Jos koulut nyt avataan, niin minkälainen kevätjuhla siellä pidetään, kun niitä ei olla laisinkaan ehditty valmistella?
Itsellä siis kuukkiluokkalainen pääsemässä alakoulusta, niin siksikin kiinnostaa.
Kommentit (32)
Meillä kunta striimaa konsertin katsottavaksi kevätjuhlapäivänä. Konsertissa esiintyy kansalaisopiston kuoro ja jokin orkesteri. Nämä ovat siis tallenteita aiemmalta vuodelta. Lisäksi siinä on jokin juhlapuhe, jossa mainitaan myös stipendiaatit.
Lidl Jyskässä oli seinässä mainos: evästä eppuluokkakaiselle
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä ole mitään kevätjuhlia vietetty vuosiin. Joku hikinen kirkko koululaisilla ja seuraavana päivänä käydään hakemassa todistus, yleensä tietysti lauantaina..aargh.,.
Laki määrää, että kouluvuosi päättyy viikon 22 lauantaina. Jotkut koulut vähän oikovat tätä ja pitävät perjantaipäivänä ns. koulupäivän ja sitten illalla juhlan eivätkä mene lauantaina kouluun.
Oikeasti, opettajilla on ollut 10-12 h työpäiviä ihan vaan opetuksen järjestämisessä. Siinä ei aika riitä oikein mihinkään ylimääräiseen. Jos striimattu juhla ei käy, niin olkaa ilman juhlaa.
Juhlia ei ole. Teini ysillä ja varmistin asian.
Heillä tietyt perinteet eräässä paikassa mutta nyt niitä ei ole.
Olen surullinen.
Rahaa säästyy kun nyt ei pukua osteta.
Vierailija kirjoitti:
Olen surullinen.
Rahaa säästyy kun nyt ei pukua osteta.
Ei taatusti haluta mitään etäjuhlia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen surullinen.
Rahaa säästyy kun nyt ei pukua osteta.Ei taatusti haluta mitään etäjuhlia.
Ei se ole halusta kyse. Lähijuhlia ei saa järkätä, joten etäjuhlat luvassa.
Viikit antaa tuoretta Koivuniemen herraa kuukeille
Parhaimmat juhlat koulussa ovat ne, kun lauletaan muutama laulu yhdessä, kun opettajien kuoro laulaa jonkun kivan laulun ja rehtori sanoo muutaman sanan.
Ei sitä muuta tarvita, eikä tarvitse edes harjoitella.
Vierailija kirjoitti:
Parhaimmat juhlat koulussa ovat ne, kun lauletaan muutama laulu yhdessä, kun opettajien kuoro laulaa jonkun kivan laulun ja rehtori sanoo muutaman sanan.
Ei sitä muuta tarvita, eikä tarvitse edes harjoitella.
Mun pojan koulussa musiikin ope on järjestämässä yhteislaulua, jossa kaikki halukkaat ovat kuvanneet kotona omaa lauluaan ja soittoaan. Nämä kaikk liitetään toisiinsa. Tämä tarkoitus esittää kevätjuhlassa.
Marinhan sanoi sen tänään lasten infossa. Ei päätösjuhlia, todistukset jaetaan luokissa.
Ylioppilaat lakitetaan etänä eli varmaan jonkun videon välityksellä nyt keväällä. Todistus tulee postissa.