Mikä niissä Ikean kalusteiden kokoamisessa on niin vaikeaa?
En ole ikinä ymmärtänyt tätä puhetta Ikean kalusteiden kokoamisesta. Voiko helpompaa olla? Ohjeet ovat aivan selkeät ja tuotteet yleensä hyvin suunniteltu ts. virheitä harvemmin tuli vastaan. Voiko jollakin olla niin paljon vaikeuksia hahmottamiskyvyssä?
En ole nyt vähään aikaan huonekaluja koonnut mutta nuorempana Ikea-kalusteiden kokoaminen oli varsin mukavaa puuhaa.
Kommentit (10)
En ymmärrä minäkään, enkä sitä että sieltä muka puuttuisi osia. Mä laitan aina ne pikkunippelit ruuvit yms. järjestykseen, että valitsen varmasti oikean oikeaan paikkaan. Koskaan ei ole puuttunut mitään.
Mun miehelle on jostain syystä vaikeaa, ei hahmota kovin hyvin kolmiulotteisesti. Joskus mietittiin, johtuuko osin siitä ettei hänellä ollut lapsena mitään legoja tai rakentelusarjoja. Mulla oli paljonkin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä minäkään, enkä sitä että sieltä muka puuttuisi osia. Mä laitan aina ne pikkunippelit ruuvit yms. järjestykseen, että valitsen varmasti oikean oikeaan paikkaan. Koskaan ei ole puuttunut mitään.
Kyllä niistä toisinaan puuttuu, itsekin järjestän ja lasken heti.
Neurologisesti poikkeavalle tuommoinen voi olla hyvin haastavaa vaikka muuten olisi normaalilahjakas
Vierailija kirjoitti:
Mun miehelle on jostain syystä vaikeaa, ei hahmota kovin hyvin kolmiulotteisesti. Joskus mietittiin, johtuuko osin siitä ettei hänellä ollut lapsena mitään legoja tai rakentelusarjoja. Mulla oli paljonkin.
Sittenhän sinä voit koota ne ostamasi himmelit.
Vai onko tämäkin taas niitä kuuluisia miesten ei-töitä?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ovat lukihäiriöisiä, jotkut hahmotushäiriöisiä jne.
Vähänkin isompien/useamman kalusteiden kasaaminen on aika puuduttavaa, toki jos palstamamma ostaa joka kerta sen avainkaapin niin eihän siinä mitään ongelmaa olekaan.
Jotenkin aloitus tuntuu kovin omahyväiseltä.
No kyllä sellaisen isomman monilaatikkoisen lipaston kokoaminen kaikkine hyllykiskoineen on todella rasittavaa, vaikka osaisikin. Ei onnistu käden käänteessä näppärimmältäkään tyypiltä, vaikka kuinka taitava on ja noudattaa ohjeita. Ikean ruuvipusseja ei ole edes kooditettu, itse saa pähkäillä sadoista nippeleistä, mikä on oikean mittainen ja paksuinen. Ei ihme että huonekalut ovat puoli-ilmaisia, kun itse joutuu rakentamaan ne.
Ei se vaikeaa ole mutta hitsin työlästä jos on vaikka paljon laatikoita ja kaapinovia. Ja sitten kun on melkein valmista, huomaat että joku tärkeä ruuvi tms. puuttuu.