~~**~~ EX-HAAHUT - VIIKKO 27 ~~**~~
Kommentit (39)
Kiitos ymmärtäväisistä sanoistasi :-). Ei mulla ainakaan tänään vielä yhtään selkään käynyt tuo mansikoitten kerääminen eikä myöskään supistanut, mutta eihän mulla mennytkään siihen kuin hetki. Aiempinakin kesinä parhaaseen mansikka-aikaan olen kontannut penkkien välissä, kun selkä ei kestä pitkää kyykkimistä. Kyllä mulla tuo kerääminen varmaan onnistuu vielä silleen, että tosiaan konttailen siellä, mutta käyn keräämässä vasta auringon laskettua. Mut sit jos on supistusherkkä päivä, niin en tiedä, onnistuuko. Sen aion kyllä ainakin tehdä selväksi, että kuumimman helteen aikaan en rupea keräämään. Meidän parasta kai he ajattelee, kun tietysti aina silloin, kun minä kerään, niin tuon myös ne mansikat kotiin, mutta hieman vaan panee ihmetyttämään, että meitä vartenko ne pelkästään sitä mansikkamaataan vuodesta toiseen hoitaavat. Mut tosiaan jos alkaa tuntua siltä, että se kyykkiminen ei ole mulle hyväksi, niin aion sen kyllä myös sanoa.
Täällä pitäis huomenna vissiin olla vain n. 20 astetta. Hyvä tilaisuus olis ajaa nurmikko. Tämänpäiväisessä helteessä ei olis kyllä nurmikonleikkuuta voinut ajatellakaan.
Jeps, mutta huomiseen!
neronja
Onpas ihana ilma. Mittari näyttää +24 varjossa, mutta tuulee oikein kunnolla. Täytyykin lähteä tästä tuonne ulos touhuilemaan eli kastella kukkapenkki ja leikata etupihan nurmikko.
Vauveli on tehnyt nyt aamun aikaan jotain kuperkeikkoja ja ilmeisesti venyttelee myös. Aika hauskalta/vähemmän hauskalta välillä tuntuu. Mielenkiintoista olis tietää, missä asennossa nyt on. Mulla on muuten sellainen tunne ollut koko ajan, että vauva asustelee aika alhaalla. Tuntuu, että mahan yläosa on tyhjä. Johtuisko sitten siitäkin tuo herkästi supistelu, että siis vauva on niin alhaalla? En mä ole koko aikana tuntenut yhtäkään potkua tai kunnon liikettä kylkiluihin päin.
Mut nyt hommiin, että saan jotain aikaiseksi. Illalla olis tulossa vieraita, joten täytyis huusholli imuroidakin.
Mukavaa kesäpäivää kaikille ja hengessä ollaan mukana, Kuutar! Jännittää jo puolestasi! Voi onnellinen, kun pääset jo huomenna asukkisi tapaamaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin!!!!
neronja rv 31+2
Mä sanon nyt näkemiin teille vähäksi aikaa!
Ihan varmana tulen heti ilmoittamaan, kuka sieltä tuli, kun koneelle pääsen!! Ukko on sen varran plää, että tuskin viitsii vauvapalstalle kirjoitella puolestani..=(
Nyt täytyy lähteä tekemään sitten päivän siivouksien päälle vielä kaffe pöytää lapsenvahdeille. Ei ole saanut levätä näin " viimeisenä päivänä" ..
Mutta hyvät voinnit ja koittakaa pärjätä helteestä huolimatta!!!
Kiitos ajatuksistanne ja tsempeistä!
Toivottavasti tämä haahu-vauva saadaan vielä kunnialla sitten kotiin...
kuutar 41+5
sano jänis pakkasella :)
herätty 3 tunnin päiväunilta,että lievästikkö väsytti.Nyt on hiuksetkin ihan hiessä,makkarissa tuli pikkasen kuuma.
Mä oon mielenkiinnolla kanssa kuulostellu tuota asentoa,kun tuntuu että ihan varmaan Pikkarainen pääsee viel vaikka mitenkä päin,ja onkin kaikkee muuta kuin sievässä rt:ssä,kuten sisaruksensa ollu näillä viikoilla.Mitähän pyöriäisiä nykyään syntyy,kun tuntuu et se on pidemminkin sääntö ku poikkeus että vauvat ties missä asennoissa...
