Konvehti hakusessa
No niin arvoisat palstalaiset. Rupesi tuossa televisiota katsellessa ihan hirveästi tekemään mieli konvehteja ja mieleen muistui kun joskus aikoinaan söin jotain aivan ihania konvehteja. Vuosi oli jotain 2000 ja 2007 väliltä ja konvehdit oli kaikki saman näköisiä, tasapohjaisia ja päältä pyöreitä. Niitä oli kahdessa kerroksessa, välissä voipaperi tms. ja laatikko myös painoi muistaakseni jonkun verran. Arvelisin että joku 2kg laatikko kyseessä. Nimi oli jotain tyyliin Unelma tai Ihanuus, mutta en tarkkaan muista. Olen netistä kolunnut joka paikasta, mutta jälkeäkään niistä ei näy, ilmeisesti niitä ei enää myydä...Heitänkin nyt toivoni teidän varaan eli muistaako joku mikä konvehti kyseessä ja jos niitä vielä myydään niin mistähän mahtaisi löytyä?
Kommentit (8)
Olen hyvä salapolisoimaan, tein pitkittäis ja poikittaishaut mutta ei löytynyt. Ilmeisesti vanhoja tuotteita ei haluta löytää, jottei kukaan keksi kaivata ja sitten ärtyä jos tuote ei löydykään.
Tuohon aikaan esim Tallinnan matkailu oli kovin suosittua, oletko varma että kyseessä ei ollut joku virolainen/puolalainen tms erikoisuus? Osa Baltian suklaista oli tosi ällöjä mutta oli myös joku hyvä.
Oliko täytettä? Oliko ainoastaan samannäköisiä vai myös samanmakuisia?
En muista mitään edes ton kaltaista ja luulin olevani suklaa-addikti 😔
Oliko niissä sellainen kuvio päällä? Sellainen pyörre? Mä muistan lapsuudesta tuollaiset juuri kuvailemasi. Ne oli taivaallisia. En ole niitä löytänyt. Se oli kauan ennen kuin oli Lidl rantautunut tänne päin maailmaa.
"Lumous" taisi olla rasian nimi, nykyään Jacquot Boules Praliné. Olinkin jo unohtanut nämä. <3
Vierailija kirjoitti:
"Lumous" taisi olla rasian nimi, nykyään Jacquot Boules Praliné. Olinkin jo unohtanut nämä. <3
Hei, minäkin muistan nuo. Olivat 80-luvulla kilon rasiassa ja halpoja, äitini osti niitä aina jouluksi.
https://portalflores.cl/web/productos/catalogo/bombon-leche-praline.jpg
Kuulostaa joltain lootalta mitä saa Lidlistä jouluisin. Muistelisin joskus sieltä saman tyylisen lootan hankkineeni. Nimi ei muistu mieleen.