Olen nyt korona-aikaan ostanut kukkia paikallisesta kukkakaupasta
..tukeakseni pienyrittäjää. Ja olen saanut paljon kestävämpiä ja kauniimpia kukkia kuin markettikukat!
Näin se voi maailma avartua.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Ja maksanut niistä 3 kertaa enemmän kuin marketissa.
Kaksi tai kolme kertaa enemmän. Jos markettikukat ovat noin 4-5 euroa, olen maksanut kukkakauppialle 10-12 euroa. Mutta ei voi verrata, koska kukkakauppiaan kukat ovat erilaisia. Nytkin minulla on ruusuja, jollaisia ei marketista saa. Kaksi oksaa, sopiva setti.
Hyvä juttu!
Kukkakauppiaat myös ovat tarkempia kukkien laadusta ja kestävyydestä kun markettien kukat. Yleensä! Ja kun hyvän sellaisen löytää käyttää sitten aina samaa.
Vierailija kirjoitti:
Kukissakin on usein hinta-laatu-suhde kohdallaan. Joten ostele sinä vain halpiksia ja heitä huomenna roskiin.
Joo kyllähän ne kukkakaupan kukat on arvokkaampia mutta on kyllä myös ihan eri laatutasolla kuin jotkut Rainbow-laadun terttuneilikat josta puolet on kuivuneita ja jäljelle jääneistä nupuista puolet on melkein irti. Kestävät paljon pidempään ja muutenkin ovat parempia. Välillä on kova ikävä kukkakauppa-aikoja ja niitä ihania värejä ja tuoksuja (paitsi limaisten maljakoiden....).
Jos ei muuten raski niin voihan niitä kukkasia ostaa vaikka ihan pari kappalettakin vain. Ei se määrä vaan se laatu. :)
t. puutarhuri
En tiedä mistä te noin huonoja marketkukkia ostatte, itse olen ostanut laadukkaita. Ostan neilikoita 2 krt/kk, kestävät 2 vkoa maljakossa kun vaihtaa veden, antaa ravinnetta ja leikkaa varret.
Sama, ostan hieman vähemmän ja harvemmin. Kauniimpia ovat todella.
Valitettavasti meillä kävi niin päin, että kun poika sai pari vuotta sitten ylioppilaskukkia, niin viimeisenä kuihtui juuri se Pirkkakukka. Kesti yli viikon, muut meni 2-3 päivässä roskiskuntoon.
Reilun kaupan ruusut k-marketista, kestivät 3viikkoa, uutta leikkauspintaa, veden vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistä te noin huonoja marketkukkia ostatte, itse olen ostanut laadukkaita. Ostan neilikoita 2 krt/kk, kestävät 2 vkoa maljakossa kun vaihtaa veden, antaa ravinnetta ja leikkaa varret.
Neilikat yleisesti ottaen on kestävämpiä, mutta kun ostat kukkakauppiaalta, huomaat kuitenkin eron.
Kyllä marketistakin voi saada ihan kestäviä kukkia, mutta kukkakaupassa valikoima on parempi. Tai en tiedä teidän lähikaupoista, mutta meidän S-marketissa on vain ruusuja tai neilikoita, keväisin tietenkin tulppaaneja. K-ryhmän kaupassa on välillä muitakin kukkia, mutta ne ovat jotain jämäeriä ja tosi huonossa kunnossa jo myytäessä.