Mitään ihmeitä ei tänne kuulu,muutaku omasta tyhmyydestä johtuvaa väsymystä.Mulle iskee ihan yksinäinen kauppareissukin tänään,tai siis lasten kaa,kun mies taas illan töissä.pah.No jos huomenna taas olis normipäivä...toivoo hän,ainakin on päivä jolloin Kuuttaren vauva tulee =D oispa vaan kiva olla kärpäsenä katossa...toivotaan et kaikki sujuu ongelmitta.
Tuntuukos wbm että vauva viel pepputarjonnassa?Milloin se uusi kääntöyritys onkaan?
Kyllä tarkenee.Heipat taas kaikille!
Femmis ja Pikkarainen tasaluvuin 30+0 :D
Kuulumisia täälläkin odotellaan innolla!
Neronja; Kyllä sulla on nyt kyllä mitä mainion syy kieltäytyä noista mansikankeruu hommista. Itseäni kyllä ärsytti viime viikolla, kun oltiin puutalkoissa ja mummoni ja hänen miehensä tulivat auttamaan (kutsumatta ). Siis mukavaahan se on että oma-aloitteisesti jäivät auttamaan, mutta kun mummoni ei antanut minun tehdä juurikaan mitään! " Hauskinta" tässä oli vielä se, että mummolla on alavatsalla revähtymä (eli hän ei saa nostaa mitään painavaa) ja hänen miehellään on selkävaivoja. Eli paremmassa kunnossahan minä olisin ollut nostelemaan kuin he. Eikä kyse tosiaankaan ollut mistään painavista puista, tuo neiti 2 v:kin painaa enemmän, jota joudun siis nostelemaan monen monta kertaa päivässä...
Mitäköhän muuta piti vielä kommentoida...
Niin noista liikkeistä; on ihana lukea, kun kerrotte niistä. Tuskin maltan odottaa, että myös omasta vatsasta alkaa tuntua jotain! Tosin hieman esimakua antaa, kun tässä parina päivänä on mahassa tuntunut ilmakuplia, jotka muistuttavat melko lailla niitä ensimmäisiä hentoisia potkuja...
Mulla on kai tullut jo ensimaitoa!?! Äsken tuntui r.liivissä jotain kosteaa ja rinnanpäässä oli ihan kuin kuivunutta maitoa. Ainakin se haisi ihan maidolle. Puristamalla en kyllä saanut mitään ulos.
maria80 ja Patu-Alli rv 11+4
palasimme ystäväni kanssa jo tuossa neljän maissa, mutta syötyäni tuli karmiva väsymys ja oli pakko ottaa nokkaunet, ja pientä ukkostakin oli ilmassa joten koneelle ei olisi päässyt heti tarinoimaan.
