Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko tehohoidosta kieltäytyä?

Vierailija
25.04.2020 |

Vai viekö ne teholle väkisin/automaattisesti jos sairaus niin vaatii? Aattelin vaan että minun paikan vois antaa jollekkin paremmin tarvitsevalle.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti voi. Ei Suomessa ketään väkisin hoideta.

Vierailija
2/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mutta hoitotahto on parempi kirjoittaa jo nyt. Et sinä potentiaalisena tehohoitopotilaana ole siinä kunnossa, että pystyt tahtoasi ilmaisemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, kaikesta voi kieltäytyä. Kannattaa laittas hoitotahtoon tuo, koska toisinaan tehohoitoon joutuu niin, että ei ole enää kykenevä sanomaan mielipidettä asiasta.

Vierailija
4/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista, jos joku oikeasti ajattelee kieltäytyvänsä.

Jos moni ajattelee noin, seuraava askel on se, että ihmisiltä aletaan odottaa ja sitten vaatia sitä.

Vierailija
5/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä syystä ajattelit kieltäytyä. Mieheni oli sydänteholla viikon verran, eli ollut vaihtoehtoja, sillä hengenmeno oli lähellä. Tuskin unohdan tuota koskaan. Mies toipui kiitos tehohoidon ja ensihoidolle, koko hoitoketjulle.

Vierailija
6/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen kirjoittanut hoitotahtoon etten halua hoitoa jos sairastun vakavasti tai joudun onnettomuuteen jossa loukkaannun vakavasti.

Vierailija
7/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mistä syystä ajattelit kieltäytyä. Mieheni oli sydänteholla viikon verran, eli ollut vaihtoehtoja, sillä hengenmeno oli lähellä. Tuskin unohdan tuota koskaan. Mies toipui kiitos tehohoidon ja ensihoidolle, koko hoitoketjulle.

Olen tupakalla tuhonnut keuhkot. Minulla ei ole lapsia. Mieheni kuoli viime syyskuussa.....siinähän sitä. AP

Vierailija
8/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan ole hoitotahdosta koskaan kuullut? Se on se mikä kuuluu tehdä silloin kun on terve. Sitten jos on jo tilanne päällä, voi olla todella mahdotonta ilmaista tahtoaan ja omaiset päättää puolestasi.

Vierailija
9/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tupakalla tuhonnut keuhkot. Minulla ei ole lapsia. Mieheni kuoli viime syyskuussa.....siinähän sitä. AP

Otan osaa miehesi kuoleman johdosta. Toivon sinulle elämänhalua ja että löydät sisältöä elämääsi. Tulevaa  ei tiedä, voihan siellä odottaa jotain hyvää sinullekin. Älä hukkaa elämääsi.

Vierailija
10/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei Suomessa hoideta vastoin tahtoaan, jos ei aiheuta vaaraa muille.

Vierailija
11/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella tulee olla tahto elinluovutuksern ja hoitotahto ilmaistuna.

Vierailija
12/12 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netistä löytyy esimerkkejä hoitotahdosta.

Sen voi laittaa omakantaan josta sen lääkärit löytää.