Mitä teette jos kerrostalossa jotkut toistuvasti eivät noudata pesutuvan sääntöjä?
Ihmiset ovat jo kirjoittaneet viestejä varauskirjaan ja taululle esim. siitä että koneen osia ei puhdisteta jne. mutta tuota puhdistamatta jättämistä tapahtuu jatkuvasti.
Pitääkö tuosta alkaa laittaa lappuja ihmisten oveen että tajuavat?
Kommentit (28)
Omassa koneessa olis puolensa, mutta käsittääkseni ovat hitaita. Taloyhtiön kone pesee 60 asteessa puolessa tunnissa.
Vierailija kirjoitti:
Omassa koneessa olis puolensa, mutta käsittääkseni ovat hitaita. Taloyhtiön kone pesee 60 asteessa puolessa tunnissa.
Meidän rakennuksen koneet ovat upouusia, mutta näyttävät ne aika-arviot aina ihan päin honkia. Aina kun aloittaa lastillisen sanoo 40min, mutta todellisuudessa kestää n. 1h 10min kunnes linkous pysähtyy ja on ohi kokonaan.
Onkohan tuo asia josta pitäisi ihan kysyä vai aika normaalia noissa isoissa koneissa? Joka tapauksessa tosi rasittavaa kun joskus menee liian aikaisin sinne sitten istumaan pölyjen keskelle.
SuloVilen kirjoitti:
Miettinyt tuota omaa konetta mutta niin kätevä nuo yhteiset kun siellä kaksi tosi isoa konetta niin riittää hyvin että kerran kahdessa viikossa käy pari tuntia pesemässä,
meillä kun kissa niin laatikko juuri siinä mihin se kone mahtuis...
Minullakin on semmoinen tilanne että samassa rapussa olevassa pesutuvassa on kaksi tehokasta pesukonetta ja kuivausrumpu, niin että minulla on puhtaat ja kuivat pyykit noin kahdessa tunnissa eli pesuun menee vajaa tunti ja kuivaamiseen se toinen vajaa tunti. Periaatteessa on mahdollista varata yksi pesukone kerrallaan, mutta jos toinenkin kone sattuu olemaan vapaa, niin luonnollisesti molempia voi käyttää samanaikaisesti. Noista pesuvuoroista ei tarvitse maksaa erikseen kunhan vain on taloyhtiön asukas.
Minun kylpyhuoneeseen ei olisi edes mahdollista asentaa pesukonetta ja saunomista varten on olemassa taloyhtiön sauna, josta voi varata oman vuoron hintaan 8 euroa kuukaudessa. Tosin olen havainnut että monissa uusissa taloissa nuo yhteiset tilat saattavat puuttua kokonaan tai ovat muuten heikot, jolloin ihmiset on pakko hankkia se oma pesukone ja kuivata pyykit omassa saunakopissa.
Vierailija kirjoitti:
SuloVilen kirjoitti:
Miettinyt tuota omaa konetta mutta niin kätevä nuo yhteiset kun siellä kaksi tosi isoa konetta niin riittää hyvin että kerran kahdessa viikossa käy pari tuntia pesemässä,
meillä kun kissa niin laatikko juuri siinä mihin se kone mahtuis...Minullakin on semmoinen tilanne että samassa rapussa olevassa pesutuvassa on kaksi tehokasta pesukonetta ja kuivausrumpu, niin että minulla on puhtaat ja kuivat pyykit noin kahdessa tunnissa eli pesuun menee vajaa tunti ja kuivaamiseen se toinen vajaa tunti. Periaatteessa on mahdollista varata yksi pesukone kerrallaan, mutta jos toinenkin kone sattuu olemaan vapaa, niin luonnollisesti molempia voi käyttää samanaikaisesti. Noista pesuvuoroista ei tarvitse maksaa erikseen kunhan vain on taloyhtiön asukas.
Minun kylpyhuoneeseen ei olisi edes mahdollista asentaa pesukonetta ja saunomista varten on olemassa taloyhtiön sauna, josta voi varata oman vuoron hintaan 8 euroa kuukaudessa. Tosin olen havainnut että monissa uusissa taloissa nuo yhteiset tilat saattavat puuttua kokonaan tai ovat muuten heikot, jolloin ihmiset on pakko hankkia se oma pesukone ja kuivata pyykit omassa saunakopissa.
Oho, 8 euroa kuukaudessa on todella edullinen stadilaisen näkökulmasta. Täällä hinnat ovat 20-30 euroakin per kuukausi.
Meidän talossa asui "kirjallisuusihminen", joka levitti pyykkinsä kuivaushuoneeseen ja haki sieltä sitten vaatekappale kerrallaan ja kehui, kuinka siellä on kätevä pitää vaatteet säilössä kun kotona ei tarvitse niitä kaappiin viikkailla...
Vierailija kirjoitti:
Meidän taloyhtiössä eräs nainen varaa pesutupaa joka viikko 10-15 tuntia. Asuu tietääkseni yksin. Silti hänen pyykit roikkuu kuivumassa miten sattuu. On vissiin perustanut pesulan.
Tiedän ihmistyypin. Jokainen vaatekappale sijoitetaan hellästi ja varovasti pesukoneen rumpuun. Kas kun ei kuiskita voimasanoja jokaiselle vaatteelle erikseen. Kun pitkällinen ja hellävarainen eko-ohjelma on joskus kolmen tunnin kuluttua päättynyt, kukin vaate otetaan taas yksitellen rummusta ja viedään se kuivaushuoneeseen kuin kallisarvoinen ja hauras papyrus tai perhonen. Ovet kyllä paukkuvat, mutta yksitellen on vietävä. Ja taas takaisin koneelle hakemaan toista ainutlaatuista vaatekappaletta, viedään sekin erikseen ja asetellaan hellästi narulle.
Kaikki on niin kovin herkkää ja aikaavievää, että vaikka pesutuvan ovi menee lukkoon ja käyton pitäisi loppua kello kymmenen, tämä yksi hellä ja herkkä kupsuttaa siellä vielä varttia vaille yksitoista asettelemassa rakasta pyykkiään.
Ja tulipalon samalla.