Neronjalle vielä jaksuja ja muistathan tosiaan omaa oloasi kuullostella. Noi tuollaiset tavaksi tulleet kuviot, esim. mansikanpoiminta, on vaikeaa laittaa ihan yksi kaksi poikki. Äitini on tästä hyvä esimerkki. Hän kävi aluksi auttelemassa ihan hyvää hyvyyttään yhtä iäkästä sukulaisnaista. Kun ajatteli, että ennen kuin nainen siirtyy vanhainkotiin niin auttaa siivouksessa ym. No, sukulainenhan viihtyikin kauan kotonaan ja äiti vain kävi ilmaiseksi auttamassa (alkoi jo työstä käydä). Siihen me muut jo puututtiin kun äitini piti vain olla mukana auttamassa yhdestä elämänvaiheesta toiseen, mutta kävikin niin että auttaminen vain jatkui ja jatkui. No, lopulta isäni puuttui peliin (hänen puolen sukulainen) ja hommasi naiselle sen paikan vanhainkotiin. Nainen suuttui, mutta olihan hän jo iäkäs eikä nähnyt asiaa äidin kannalta. Äiti taas koki syyllisyyttä, jota ei missään nimessä saisi tuntea! Kotipalvelu ym. ovat tuollaista säännöllistä apua tarvitseville. Mutta ei ketään voi olettaa tekemään noita " ylimääräisiä" töitä, pieni auttaminen silloin tällöin on minustakin siis ihan ok. Kyllä itsekin olen käynyt keräämässä mansikoita iäkkäämpien sukulaisten luota ja ei siinä mitään. Toivottavasti sitä itse muistaisi sitten vanhempana, ettei luottaisi liikaa toisten apuun ja osaisi luopua asioista. Tuollaisessa mansikkamaassakin on oma hoitaminen, vaikka mukavaa puuhaahan se on ja ihanan makuisia ne mansikat ovatkin. : )
Lähinnä tässä harmittelin sinun jaksamista, kun sinulla on oma perhekin huollettavana ja tosiaan se pieni neiti masussa. Kiva kun lupaat ottaa rauhallisesti : )
Kiitos femmis kysymästä : ) Perjantaina menen uudelleen saikulle ja kokeillaan josko pieni kääntyisi. Vielä on ihan samassa asennossa ja puskee päätä tuohon oikeaan kylkeen. Mitkään omat rukoiluasennot eivät ole tepsineet. Jotenkin alan olla jo ihan kypsä tuohon pyllistelyyn kun ei siitä tunnu mitään apua olevan. Mutta pyllistellään nyt vielä ainakin tänään, eihän sitä koskaan tiedä jos vaikka innostuisi kääntymään (lue: alan olla jo aika epäuskoinen). Yleensä kun pieni on liikkunut ja olen mennyt siihen pyllistysasentoon, on se vähäinenkin liike loppunut. Vauva varmaan nauttii kun on paljon tilaa köllötellä kun maha roikkuu maata kohden : ) että näin.
Sinulle femmis kans jaksuja, aistinko oikein että on jotain " kuviota" ilmassa..menneisyys? Hmm.. No toivottavasti kaikki on ok?
Juups, mä olen ihan täpinöissäni kuuttaren puolesta : ) Onnea huomiseen!!!!!
Ja Marialle jaksuja myös! Kivasti jo viikkoja!
Kaikille muillekin voikaa hyvin!
T. wbm 35+6, ihan pökertynyt ja unenpöpperöinen mutta kohta suihkussa viilentymässä : )
Kuuttarelle isosti onnea ja tsemppiä huomiseen koitokseen!! Voi että, miten ihanaa, että huomenna saatte kauan odotetun nyyttinne:´)
Muistan itse, kun silloin lähes 8 vuotta sitten lähdin sektiolla synnyttämään (outo ilmaisu?) kaksosiamme, ja kuinka mua jännitti! Ja ihan tuli itku silmään kotipihalla odottaessa sairaalakyytiä, kun tajusin, kuinka mullistava oli tuo hetki; seuraavan kerran, kun tulisimme kotiin, meitä olisikin neljä kahden sijasta! Aika mieletön fiilis.
Silloin oli vielä tapana mennä osastolle jo edellisenä päivänä klo12. Siellä sitten vaan odoteltiin koko piiiitkä päivä ja huonosti nukuttu yö seuraavan aamun leikkausta. Aamulla peräruiske (ihanaaa:)) ja esilääkitystä, ja sitten vaan kärryillä leikkuriin. Jännitin niin, etten meinannut pysyä leikkaupöydällä tärinältäni. Sen takia menikin ehkä puudutuksen annostus pieleen, koska mullahan palasi tunto siinä vaiheessa, kun alkoivat ottaa tyttöämme ulos, ja voi sanoa, että teki pikkasen kipeää..Sain morfiinia suoraan suoneen, mutta kokonaan sekään ei vienyt tuntoa pois. No, pääasia, että lapsoset saatiin ulos terveinä ja hyvinvoivina. Itse olinkin melkein vuorokauden ihan lääketokkurassa ja tosi sairas. Kipuja oli kaiken kaikkiaan 10 päivää.
Joka tapauksessa, ei mulle jäänyt kammoa sektiota kohtaan, koska anestesialääkäri tuli sitten vielä huoneeseeni henk koht pyytämään anteeksi mokaansa, ja kyselemään, jäikö mulle nyt kauhea trauma asiasta. Ei siis jäänyt.
