liikuntamäärään mitä tarvittaisiin. Mutta ehdottomasti kannattaa silti liikkua, koska hyvä kunto, lihakset ja kiinteytyminenkin ovat tärkeitä asioita laihduttajalle.
Osta sähköpyörä niin vähemmän niitä kaloreita. Jaksat ajaa 10 kertaa sen 19 kilsaa.
Elektrodit vatsalle ja pieniä sähköshokkeja lihaksille samalla kun sometat.
Ja en siis liiku laihtuakseni, koska ei ole tarvetta siihen. Olen vain alkanut seuraamaan matkojen pituuksia ja ihmetellyt näin pieniä kalorimääriä.
ap.
Vierailija kirjoitti:
Liikunta on lähes turhaa, jos tavoitteena on vain kalorien kulutus. Hyvin loogista, että tunnin pyörälenkillä kuluu suurin piirtein saman verran kaloreita kuin tunnin kävelylenkillä.
Juu, pyörähän onkin keksitty helpottamaan liikkumista, juoksun nopeus kävelyn energiankulutuksella.
Juokseminen polttaa tosi kivasti kaloreita jos sitä haetaan. Jo puolen tunnin lenkillä kuluu n 400 kcal. En ihmettele ettei pyöräily oikeen kuluta, onhan se huomattavasti kevyempää kuin juoksu. Jos pyöräilystä haluaa tehokasta, pitää olla vaihteeton pyörä. Vaihteet tekee hommasta liian kevyttä ja lepposta😊
Mistä ihmeestä voit tietää, paljonko kaloreita kuluu?