'ASENNUSKALJAT'? Juoko miehesi ihan oikeasti kaljaa kun teette sisustushommia?
Tai juotko itsekin?
Onko tämä joku ihan oikea käsite...
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Piri toimii paremmin. Jaksaa paneutua ikäviinkin askareisiin.
Totta. En olisi ikinä uskonut, että matonpesu voi olla niin mukavaa puuhaa! Sormista lähti nahat kun hinkkasin niin innolla. Harmi kun kaupasta saa vaan alkoholia, vaikka kyllä sekin motivoi siivouksessa
Vierailija kirjoitti:
Kaljaa mies tarvitsee joka asiaan. On saunanlämmityskalja ja tietysti saunakalja. Nurmikonleikkuukalja ja grillauskalja. Autonkorjauskalja ja polkupyöränrenkaaseen ilmanpumppauskalja. Kerran imuroi niin siihen meni monta kaljaa - aloituskalja ja joka huoneen jälkeen kalja. Jne...
Ilmanpumppauskalja :D
Sulta unohtui mm pelikaljat, tietokoneen asennuskaljat, mökkikaljat, Suomi voitti/hävisi MM-kisat-kaljat, työt ottaa päähän-kaljat, Jari tarjos niin pakko oli ottaa-kaljat, Tonin nimipäivä-kaljat, akka nalkuttaa-kaljat ja kyllähän sitä miehellä on oikeus ottaa-kaljat.
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko ja viikonloppu mieheni juo korillisen kaljaa ja kirkasta siihen lisäksi pullon pari. Käy raskaassa työssä ja on huippu kuntoinen ikäisekseen, kohta kuuskymppinen. On tehnyt raskasta työtä koko ikänsä lapsesta asti maatilalla aloittanut työnteon. Ei ole vielä nuorella korvattu työelämässä ja ihan tuskin heti korvataankin.
Minkälaista on elämäsi alkoholistin kanssa. Onko itselläsikin päihdeongelma?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies juo, ihan hommasta riippuen 1-5 asennuskaljaa, eikä haittaa yhtään! Ei meillä joka päivä mitään asennettavaa ole edes :D Itsekin juon täällä jonkin mainitsemaa imurointikaljaa, tai viiniä :D vihaan imurointia ja noin se sujuu rattoisammin. Imuroinnin suoritan yleensäkin perjantai-iltana töistä tultuani, ja tosiaan pari annosta sitä alkoholia siinä imuroinnin lomassa menee. Imuroidaan miehen kanssa vuoroviikoin. Muut kotityöt hoidan minä kokonaan, mies taas kaikki noi asennushommat.
Ihan työssäkäyviä 3 lapsen vanhempia ollaan. Mielestäni alkoholinkäyttöä voi normalisoida näinkin, ei se oo mikään iso juttu ottaa silloin tällöin pari kaljaa! Mitään ördäysjurreja ei vedetä, että ne jää siihen max 5 annokseen meillä. Kun vietetään lapsivapaata aikaa, yhdessä tai kumpikin omassa kaveriporukassaan ulkona, voidaan ehkä jopa humalaan asti juoda ja käydä baarissa, eikä sekään tee meistä alkoholisteja.
Et sä voi sanoa noin!
Täällä kuuluu olla sitä mieltä että joka ikinen nautittu alkoholipisara on merkki vakavasta alkoholiongelmasta ja tarkoittaa rapajuoppoutta!
Kasannut 4 tuntia kasvihuonetta.
Jep, ilman asennuskaljaa ei kyllä onnistu, on sen verran epätarkat ohjeet:)
Mutta vain 1
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piri toimii paremmin. Jaksaa paneutua ikäviinkin askareisiin.
Totta. En olisi ikinä uskonut, että matonpesu voi olla niin mukavaa puuhaa! Sormista lähti nahat kun hinkkasin niin innolla. Harmi kun kaupasta saa vaan alkoholia, vaikka kyllä sekin motivoi siivouksessa
Seurasin kerran kaupungin mattolaiturilla Piri-Pirreä matonpesuhommissa. Hinkkasi raivokkaasti yhtä ja samaa mattoa kun aamulla aloitettiin ja jäi hinkkaamaan kun haettiin oma matto illalla kuivumasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka viikko ja viikonloppu mieheni juo korillisen kaljaa ja kirkasta siihen lisäksi pullon pari. Käy raskaassa työssä ja on huippu kuntoinen ikäisekseen, kohta kuuskymppinen. On tehnyt raskasta työtä koko ikänsä lapsesta asti maatilalla aloittanut työnteon. Ei ole vielä nuorella korvattu työelämässä ja ihan tuskin heti korvataankin.
Minkälaista on elämäsi alkoholistin kanssa. Onko itselläsikin päihdeongelma?
Ei olla alkoholisteja ja ihanaa on elämä. Alkoholisti lienee sellainen joka ei hallitse juomistaan. Alkoholistit ovat työttömiä. Ei ole väkivaltaa meillä eikä raha ongelmia. Meillä on vain varaa juoda muutakin kuin vettä hanasta. Minulla ei ole päihdeongelmaa ja käytän vain vapaa päivinä. Nuorena kun en osannut sanoa Ei houkuttelijoille niin meinasi koko elämä mennä päin persettä. Olin niin mukavaa seuraa että jatkuvasti minua vietiin jalat ilmassa eikä mikään vastustelu auttanut. Potkut tuli muutamasta työpaikasta juopottelun takia. Aina kuitenkin löytyi uusi työpaikka tilalle. Miksi tuomitset kun kukaan ihminen ei ole täydellinen? Jos ei jollain ole alko ongelmia niin on sitten jotain muita ongelmia. Ainuttakaan ongelmatonta ihmistä en ole nähnyt tässä maailmassa.
