Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen nyt korona-aikaan ostanut kukkia paikallisesta kukkakaupasta

Vierailija
25.04.2020 |

..tukeakseni pienyrittäjää. Ja olen saanut paljon kestävämpiä ja kauniimpia kukkia kuin markettikukat!

Näin se voi maailma avartua.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja maksanut niistä 3 kertaa enemmän kuin marketissa.

Vierailija
2/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi tai kolme kertaa enemmän. Jos markettikukat ovat noin 4-5 euroa, olen maksanut kukkakauppialle 10-12 euroa. Mutta ei voi verrata, koska kukkakauppiaan kukat ovat erilaisia. Nytkin minulla on ruusuja, jollaisia ei marketista saa. Kaksi oksaa, sopiva setti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! 

Kukkakauppiaat myös ovat tarkempia kukkien laadusta ja kestävyydestä kun markettien kukat. Yleensä! Ja kun hyvän sellaisen löytää käyttää sitten aina samaa.

Vierailija
4/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukissakin on usein hinta-laatu-suhde kohdallaan. Joten ostele sinä vain halpiksia ja heitä huomenna roskiin.

Vierailija
5/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllähän ne kukkakaupan kukat on arvokkaampia mutta on kyllä myös ihan eri laatutasolla kuin jotkut Rainbow-laadun terttuneilikat josta puolet on kuivuneita ja jäljelle jääneistä nupuista puolet on melkein irti. Kestävät paljon pidempään ja muutenkin ovat parempia. Välillä on kova ikävä kukkakauppa-aikoja ja niitä ihania värejä ja tuoksuja (paitsi limaisten maljakoiden....).

Jos ei muuten raski niin voihan niitä kukkasia ostaa vaikka ihan pari kappalettakin vain. Ei se määrä vaan se laatu. :)

t. puutarhuri

Vierailija
6/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä te noin huonoja marketkukkia ostatte, itse olen ostanut laadukkaita. Ostan neilikoita 2 krt/kk, kestävät 2 vkoa maljakossa kun vaihtaa veden, antaa ravinnetta ja leikkaa varret.

Vierailija
7/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, ostan hieman vähemmän ja harvemmin. Kauniimpia ovat todella.

Vierailija
8/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti meillä kävi niin päin, että kun poika sai pari vuotta sitten ylioppilaskukkia, niin viimeisenä kuihtui juuri se Pirkkakukka. Kesti yli viikon, muut meni 2-3 päivässä roskiskuntoon.

Vierailija
9/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilun kaupan ruusut k-marketista, kestivät 3viikkoa, uutta leikkauspintaa, veden vaihtoa.

Vierailija
10/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mistä te noin huonoja marketkukkia ostatte, itse olen ostanut laadukkaita. Ostan neilikoita 2 krt/kk, kestävät 2 vkoa maljakossa kun vaihtaa veden, antaa ravinnetta ja leikkaa varret.

Neilikat yleisesti ottaen on kestävämpiä, mutta kun ostat kukkakauppiaalta, huomaat kuitenkin eron.

Vierailija
11/11 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä marketistakin voi saada ihan kestäviä kukkia, mutta kukkakaupassa valikoima on parempi. Tai en tiedä teidän lähikaupoista, mutta meidän S-marketissa on vain ruusuja tai neilikoita, keväisin tietenkin tulppaaneja. K-ryhmän kaupassa on välillä muitakin kukkia, mutta ne ovat jotain jämäeriä ja tosi huonossa kunnossa jo myytäessä.