Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuori mies yski tahallaan kohti

Vierailija
24.04.2020 |

Näin tapahtui eilen ruokakaupassa. Olin hyllyllä valitsemassa tavaroita, kun huomasin että kaksi nuorta miestä kävelee vauhdilla kohti. Jouduin väistämään heitä, ja katsoin toista miestä vihaisesti, koska ei noudatettu turvavälisääntöjä. Olin odottamassa toisen hyllyn vieressä, kun nämä samat miehet kävelivät ohi. Se ketä olin katsonut vihaisesti katsoi minua ilkeällä ilmeellä hymy naamalla, ja yski minua kohti niin että käsi oli suun toisella puolella. Nyt pelkään tartuntaa, ja mietin että pitäisikö ilmoittaa poliisille. Mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi oikein tehdä?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi vahingossa kompastua ja polvi voi erehdyksessä iskeytyä miehen alueelle, jolle hän ei haluaisi polven iskeytyvän.

Voi sanoa että hupsista kun pääsi ikävä vahinko tapahtumaan mutta turvaväli olisi pelastanut tältäkin. Tai ehkä se on sallittua hätävarjelua että testaa turvavälin riittävyyttä tekemällä napakoita raajojen ojentamisia.

Saattaa vaikka kurkottaa jotain kaukaa hyllystä, ja samalla ojentaa toisen jalkansa nopeasti kohti lähestyvän miehen kasseja, vahingossa tietenkin.

Vierailija
42/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minunkin päälle on yskitty ja ilmaniistettykin ulkoillessani ja kaupassa monesti yskitty päin. Ihmetyttää kovasti näinä aikoina ja lehdissäkin ollut ohejistuksia hygieniasäännöistä niistä imeisesti tähän asti ja yhäkin vaan silti tietämättömille kuukausitolkulla nytkin. Suututtaa tartuntariskin takia, ja ihan fyysisesti aikuisen ikäisiä olleet nämä minunkin päälleni räkijät:/

Sairaala/hautajaislaskut sit noille tahallaan tartuttajille tarvittaessa, harmi vaan kun ei tiedä kelle postittaa. Ja kyllä tulee olo aina noitten jälkeen, että v***tuako itsekin varon ja hissuttelen yhtään muita kohtaan, kun eivät itsekään välitä minun tai kenekään muiden terveydestä?! Mut sithän tässä lirissä oltaisiinkin, jos ihan kaikki tekisi noin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tekoyskää ja joka tapauksessa melko matalan tartuntariskin tilanne, mutta viimeisen päälle ilkeä temppu silti. Jonkun vartijan tms pitäisi puuttua tuollaisiin. Valitettavasti jotkut vaan jäävät henkisessä kypsyydessä sillä tavalla yläastelaisen asteelle, että toisten peloille ilkeily tuntuu huvittavalta toiminnalta. Onneksi itselleni ei ole tuollaisia aikuisia koulukiusaajia tullut vastaan. Viikon verran nyt käyttänyt maskia kaupoissa ja busseissa, eikä ole osunut kohdalle mitään tuijottelua pahempaa.

Niinpä! Tällä hepulla oli naamallaan ihan tyypillinen koulukiusaajan ilme. Nähty on, enimmäkseen yläasteaikana välitunnilla. Nyt oli vaan kyseessä ihan aikuinen ihminen. Vähän jäi semmonen tunne, että tämä mies luuli ensin, että tuijotan siksi, että olen hänestä kiinnostunut. Kun huomasi, että minulla onkin paheksuva ilme, niin se taisi jurppia niin pahasti, että piti vajota murrosikäisen tasolle. Minäkin taidan alkaa käyttämään kasvosuojia. Ja vaikka aurinkolaseja, niin kukaan ei nää sitä että katson vihaisesti.

Vierailija
44/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olin tänään metrossa, jossa joku vanha mies yski ihan estottomasti melkein taukoamatta, ei siis laittanut mitään suun eteen. Hieman tuli epämukava olo tuosta, mutten nyt viitsi panikoitua.

Tuollaisia ihmisiä kun näkee, tulee kyllä joskus mieleen, että olisiko se saksalaistyylinen maskipakko julkiseen liikenteeseen sittenkin ihan paikallaan. Toisaalta jos ihmisen hygieniakäsitys on tuolla tasolla, niin tiedä sitten millainen virusgeneraattori se maski silloin olisi. Suo siellä, vetelä täällä...

Osittainen ulkonaliikkumiskielto ehkä? Saa liikkua vain hoitamaan välttämättömät asiat. Voitaisiinkohan kaupassa olijoiden määrää säännöstellä? Ainakin tahallisille räkijöille porttikielto kauppaan, sakot, vahingonkorvaukset ja vankila. Kyllä koppihoito parantaa nämä tapaukset.

Vierailija
45/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no voi hellanlesta sentään

Vierailija
46/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä olisi oikeutettua käyttää tainnuttimia tuollaisiin pelleihin.

Etälamautin olisi ollut kätevä juttu. Tai joku teleskooppipamppu. Teki melkein mieli haastaa tämä tyyppi otteluun pihalle, vaikka olen nainen, ja tämä tahallaanyskijä oli mies.

Vierailija
47/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no voi hellanlesta sentään

Anna kun arvaan: olet noin viisikymppinen lihava nainen, joka on raivannut itselleen tilaa marketissa yskimällä tahallaan ympärilleen. Olitko sinä se Lidlityyppi?

Vierailija
48/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa siinä poliisi auttaa. Ei ole aina laitonta olla muita huomioimaton kus*pää.

Iltasanomissa oli juttua aiheesta. Monissa maissa näistä teoista on saanut sakkoja tai jopa vankeutta.

varmaan hienoja maita

Vierailija
49/49 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa siinä poliisi auttaa. Ei ole aina laitonta olla muita huomioimaton kus*pää.

Iltasanomissa oli juttua aiheesta. Monissa maissa näistä teoista on saanut sakkoja tai jopa vankeutta.

varmaan hienoja maita

Voihan se olla vahinko. Ikävä juttu.

Aika pienet mahdollisuudet kuolla kuitenkin kaikki alidiagnoisinnit huomioiden