Eihän sitä ikinä tiedä, jos tämäkin joudutaan leikkaamaan? Sitten vaan vaatimalla vaatisin, etteivät kiirehdi leikkauksen aloitusta ennenkuin olen ihan puutunut. Mieluiten kyllä kokisin alatiesynnytyksen kipuine päivineen. Ja onhan se lapsellekin normaali tapa syntyä.
No niin, jo riittää sektiomuistelot:) Masussa kaikki hyvin, ja vauva liikkuu kovasti. En yhtään tiedä, miten päin hän siellä on?
Joo, mun puolestani voisivat jo helteet hellittää. Ihan järkyttävän kuumaa..plääähhhh...
Femmiskö tuskaili, kun ei löydä bikinejä? Mä tilasin netistä: Bravissimo.com, koska en mäkään löydä niitä edes liivikaupasta, josta muutenkin joudun ostamaan rintsikat. Mulla on tällä hetkellä koko F80, normaalisti E70/75, joten imetysliivit tilasin sieltä kokoa H75(luottaen siihen, että ympärysmitta pienenee masun pienennyttyä). Sieltä tulee tavarat viikossa. Olen ollut tosi tyytyväinen, ja mikä parasta, liivit ovat edullisempia, kuin ne, mitä yleensä käytän, jotka saattavat maksaa lähes 100e!
Huh, nyt on jotenki heikko olo..Täytyy juoda vähän vissyä, niin saa siitä suoloja, jospa se helpottaisi.
Koitetaan vielä kestää näitä kelejä, siskot! Voikaa hyvin!
ulriina rv26+5
Täällä taitaa tulla tänään vilpoisempi päivä. Mittari näyttää +15 ja tuulee. Tosin aurinko paistaa kirkkaalta taivaalta. Eilen vähän satoi ja ukkonenkin jyrisi, mutta aika vähäinen sadekuuro oli.
Mitähän tänään saisi aikaiseksi. Soittelin tuossa miehelle töihin ja sillä tuntui olevan kova stressi töitten ja raha-asioitten kanssa. Lisäksi vielä kutsuin meille kahville tuohon läheiselle mökille tulleet 5-vuotiaan tyttäremme kummit (miehen serkku + sen mies) ja tämän serkun vanhemmat ja tädin (tädilläkin mökki tuossa lähellä). Mieheni sanoi, että hänellä on stressi tästä tulevasta vierailusta. Kummeissa ei mitään vikaa, mutta kuulemma tuo vanhempipolvi. He kun eivät ole missään väleissä mieheni isän kanssa, vaikka ovat sisaruksia (välirikkoon syynä raha, kuinkas muuten, vaikka tällä mieheni sedällä ei todellakaan ole rahasta puutetta, mutta ahneus näkyy pahenevan iän myötä ja itse asiassa tämä setä on rikkonut välinsä kaikkien kanssa tällä kylällä). Ajattelin kuitenkin, että kun kerran nämä kummit kutsutaan, niin sama kai se on tuon vanhemman polvenkin käydä kahvilla. Minä ja lapset kyllä silloin tällöin heidän mökeillään vieraillaan ja lapset siellä viihtyy ja itse olen noitten riita-asioitten suhteen aivan kuin en niistä tietäiskään, vaikken kylläkään voi arvostaa kyseisenlaista käyttäytymistä. Kahvikutsu on nyt kuitenkin esitetty eikä sitä enää pysty perumaan. No, kun nyt mies tämän yhden illan (jos nyt tänään tulevat tai sit huomenna) jaksaisi, niin yksi stressinaihe olisi vähemmän. Eilen meillä kävin 5-vuotiaan toiset kummit ja heidän kanssaan oli rentoa ja hauskaa.
Maria, milloin oletkaan menossa np-ultraan? Tosi lähellähän se sulla jo on. Muistan kyllä itsekin kun tänne ex:iin siirryin ja kun pidemmällä olevat kirjoittelivat vauveleittensa liikkeistä, niin kyllä sitä odotti itsekin, että pääsisi niitä tuntemaan. Ihmeen äkkiä ne viikot sitten lopulta kuitenkin vierii.
