Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

'ASENNUSKALJAT'? Juoko miehesi ihan oikeasti kaljaa kun teette sisustushommia?

Vierailija
25.04.2020 |

Tai juotko itsekin?

Onko tämä joku ihan oikea käsite...

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennusbisse tekee Ikean kaappien kokoamisesta huomattavasti mukavampaa, ja osaamatonkin taitaa jotain, mutta remonttiolut vasta remontin loppupuolella jottei nyt ihan överiksi mene

Vierailija
22/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies juo asennuskaljan ja minä joko siiderin tai alkoholittoman oluen, vähän tilanteesta riippuen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tölkki Asterix juomaa (lue kaljaa) niin jaksaa painaa ikäviäkin hommia pitkään

Vierailija
24/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asennusbisse tekee Ikean kaappien kokoamisesta huomattavasti mukavampaa, ja osaamatonkin taitaa jotain, mutta remonttiolut vasta remontin loppupuolella jottei nyt ihan överiksi mene

Yhdestä oluesta överiksi? Ehkä tosiaan sitten kannattaa jättää kaljahommat muille.

Vierailija
25/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piri toimii paremmin. Jaksaa paneutua ikäviinkin askareisiin.

Vierailija
26/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tämä jatkuva tissuttelu on niin normaalia... Niin savuttomat ihmiset; alkaisitteko seurustella tupakoijan kanssa? Juuri yhtä tyhmältä juominen näyttää raittiin silmin.

Vierailija
27/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut termiä, mutta totta kai kannatan.

Vierailija
28/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa en juo, mutta kyllähän se siivouspäivä menee paljon mukavammin kun pari siideriä ottaa siinä samalla. Kevyessä hiprakassa jaksaa paremmin tehdä tylsiäkin hommia.

Mies ei yleensä ota mitään asennuskaljoja, koska hommailee enemmän ulkosalla, eikä viitsi kuljetella kaljatölkkejä ympäri kartanoa. Ottaa mieluummin sitten kun työt on tehty.

Vierailija
29/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei juo olutta lainkaan, ei asennustöissä eikä muutenkaan.

Että semmoinen ihme-epeli meillä. Alapeukkusade alkaa tästä, kun eihän kukaan usko, että sellaista miestä oikeasti olisi.

Uskon, että kirjoituksesi on totta. Minunkaan mieheni ei juopottele. Ei tarvita mitään asennuskaljoja. Odotellaan yhdessä alapeukkuja.

Vierailija
30/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mieheni ei juo olutta lainkaan, ei asennustöissä eikä muutenkaan.

Että semmoinen ihme-epeli meillä. Alapeukkusade alkaa tästä, kun eihän kukaan usko, että sellaista miestä oikeasti olisi.

Olen huolissani siitä, että miehesi ei juo olutta, mutta päivän pisteet sanasta alapeukkusade. :D

Vierailija
31/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Kaikki tollaiset asennus-, siivous- ja ties mitkä kaljat on vain tekosyitä juoda. Ongelmajuojat keksii niitä pilvin pimein.

Hyvin on propaganda purrut. Kaikki alkoholin käyttö on ongelmakäyttöä jne.

Ei ole kaikki, mutta itse olen läheltä nähnyt lähipiiristä miten ongelmajuoja yrittää neutralisoida tinttaamistaan. Esimerkiksi ex-mieheni piti aina juoda asennuskalja, haravointinkalja, siivouskalja, tiskauskalja, autonlaittokalja, sadepäivän kalja, hellepäivän kalja... Aina oli joku syy aloittaa kaljan kittaaminen, joka sitten päättyi aamuyöllä. On toki ihmisiä, joiden asennuskalja jää siihen yhteen tai kahteen, mutta on myös olemassa ihmisryhmä, joka keksii selityksiä, jotta hänen juomisestaan ei voisi huomauttaa.

Vierailija
32/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivempi siivota kun juo kylmän oluen ja kuuntelee musiikkia. Asennuksia ei tässä taloudessa tehdä kuin tietokoneelle ja kyllä, silloin mies juo kaljan.

Vierailija
33/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me otettiin työkaverin kanssa juotavat, hän kaljaa, minä siideriä, kun laiteltiin yhteistä firmaa. Maalattiin ja sisustettiin. Hän on mies, minä nainen. Ei kai tämä mikään sukupuolisidonnainen asia ole?

Vierailija
34/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustushommia teen yksin, mies ei osaa tapetoida tms. Riippuu mikä homma ja paljonko kello, niin saatan kyllä ottaa asennuskaljan tai kaksi, jos on oikein hermoja raastavaa hommaa.

Vierailija
35/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaljaa mies tarvitsee joka asiaan. On saunanlämmityskalja ja tietysti saunakalja. Nurmikonleikkuukalja ja grillauskalja. Autonkorjauskalja ja polkupyöränrenkaaseen ilmanpumppauskalja. Kerran imuroi niin siihen meni monta kaljaa - aloituskalja ja joka huoneen jälkeen kalja. Jne...

Vierailija
36/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaljaa mies tarvitsee joka asiaan. On saunanlämmityskalja ja tietysti saunakalja. Nurmikonleikkuukalja ja grillauskalja. Autonkorjauskalja ja polkupyöränrenkaaseen ilmanpumppauskalja. Kerran imuroi niin siihen meni monta kaljaa - aloituskalja ja joka huoneen jälkeen kalja. Jne...

Kuka nyt tuollaista nalkuttajaa selvin päin kestäisikään. 

Vierailija
37/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan. Kaikki tollaiset asennus-, siivous- ja ties mitkä kaljat on vain tekosyitä juoda. Ongelmajuojat keksii niitä pilvin pimein.

Hyvin on propaganda purrut. Kaikki alkoholin käyttö on ongelmakäyttöä jne.

Ei ole kaikki, mutta itse olen läheltä nähnyt lähipiiristä miten ongelmajuoja yrittää neutralisoida tinttaamistaan. Esimerkiksi ex-mieheni piti aina juoda asennuskalja, haravointinkalja, siivouskalja, tiskauskalja, autonlaittokalja, sadepäivän kalja, hellepäivän kalja... Aina oli joku syy aloittaa kaljan kittaaminen, joka sitten päättyi aamuyöllä. On toki ihmisiä, joiden asennuskalja jää siihen yhteen tai kahteen, mutta on myös olemassa ihmisryhmä, joka keksii selityksiä, jotta hänen juomisestaan ei voisi huomauttaa.

Olen eri, mutta edellisen kirjoittajan lainaamassa kommentissahan nimenomaan väitettiin, että KAIKKI asennuskaljat ja vastaavat ovat pelkkiä tekosyitä juoda. Alkoholistille nyt maistuu aina kalja, oli tekosyytä tai ei. Sitäpaitsi siivousta lienee useimmissa huusholleissa monta kertaa viikossa ja sadepäivä on Suomessa koko syksy, meillä ei ainakaan asennella kuin pari kertaa vuodessa.

Vierailija
38/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ihan tyytyväinen, jos mies olisi houkuteltavissa noihin edes kaljan avulla. Meillä vaan työt ja remontit seisoo.

Vierailija
39/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennuskalja = paha

Rentouttava punaviinilasi = hyvä

(Olkaahan varovaisia, kun kävelette sateella ulkona; saatatte hukkua, kun nenä on noin pystyssä.)

Vierailija
40/79 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin laatotetaan ja sitten tasoitellaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän