Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Elättekö sellaista elämää kuin haluatte?

Vierailija
25.04.2020 |

Missä suhteen elätte niin kuin haluatte ja missä taas haluaisitte elää muulla tavalla?

Itse en koe eläväni niin kuin haluaisin ainakaan työelämässä ja asumisen suhteen. Teen asiakaspalvelutyötä puhelimessa ihan eri alalla mitä olen opiskellut ja vaikka olen introvertti ja minulla on korkeakoulututkinto. Haluaisin tehdä työkseni jotain kirjoittamiseen liittyvää. Asun nyt kerrostalossa vaikka haluaisin elää omakotitalossa järven rannalla ja pulahtaa aamu-uinnille. Haluaisin koiran lemmikiksi ja kanoja, joista saa munia. Minulla ei ole lemmikkejä olkenkaan. Haluaisin viljellä pienimuotoisesti mansikkaa, kurkkua, tomaattia jne. Olla edes hieman omavarainen mitä en nyt ole . Mies minulla sentään on ja parisuhde, joten se haave on toteutunut.

Mites muilla on tilanne?

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja en.

On ihana talo ja piha, aikuiset lapset ja suloisimmat lapsenlapset. Rakas mies.

Olin haaveillut että viimeistään näillämain meillä olisi talo Italiassa, pieni viinitarha ja b&b.

Ei ole ja tuskin tuleekaan. Sairastuin ja jouduin 1/2 eläkkeelle. Ihan paskin juttu - sillä ei elä mutta muutakaan ei saa toiselle puolelle. Meillä ei jää mitään säästöön tällä hetkellä. Pitäisi myydä kaikki täältä jotta haave onnistuisi, tällä hetkellä mahdotonta

Vierailija
42/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempaa kuin toivoin alun perin. Elämä on mennyt paremmin kuin hyvin omalta osaltani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan tyytyväinen elämääni. Mm. rahaa haluaisin enemmän sekä joiltain osin erilaisen kodin.

Kun rupean miettimään, haluaisin kyllä monia asioita. Kaikkea mitä haluaa, ei tarvitse lähteä tavoittelemaan. Toisaalta kaikkea mitä haluaa ei myöskään ole realistista saavuttaa, esim. haluaisin olla terve, mutta ilman ihmeparantumista MS-taudistani en saa sitä.

Vierailija
44/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm.

viimeiset 10 vuotta olen elänyt elämääni aika pitkälle toisten mukaan. Olen kyllä yrittänyt elää omaa elämää mutta se on ollut hankalaa, nyt olen alkanut elämään omaa elämää. Oli tosi vaikea päästä asioista irti ja uskoa että en ole itsekäs jos elän omaa elämääni.

Sama! Elin 15 vuotta paskassa suhteessa ja yritin elää "kuten piti". Menin naimisiin, sain lapsia, ostettiin talo ja autot. Molemmilla vakityöt. Loppuaikoina voin niin pahoin, että olin lähellä tappaa itseni. Tajusin, että parivalinta oli mennyt nuorena aivan pieleen, mutta uskoin järkiliittomme loppuun asti. Lopulta oli pakko erota ja tällä hetkellä elän keskellä erohelvettiä. Osituksesta ja lasten asioista riidellään hyvin verisesti. Olen kuitenkin tällä hetkellä onnellisempi kuin koskaan! Kotini on juuri täydellinen, työni on aivan ihanaa ja hyvin palkattua ja olen todella rakastunut, vaikka en uskonut enää koskaan uskonut ryhtyväni suhteeseen. Teen lasteni kanssa juuri niitä ihania asioita, joista olin jo vuosia haaveillut. Ex oli kuin musta aukko, joka imi ilon aivan kaikesta.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
45/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalo on, ja se on sitä mitä halusinkin, tosin ei ole ollut varaa tehdä pintaremonttia jolla saisi talon näyttämään kivalta.

Työpaikka on aina ollut se isoin ongelma, useampikin ammatti on, mutta koskaan ei ole ollut vakituista työpaikkaa, eikä hyvää palkkaa.

Oikeastaan kaikki on kiinni rahasta, on hyvä mies, ihanat lapset, talo, lemmikit... mutta kaikesta ei pysty nauttia niin paljon koska rahattomuus rajoittaa ja tuo jatkuvan stressin ja siten sekä oma että miehen terveys reistailee enemmän kuin pitäisi.

Hmm. Hieman ristiriitaista, että puhut rahattomuudesta, mutta sinulla on kuitenkin ollut varaa omakotitaloon, lemmikkiin ja lasten ylkapitoon.. Oletteko veloissa ja elätte yli varojen vai miten sanot, että rahattomuus vaivaa?

Käytännössä joo, siihen on vaikuttanut monet asiat jotka on johtaneet siihen että kun katsoo taaksepäin, olisi pitänyt ostaa pienenpi talo jne. Sitä vaan ei aina tiedä etukäteen miten elämä menee, koska menee työpaikka ja koska iskee joku pitkäaikaissairaus.

Vierailija
46/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole oikein koskaan itsekään tiennyt minkälaista elämää haluaisin tai olisin halunnut elää. Olen vuosikymmenten aikana ajautunut tähän elämään mitä nyt elän, enkä tyytyväisempi enää voisi olla. Elän unelmäelämää, mutta en nuorena edes osannut itse tällaista elämää itselleni kuvitella.

Vierailija
47/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin asua maalla, mutta asun Helsingin keskustassa.

Vierailija
48/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jk kirjoitti:

Haluaisin asua maalla, mutta asun Helsingin keskustassa.

Mikä estää muuttamasta muualle? Tunnin työmatka Helsinkiin, niin olet jo tosi maalla.

Vierailija
49/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ja ei. Mieheni ja lapset ovat ihania kaikin puolin, sillä saralla ei ole valittamista. Työni on mielekästä, mutta ainahan siitä voisi enemmän palkkaa saada. Kotimme on mukava ja tilava, ei kuitenkaan mikään unelmakoti, mutta tämä valittiin sijainnin takia, on koulut, palvelut, harrastukset jne. lähellä. Mutta toisaalta toisinaan kaipaisin erilaista sijaintiakin, voisin asua metsän keskellä kaukana kaikista, ei olisi naapureita haitolla, omaa metsää missä juoksuttaa koirat rauhassa ilman vastaantulijoita jne. Matkustella voisin enemmän, mutta muu perhe ei ole aivan yhtä innokas. Minulta ei kuitenkaan loppupeleissä puutu mitään ja olen hyvinkin onnellinen juuri nyt. Ihmisluonto vaan taitaa olla vähän sellainen, että aina tulee uusia unelmia.

Vierailija
50/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teetkö tai aiotko tehdä jotain noiden haaveiden eteen, omakotitalo, kirjoitusala, lemmikit?

Aion ja teen. Ajattelin alkaa suunnitella ja kirjoittaa kirjaa, etsiä töitä samalta paikkakunnalta kuin mieheni, jotta päästään kunnolla saman katon alle ja voidaan muuttaa taloon, johon saa ottaa lemmikin. Ja jäisi rahaa säästöön saman katon alla. Hain myös opiskelemaan että saisin työllistävän pätevyyden. Ap

Vierailija
51/52 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen kansantasavallassa ei kenenkään haaveet toteudu.

Ponnistelut palkitaan siirtämällä rahasi paskasakille.

Vierailija
52/52 |
26.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up