Pitää kai tässä alkaa taas touhuilla.
neronja rv 31+3
Joo, se mun illan heikko olo johtuikin vatsataudista. Ilta puoli kymmenestä aamukuuteen oksensin ja ripuloin yhtä aikaa..ja tuota jatkui koko yön noin tunnin välein. Olihan rankkaa ja kauheeta. Toivottavasti muu perhe säästyisi tältä kuin ihmeen kaupalla!
Vauvakin pomppi masussa ihan ihmeissään varmaan, kun kouristelin oksentaessa. Olo on edelleen tosi heikko, ja päätä särkee. En ole mitään yrittänyt syödä, juonut vaan puoli desiä kerrallaan; vissyä, gefilus-mehuja ja sitä karsean makuista osmosal-liuosta..No, jospas tämä alkaisi pikkuhiljaa helpottaa iltaa kohti. Kävin muuten vaa`alla äsken, ja melkein 4 kiloa on eilisestä pudonnut paino taudin myötä!
Nyt on Kuuttaren pikkuinen jo sitten syntynyt, ihanaa! Toivottavasti kaikki meni hyvin, eikä hän ole kauhean kipeä. Kyllä minäkin olisin jo valmis saamaan tämän vauvan aikaisemmin, mutta toivottavasti pysyisi masussa vielä ainakin 10 viikkoa!
Jaksuja kaikille!
uupunut ulriina rv26+6
Ei uskoisi, että kun on koko päivän töissä koneella istunut, että jaksaisi vielä kotonakin tulla tänne ;). Mutta täytyihän minun tulla kuulumiset katsomaan ;) seli seli...
neronja; meillä ei kunta tarjoa np-ultraa, joten on odoteltava rakenneultraa, että pääsee uudestaan kurkkaamaan pientä. Tosin ensi vuodesta lähtien kunta tarjoaa myös tuon toisen ultran...
Kuutar on tosiaan nyyttinsä saanut! Nyt vain odotellaan raporttia tulokkaasta...
Omaan (.):an ei ihmeempiä kuulu, sitä samaa kuin ennenkin. Tosin väsymyksen tilalle on tullut mahdoton pesänrakennusvimma. Vielä ollaan kuitenkin enemmän tuolla suunnittelupuolella, mutta ehkä sitten syyskuussa kun työt loppuvat, niin voisi olla toteutuksen aika...
maria80 rv 11+5
Lomallelähtöterveisiä tulin lähettämään. Nyt siis lomalla tän viikon loppu ja ensi viikko ja sitten alkaakin äitiysloma. Se mua on alkanut mietityttää, miten kummassa jaksan puuhastella tytön kanssa kaiket päivät kun mies palaa loman jälkeen töihin. Siis jos pitäisi aktivoitua ja lähteä rannalle, istua hiekkiksen reunalla, käydä kaupassa jne. Tosin miksei sitä voi liikkua autolla, mutta olen niin tottunut kulkemaan pyörällä. Ehkä tuosta voisi jo lipsua :o?!
Kuuttarelle etukäteisonnittelut, kun en taida päästä kovinkaan usein nettiin lomalla (mikä tekee oikeasti ihan hyvää).
Maria: suosittelen kyllä np-ultraa yksityisellä, jos kunta ei sitä tarjoa! Ihan vaan helpottaaksesi aikaa ennen rakenneultraa ja se tuntui musta ainakin tosi pitkältä, kun liikkeitä ei vielä tuntunut ja raskausoireetkin alkoi olla vähäisiä 10+ viikosta eteenpäin. Jos np-ultrassa on kaikki hyvin, niin sitten voi olla ihan oikeasti raskaana :)
Wbm taitaa sitten olla seuraavana listalla meidän aktiivisten haahujen listalla, vai skippasinko jonkun? Tsemppiä sulle loppuviikoille!
Kaikille muillekin oikein aurinkoisia päiviä ja muistakaa levätä!
