Olen 27-vuotias nainen enkä ole koskaan kokenut vauvakuumetta
En ole myöskään koskaan haaveillut perhe-elämästä.
Kommentit (71)
Minulla/meillä on 16 vuotias lapsukainen, joka syntyi kun olin 32 vuotias.
Olimme mieheni kanssa sitä mieltä vielä 30 vuotiaana, että lapset on ihania, mutta itse emme kaipaa omaa.
En ole ikinä haaveillut vauvasta enkä siis kokenut minkäänlaista vauvakuumetta.
Kuitenkin aika yllättäen mies kysyi kesällä saunassa, että mitä jos kuitenkin annettaisiin vauvan tulla, jos on tullakseen. Olin samaa mieltä ja noin 10 kk myöhemmin huomasin, että odotamme vauvaa.
Olen kiitollinen ja iloinen lapsestamme, mutta ei minulla sen jälkeenkää iskenyt vauvakuumetta ja meille riitti hyvin yksi.
Oletko kuitenkin saanut munukkaa, nieletkö mällit?
Ei ole koskaan ollut vauvakuumetta, silti tein entisen miehen kanssa hänen vauvakuumeensa siivittämänä lapsen. En ole koskaan katunut.
Nyt sitten raskaana uudelle miehelle ja itse ajattelin aborttia, mies taas ehdottomasti vauvan kannalla. Mistä mulle tulee noita vauvakuumeisia miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuitenkin saanut munukkaa, nieletkö mällit?
Mikä on munukka? Sanasta tulee mieleen jokin sieni, sinun tapauksessasi varmasti pitääkin paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti mielipiteesi ei ole toinen, kun 4 kypäsenä eletään kissan kanssa kahdestaan. Monille näin käy
mies54v
Vauvakuume tuskin on mielipide. Aloittajalle ei ole tullut vauvakuumetta, ei näy mainintaa etteikö olisi miettinyt joskus hankkivansa lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä naisia. Lasten kanssa oleminen on parhaita asioita mitä tiedän ja leikkiminen. Ja lasten kasvun seuraaminen ja mukana oleminen! Se naisenkaan hedelmällisyys ei ikuisuuksia kestä ja olisi hyvä hyvissä ajoin tehdä lapset ja kokea synnytys, ettei tarvi myöhemmin katua tekemättömyyksiä.
Moni ihminen on sanonut ettei ole katunut sitä mitä on tehnyt, vaan sitä mikä jäi tekemättä.
Se voi sulle olla parasta, mutta ei kaikille. Moni ihminen katuu myös tekemäänsä joten toi Voi teitä naisia asenteen voit ihan rauhassa pitää. Miksi muuten synnytys pitäisi kokea? Mitä juhlaa se nyt on.
Minulle ei tullut mieleenkään vauva-asiat ennen kuin täytin 30. Ehti silti.
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole ikinä ollut vauvakuumetta, lapset lähinnä ällöttävät ja inhottavat. Ne haisevat, lähmäävät kaiken tahmaisilla käsillään, kirkuvat ja rääkyvät ilman syytä, ja vauvoista pulppuaa eritteitä molemmista päistä. Syvin inho on 0-5-vuotiaita kohtaan.
En usko että tulen hankkimaan lapsia kun tämä asenne on niin syvään juurtunut.
N26
Olet niin nuori että mielesi kyllä vielä ehtii muuttua :)
Vierailija kirjoitti:
Ikää 35 v. eikä ole koskaan ollut pienintäkään vauvakuumetta. Lapsia ei ole eikä tule.
Ihmettelen vanhoja luokkalaisiani, tietääkseni heillä kaikilla on lapsia. Tosin olivat jo ala-asteaikoina tylsiä massan mukana kulkijoita ilman omia ajatuksia. Varmaankin suurin osa perustanut perheen vain koska niin mukamas "kuuluu" tehdä.
Ikävä asenne. Miksi on niin vaikea ymmärtää, että todella monet haluaa lapsia ihan aidosti ja haluaa elää perhe-elämää? On luonnollista ja normaalia haluta lapsia ja perhe.
No, olen aloittajaa 10 vuotta vanhempi, eikä vauvakuumetta ole kuulunut eikä näkynyt. Joidenkin meistä täytyy ihan järjellä päättää, hankkiako lapsia vai ei, kun ei voi kuumeiluihin luottaa. Itselle alkaa olla viime hetket tehdä päätös.
Kissan kanssa eläminen oli ihan mukavaa. Kissani kuoli 18 v vanhuksena. En olen lapseton, mutta elin kissan kanssa, kun lapset muuttivat omilleen.