Myyjä Heidi Kohonen, 23, aikoo jäädä eläkkeelle jo 45-vuotiaana ja elää säästöillään - linkki
Mulla samanlaiset suunnitelmat, tosin ikä eri.
Onko muita joilla samat suunnitelmat? Jaetaanko vinkkejä?
Kommentit (85)
Ei teidän kaltaiset säästäjät koskaan käytä rahojaan. Ne jää perijöille. Sukulainen tekee edelleen töitä ja säästöjä vaikka kuinka paljon.
Ei edes jää eläkkeelle vaikka on eläkeiässä.
Vierailija kirjoitti:
Voi myyjä-parkaa... ei kauhean hohtoiset tule tämän ns. ennakkoeläkkeen aikaiset elinolot olemaan kuukausisaldon perusteella. Siitä oikeasta vanhuuseläkkeestä puhumattakaan.
Myyjän kälyisestä palkasta ei runsaita säästöjä säästellä muuta kuin lottoamalla. Lisäksi ne viimeiset työvuodet ovat merkittävät eläkesaldon kerryttämisen kannalta: häneltähän jää nekin vuodet väliin.
Eli työelämässä kituuttamisesta kituuttamisen kautta kituuttamiseen. Ja sittenhän sitä voikin jo kuolla vanhuuteen elämätöntä elämää mietiskellen.
Nojaa, ei minusta 3500e kuukaudessa käteen nyt niin kälyinen palkka ole, mutta toki jokainen vertaa mihin on itse tottunut...
Tällaisten juttujen lisääntyminen on selvä merkki siitä, että pörssiromahdus on nurkan takana. Alkuvuoden koronadippi oli vasta alkusoittoa ja nykyinen nousu on pelkkää idioottirallia, jonka jälkeen on luvassa paljon pahempi pudotus.
Rahansa menettäviä tuulipukuja käy sääliksi, mutta onneksi mulla on nyt reilusti käteistä odottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen idea tuo aikainen eläköityminen oikein on? Sitku, sitku ja sitku.
Eläkää ihmiset NYT, muuta kun meillä ei ole.
Juuri nyt moni varmasti toivoo, ettei olisi elänyt hetkessä vaan olisi varautunut tulevaan. Moni on ihan kusessa, kun lomautus tai irtisanominen tuli puskista ja tili näyttää nollaa. Olisiko kannattanut säästää silloin kun siihen oli mahdollisuus?
Palkkaahan me emme tiedä, mutta jos karsii niistä turhista asioista ja pakolliset kulut on saatu pieneksi, niin kyllä siitä säästöön jään. Oon itekkin kaupassa töissä ja kyllä sitä säästöön jää useita satasia vaikka ei kituuta yhtään ja elää ainakin omasta mielestä suht. leveesti. On kiva koti, harrastuksia, auto, matkoja ja arki mukavaa, niin mitä puuttuu?