Mies ottaa näitä asennuskaljoja, ja kyllä siinä jokin minua ärsyttää, vaikka pidänkin mölyt mahassani. Itse haluan saada kaikki ikävät hommat hoidettua pois alta ja sen jälkeen voin palkita itseni esim. sillä oluella tai lasillisella viiniä, mutta alkoholin kittaaminen silloin kun tekee niitä hommia tuntuu jotenkin väärältä. Ensin työt ja sitten huvi? Mies saa toki tehdä miten itse haluaa, mutta jos teemme jotain hommaa yhdessä, tämä näkemysero saattaa aiheuttaa kitkaa, kun itse haluaisin saada hommat hoidettua ja sitten vaihtaa vapaalle, kun mies taas kittailee kaljaansa ja kiire ei ole mihinkään työn jäljen lipsuessa prosessin pitkittyessä.
Ei toista ihmistä voi hallita eikä varsinkaan pahalla tai sitten tulee ero. Yli puolet ihmisistä ovat yksinäisiä juuri sen takia kun on niin vaikea luonne ettei tule kenenkään kanssa toimeen. Meillä pitkä suhde ja sehän on kompromisseja. Täytyy sietää kummankin ikäkriisit. Omat ja toisen kiukuttelut. Annetaan ottaa kaljaa jos toista huvittaa eikä rajoiteta liikaa kummankaan elämää. Kun talous pysyy kunnossa niin ei ole mitään huomauttamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies juo, ihan hommasta riippuen 1-5 asennuskaljaa, eikä haittaa yhtään! Ei meillä joka päivä mitään asennettavaa ole edes :D Itsekin juon täällä jonkin mainitsemaa imurointikaljaa, tai viiniä :D vihaan imurointia ja noin se sujuu rattoisammin. Imuroinnin suoritan yleensäkin perjantai-iltana töistä tultuani, ja tosiaan pari annosta sitä alkoholia siinä imuroinnin lomassa menee. Imuroidaan miehen kanssa vuoroviikoin. Muut kotityöt hoidan minä kokonaan, mies taas kaikki noi asennushommat.
Ihan työssäkäyviä 3 lapsen vanhempia ollaan. Mielestäni alkoholinkäyttöä voi normalisoida näinkin, ei se oo mikään iso juttu ottaa silloin tällöin pari kaljaa! Mitään ördäysjurreja ei vedetä, että ne jää siihen max 5 annokseen meillä. Kun vietetään lapsivapaata aikaa, yhdessä tai kumpikin omassa kaveriporukassaan ulkona, voidaan ehkä jopa humalaan asti juoda ja käydä baarissa, eikä sekään tee meistä alkoholisteja.
Et sä voi sanoa noin!
Täällä kuuluu olla sitä mieltä että joka ikinen nautittu alkoholipisara on merkki vakavasta alkoholiongelmasta ja tarkoittaa rapajuoppoutta!
Toisaalta yksikään rappiospurgu ei omasta mielestään juo juuri lainkaan...
Tietyt hommat, niinkuin maalaaminen ja muuraaminen, vaatii kaljaa. Tikkaille kiipeäminen huimaa liikaa selvinpäin.
Viime kesänä kuumalla mökillä raksahommissa meni laatikko/päivä asennus kaljaa.
M kirjoitti:
Viime kesänä kuumalla mökillä raksahommissa meni laatikko/päivä asennus kaljaa.
Nuorempana turvenevalla urakkaa tehdessä meni korillinen/koppa hukissa. Hikeä puski niin lujaa, että traktoria ei tarvinnut pysäyttää kusella käymisen takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni ei juo olutta lainkaan, ei asennustöissä eikä muutenkaan.
Että semmoinen ihme-epeli meillä. Alapeukkusade alkaa tästä, kun eihän kukaan usko, että sellaista miestä oikeasti olisi.
Olen huolissani siitä, että miehesi ei juo olutta, mutta päivän pisteet sanasta alapeukkusade. :D
Mitä huolestuttavaa on miehessä, joka ei juo olutta? Onko hän vähemmän mies kuin ne, jotka juovat?
Itse otan joskus kokkaus- tai tiskausviinin. Tai kaakaon. Tai maitokahvin.
Mulla on ihan itselläni : saunan lämmitys kalja, puutarhanhoito lonkeroa, sisustussuunnittelu viiniä jne. Kesällä usein huudettiin mieheni kanssa toisillemme että terdelle bisselle kun oli niin kuuma ja kumpikin puuhaili pihalla juttuja. Meille alkoholi on nautinto aine jollekin se on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sä voi sanoa noin!
Täällä kuuluu olla sitä mieltä että joka ikinen nautittu alkoholipisara on merkki vakavasta alkoholiongelmasta ja tarkoittaa rapajuoppoutta!Toisaalta yksikään rappiospurgu ei omasta mielestään juo juuri lainkaan...
Tuo nyt ei pidä ollenkaan paikkaansa. Ei kukaan juoppo ole sitä mieltä etteikö joisi paljon. Eri asia sitten myöntääkö sen muille, tai kokeeko sitä ylipäätään ongelmaksi.
Kerran tuli otettua asennuskalja kaverin kanssa kun asennettiin jääkaappia kouluasuntolan eteiseen. Enää en juo kaljaa, mutta enpä kyllä asentele jääkaappejakaan.