Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori mies yski tahallaan kohti

Vierailija
24.04.2020 |

Näin tapahtui eilen ruokakaupassa. Olin hyllyllä valitsemassa tavaroita, kun huomasin että kaksi nuorta miestä kävelee vauhdilla kohti. Jouduin väistämään heitä, ja katsoin toista miestä vihaisesti, koska ei noudatettu turvavälisääntöjä. Olin odottamassa toisen hyllyn vieressä, kun nämä samat miehet kävelivät ohi. Se ketä olin katsonut vihaisesti katsoi minua ilkeällä ilmeellä hymy naamalla, ja yski minua kohti niin että käsi oli suun toisella puolella. Nyt pelkään tartuntaa, ja mietin että pitäisikö ilmoittaa poliisille. Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi oikein tehdä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa siinä poliisi auttaa. Ei ole aina laitonta olla muita huomioimaton kus*pää.

Iltasanomissa oli juttua aiheesta. Monissa maissa näistä teoista on saanut sakkoja tai jopa vankeutta.

Vierailija
22/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väänsi tekoyskää tai oli venäläinen?

Tekoyskää väänsi, katsoen silmiin ja hymyillen ilkeästi. Kansallisuudesta en sano mitään, kun tällä palstalla niistä asioista ei saa puhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oletat hänen sukupuolensa?!

Mikä kysymys tuokin oli? Mieheltä näytti. Vaikka eihän sitä tiedä oliko transsukupuolinen. Sukupuoli ei ole oleellista tässä asiassa, vaan teko. Oli kuka tahansa tekijänä, tällainen teko on aina väärin. Ehkä ihan pienten lasten kohdalla voi katsoa sormien läpi, mutta en ole edes pienten lasten nähnyt käyttäytyvän tällä tavalla.

Vierailija
24/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sama 54 vuotias nuorimies jolta sait tippurin?

Vierailija
25/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olivatko ”taustaisia”?

Nämähän eivät katso hyvällä jos alempiarvoinen nainen katsoo pahasti.

Vierailija
26/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sama 54 vuotias nuorimies jolta sait tippurin?

Tippurijankuttaja taas vauhdissa. Mikä suhde sinulla on tippuriin? Aika läheinen taitaa olla, kun niin paljon tykkäät aiheesta puhua. Menepä näyttämään alapäätäsi sinne lääkärille, tuo jankutus ei sinua paranna.

Vierailija
27/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannelmäen prismassa poliisi otti kiinni sarjaräkijän, ei sanottu minkämaalainen tämä on.

Eli ilmansuunta on ilmiselvä.

Vierailija
28/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko ”taustaisia”?

En voi kertoa taustoista. Jos kerron, niin tämä koko keskustelu saatetaan poistaa (kuten kävi aiemmin).

Vierailija
29/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivatko ”taustaisia”?

Arabimaissa lähtee pää, suomessa selviää koronalla. Rikkautta, sanoisi Ohisalo.

Suvaitkaamme.

Vierailija
30/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tuijotella vihaisesti, koska jotkut ääliöt kostavat sen sitten tuolla tavalla. Olen huomannut että kaupassa ei turvavälit aina toteudu, hetkellisiä ohikulkuja tapahtuu alle metrin päästä. 

Ja varsinkin tavaroita pakatessa ei malteta odottaa, jos edellisellä on paljon pakattavaa tavaraa.

Aluksi otin tuosta pulttia, mutta minkäs tuolle oikein mahtaa, pääasia että suurimmaksi osaksi tuo turvaväli toteutuu.

Vierailija
31/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivatko ”taustaisia”?

En voi kertoa taustoista. Jos kerron, niin tämä koko keskustelu saatetaan poistaa (kuten kävi aiemmin).

Hei, muistan sen eilisen ketjun. Äänestä oikein. Muuta neuvoa ei tule ;)

Vierailija
32/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi vahingossa kompastua ja polvi voi erehdyksessä iskeytyä miehen alueelle, jolle hän ei haluaisi polven iskeytyvän.

Vierailija
33/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosilmoitus. Koronan levittäminen on rikos. Kaupoissa on kamerat. Lisäksi näillä saattaa olla tuberkuloosia tms.

Vierailija
34/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina voi vahingossa kompastua ja polvi voi erehdyksessä iskeytyä miehen alueelle, jolle hän ei haluaisi polven iskeytyvän.

Voi sanoa että hupsista kun pääsi ikävä vahinko tapahtumaan mutta turvaväli olisi pelastanut tältäkin. Tai ehkä se on sallittua hätävarjelua että testaa turvavälin riittävyyttä tekemällä napakoita raajojen ojentamisia.

Vierailija
35/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi täällä ettei yskiminen ole kiellettyä, ON se jos yskii toista päin. Nenäliinaan tai hihaan syvälle voi yskäistä kerran pari. Muuten ei...voisi poliisi ottaa nyt ja tuomarit ennakkotapauksia ja laittaa suoraan vankeuteen jotka tahallaan yskivät toisia päin , lääppivät tavaroita sylkikäsillään ja aivastelevat ja huutavavat KORONAAA. En muuten mutta kun me jotkut pelätään henkemme puolesta, ei olla perunakellariin menossa koskaan. Onneksi en ole tavannut tätä  itse mutta kyllä pitäisin kiinni siitä hahmosta ja soittaisin oitis poliisin. Vaikka joutuisin pitämään enemmänkin, ei haittaa tai saisin turpaani.

Vierailija
36/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.uusisuomi.fi/uutiset/poliisilta-vakava-varoitus-suomalaisil…

Poliisi muistuttaa, että koronaviruksen tietoinen tartuttaminen on vakava rikos.

Vierailija
37/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan kantasuomalainen?

Vierailija
38/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hurjaksi menee kyllä kauppareissut, jos pitää ovesta ulos mennessä varautua suoriin eriteroiskeisiin...

Vierailija
39/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tuijotella vihaisesti, koska jotkut ääliöt kostavat sen sitten tuolla tavalla. Olen huomannut että kaupassa ei turvavälit aina toteudu, hetkellisiä ohikulkuja tapahtuu alle metrin päästä. 

Ja varsinkin tavaroita pakatessa ei malteta odottaa, jos edellisellä on paljon pakattavaa tavaraa.

Aluksi otin tuosta pulttia, mutta minkäs tuolle oikein mahtaa, pääasia että suurimmaksi osaksi tuo turvaväli toteutuu.

Mutta miksi ihmeessä se turvavälien noudattaminen ei ihmisiltä onnistu!? Raivostuttavaa! Miten se voi muka olla niin kauhean vaikeaa? Ei se ainakaan minulle ole mitenkään ylitsepääsemätöntä! Menen aina kaupassa sille hyllylle, joka on tyhjä. Jos joku on valitsemassa tavaroita jossain, niin en tuppaa viereen, enkä edes ohita, vaan kierrän eri reittiä. En voi käsittää, miten tämä voi olla niin monille niin mahdottoman vaikeaa. Itse pidän sitä melkein jo hauskana pelinä, siis sitä ihmisten väistelyä kaupassa.

Vierailija
40/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan kantasuomalainen?

Tällä palstalla näistä asioista ei voi puhua. Ketju saatetaan poistaa, jos mainitaan mitään kansallisuuksista.