Kerttukasperi ja Onni rv33+1
Aurinkoista kesää kaikille!! Pitkästä aikaa olen koneella käymässä.. kesäloma on pidetty ja ekaa viikkoa töissä olen ollut, onneksi nyt on 2 pvä vapaata. voimille tuo töissä olo näillä helteillä on ottanut. Tänään varsinkin on supistuksia melkoisesti ollut.. Aika ikäviä.. Mulla on perjantaina rakenne ultra, jolloin viikkoja tasan 18, jännittää!! Selkä on myös oikutellu aika lailla ja vienyt yöunet, saas nähdä pistääkö lekuri saikulle. Jos suppareita jatkuu, pyydän kyllä saikkua itse, en viitsi riskeerata mitään ja työ on raskasta.
NERONJA olit tulossa perjantaina Olusille, minä asun täällä Iisalmessa ja olen menossa pe myös sinne, tiedä vaikka törmätään!!!Tosin siellä on porukkaa niin reilusti että mahdollisuus on aika pieni, mutta jos näkyy isomahaista odottajaa pitää haahuilla..:)Nyt pitää alkaa ruuan laittoon, palailen taasen kunhan pääsen koneelle..Meillä ei edelleenkään ole kotona konetta..
Lämmintä ja aurinkosta kedsän jatkoa kaikille!!!! Ja voikaa paksusti ja hyvin!:)
-marrasmamma ja poju-rv 17+5
voi ihanaa aatella että kuuttarella on nyt oma nyytti sylissä, kuulumisia odotellaan innolla.
Onkos kellään tietoa näistä fenix juomista, voiko niitä juua? nehän sisältää millon mitäkin, magnesiumia, tauriinia, osa kofeiinia ja osa jotain seleeniä tai vastaavaa. Kofeiiniahan ei suositella paljoa, mutta entä noi muut aineet?
Itsellä oli tänään neuvola painoa oli hieman tullut itselle, hg oli laskenu niin paljon et apteekin kautta kotiin ja ehottomasti piti ostaa sellasta jokaa 100% varmuudella nostaa sitä, kun esim. toi retafer on epävarma ja oli niin alhanen et en saanu jäähä kokeileen mitään. Verenpainekkin oli matala, mutta ei niin matala kuin mitä viime viikolla kun mittasin kaverin laitteella.
Lähetti labraan ku jotku jutskat oli virtsassa kohonneet, et ottavat bakteeriviljelmän ja mitä muuta, siis ton valkovuotonäytteen tai vastaavaa. Mitähän ne kohonneet leukosyytit tms voi olla? Ei sit kattokaas tyhmä hoksannut kysästä sitä siltä neuvolan tätiltä.
Oikealle alavattaan on särkeny koko päivän. Meinas et jos on niit bakteereja voi johtuu siitä ja jos on ni saan antibiottikuurin. Sit tietty kai vois olla kasvukipuja tai jopa umppari. Toivottavasti se loppuu niin ei sitä tartte paniikissa miettiä.
Sydänäänet kuului, ihanaa. Meinas kyl paniikki iskeä ku ei aluksi meinannu niitä löytyä, oli pikkunen sen verran vilkas et muljahti aina alta pois, no onneksi ne viimein saatiin kuulumaan.
Np-ultraan me ei menty, ei haluttu, eikä käyty esikoisestakaan. Eli seuraava on sit rakenneultra. Onneksi olen sen alkuraskauden ultran käyny ja ku neuvolassa kuuntelevat sydänäänet niin se helpottaa välillä esiin tulevaa pelkoa.
Syyskuuhun asti on aikaa miettiä ottaako äp-pakkauksen vai ei. Toisaalta tekis mieli ottaa se, mut toisaalta meillä on niin paljon jo vauvanvaatteita yms et lisää ei tartteta. Niin ellei sit oo eri sukupuolta kun tää nykynen.
Niin ja minutkin saa varmaan päivittää jo tuonne listaan. Eli mie 26 mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04, viimein tärppäsi ja laskettu aika 11.1.07.
nippula rv12+5
Taas on yksi porukka vieraita kahviteltu. Kyllä nyt on meidän 5-vuotiaan synttäreitä juhlistettu oikein urakalla, kun neljänä eri päivänä (siis virallisesti olivat kyllä jo 17.6.). Ja mieskin stressasi vierailua aivan turhaan. Katoin pöydät ulos, syötiin mansikkakakkua ym. ja rupateltiin mukavia. Nyt voikin huokaista kahvikekkereitten osalta reiluksi kuukaudeksi. Sit oliskin vuorossa pojan 8-v. synttärit.
Ulriinalle pikaista paranemista! Eipä käy kateeksi tuollainen mahatauti :-/.
Vai on marrasmammakin menossa perjantaina Olusille. Täytyypä siellä katsella masuaan kasvattelevia naisihmisiä ;-).
Nippulalle onnittelut sydänäänten kuulumisesta!
Nyt hyvät yöt kaikille!
neronja rv 31+3
Nippulalle onittelut sydänäänistä :) On se vaan aina ihanaa kuulla ne!
Ja Ulriinalle pikaista paranemista,mahatauti näillä keleillä on kyllä ihan vihoviimeinen :-/
Ja oma napa olis taas valitusta,joten ei siitä enempää.Äitiä sattuu ja poika ei ole siitä moksiskaan,vaan myllertää elämänsä innolla.
Sari ja Poikanen 32+0 (ja tasaviikon kunniaksi näköjään liputuspäivä ;) )
Nippula,jos et ostanu jo rautaa,OBSIDAN on erittäin tehokas valmiste.Mulle annettiin sitä jo heti alkuraskaudessa kun todettiin että mun elimistön rautavarastot on ihan olemattomat.HB nousukin niillä 141 asti jolloin se lopetettiin ettei liika sakeeksi mene,ja rautavarastoja saatii kerättyy elimistöön(se ei näy hB:ssa vaan pienessä verenkuvassa) Ja onnea äänistä,miten voikin semmonen hevosen laukaa muistuttava ääni olla niin iiiihana<3
Neronja,meillähän alkaa kanssa armoton synttärirumba,ekalla olis jo 12.7 sit 26.7,13.8 ja 22.8 ja sitte varmaan tää meitin Pikkarainenkin alkaa kohta syntyilee..hih.Meillä ei kyl oo sellasta perintöä kuin sukulaisten vierailut lasten synttäreinä,mutta lasten kaverisynttäreitä pitää aina järkkäillä.
Mä sain ihana aamuherätyksen tänää:nassukka tuli kahden jäätelöpuikon kaa mua herättämään,sanoi tiukasti AVAA! ..hih.Ärsytti kyllä kun se oli menny pakkaselle omin luvin,normaalisti tulee viereen tai muuten herättämään mua.Ihme vekara....
Väsyttää taas ku piti kattoo elokuva ja sen jälkee viel notkuu netissä...pimeetä.Mut ei nyt taas aamua jatkamaan ja kahvia keittelemään
Femmis ja Pikkarainen 30+2
Onpas teillä tosiaan armoton synttärirumba alkamassa. Eipä käy kateeksi ;-). Meidän tenavien synttärit ovat jakaantuneet mukavasti pitkin vuotta eli tammikuussa, kesäkuussa, elokuussa ja marraskuussa. Pääsee aina välillä vähän huokaisemaan. Saa nyt sitten nähdä, miten tämä tulokas, että meneekö varmasti syyskuulle vai voisko sellainen ihme tapahtua, että syntyis etuajassa elokuussa. Aika utopistinen ajatus, vaikka noita suppareita välillä ollutkin.
Äsken taas kun tuolla pihalla kävelin, tuntui, että tämä masu " roikkuu" jotenkin tosi alhaalla. Sekin on tullut mieleen, että joitakin viikkoja sittenhän mulla meinasi olla ihan kunnolla närästystä, mutta sitten se meni ohi eikä juuri ole tullut takaisin. Eli viittaisko tuokin siihen, että masu on niin alhaalla, ettei pahemmin paina tuonne mahalaukkuun ja ruokatorveen. Ja välillä pikkuinen liikehtii niin, että aika ilkeältä tuntuu tuonne alaosastoon. Kyllä muuten eilen taas hikka tuntui tuolla ihan alhaalla, että oliskohan se neiti kuitenkin pää alaspäin, mutta miten sen jalat sitten on tuolla masussa, niin sitä en kyllä osaa sanoa, koska kylkiluihin päin se ei minua potki. Vai onko mulla viikkoja vielä niin vähän, että alkaa potkia kylkiluihin vasta myöhemmin? Mites teillä muilla samoissa menijöillä, missä ne potkut tuntuu, jos on rt:ssä?
Jeps, täytyis kai tässä lähteä puuro keittämään. Olen kyllä jo ollut hereillä pari tuntia, mutta otin kahvin kanssa noita eilisiä herkkuja, joten ei oikein oo ollu vielä nälkä. Mulla muuten viime sunnuntaina vihloi hampaaseen melkein koko päivän. Sen jälkeen ei oo vaivannut, mutta odotan vaan, että milloin se päivä tulee, kun taas vihloo. Pitäis vaan ottaa itteään niskasta kiinni ja soittaa hammaslääkärille. Varsinkin kun se Kalajoen reissu lähestyy. Ei olis kiva olla siellä hammas kipeänä. Juu, täytyypä lähteä katsomaan hammaslääkärin numero.
neronja rv 31+4
Tuntuu nyt niin hassulta turista kahteen paikkaan kuulumisia, mutta jos minä nyt en ihan samoja tänne kuin tuonne yahoolle : )
Ensin femmikselle tsempit synttärikemujen järkkäilyyn. On niissä vain oma rumbansa, niin kuin Neronjakin järjeti 4 kertaa kahvittelut ym. vau! Nyt on oikeasti lupa huokaista..ei ne kakut ym. herkut synny itsekseen. Mutta onhan se kiva juhlia sitten oikein kunnolla kun kerran aloitetaan ; )
Tänään kävin neuvolassa ja siellä oli keväällä valmistunut terveydenhoitaja sijaisena, jäi vähän sellainen ei varma olo, mutta ihan hienosti se noi perusjutut kumminkin hoiti. Mutta esim. sf-mittaa se hieman haparoiden haki... No ymmärtäähän sen ettei ole ennättänyt käytännön kokemusta vielä kertyä kun on tosiaan vasta valmistunut. Sovimme, että soittelen huomenna hänelle kun olen käynyt siellä saikulla ensin. (Vitsit kun IitaElmeri rupesi nyt oikein vingertämään tuolla masussa...) Nyt alkaa oikeasti jänskättää, että entäs jos se pikkuinen ei käänny tälläkään kertaa... pitäkää peukkuja että kaikki menisi hyvin!! Jookos...
Juups, mutta nyt on pakko nousta ylös kun asukas ei oikein taida tykätä nyt että mamma istuu...
heipsan ja jaksuja ihan kaikille! Mikäs on sartsun olo/vointi tällä hetkellä, voi että kun sun ihosi nyt leppyisi!!
Terv. wbm 36+1
ja tuohon mansikka-asiaan en voi olla puuttumatta. Nyt on kyllä sopiva tilanne jättäytyä mansikanpoimijan roolista pois. Vetäytymiseenhän olisi kerrassaan oikea syy. Ja se pieni neiti siellä sinun masussa tuskin tykkää äidin kyykistelyistä mansikkamaalla ja supistelut ei ainakaan vähene.. Minua potuttaa kyllä sinun puolesta jos sinä joudut vielä kyykkimään mansikkamaalla näillä helteillä ja ison mahasi kanssa. Eikö sinne nyt ole muita laittaa keräämään kuin raskaana oleva nainen?? Nyt Neronja olet kerrassaan itsekäs, etkä suostu!
Kiva että ei tullut isompaa remonttia ja miehesi pääsee töihin käsiksi : )
Femmis ja sartsu, jos teillä on ongelma isoista kupeista niin samaa ei voi sanoa täällä ; ) ei niin mitään muutosta rintavarustuksessa.. mutta kait pienilläkin rinnoilla voi lasta imettää. Kaitpa..
Joo, mutta nyt lähden suihkuun kun olen ihan hikinen. Mutta ihanaa kuitenkin kun on kesä, vaikka jalat on turvonneet pökkelöt!
T. wbm