Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä menee rahaa veteen kuukaudessa?

Vierailija
24.04.2020 |

Asun vuokralla, ja vuokraan ei sisälly kiinteää vesimaksua, vaan vesi veloitetaan aina 3 kuukauden välein.

Juuri tuli vesilasku, kahden henkilön vedet kolmelta kuukaudelta 180€. Onko meillä tuhottoman kallista vettä? Minä käyn pikasuihkuissa silloin kun en pese tukkaa, mies lotraa suihkussa pidempään. Pyykkikone pyörii keskimäärin kaksi kertaa viikossa, tiskikone ehkä 2-3 kertaa viikossa.

Kuulostaako tuo summa ihan liian suurelta?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumaa vettä lorottelemalla tulee kalliiksi, jos se mitataan erikseen.

Vierailija
2/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuratkaa mittareitanne mitä kulutus on ja mitä laskussa lukee. Minua on laskutettu edellisen asukkaan vedenkulutuksesta joskus. Lämmin vesi on muistaakseni noin kolme kertaa kalliimpaa kuin kylmä. Minulla menee yksin asuessa aikalailla 12€/kk. Minulla ei ole tiksi- eikä pyykkikonetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita summia veteen! Siksi käytänkin lähinnä viinaa.

Vierailija
4/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee n. 15€/kk henkilö. Kulutustavoilla on tosi paljon merkitystä.

Vierailija
5/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

80e kuukaudessa.

3 aikuista ja kesällä puutarhan kastelua. Ei kohtuutonta

Vierailija
6/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on veden hinta? Entä kulutus? Laskustahan nuo selviävät. Tuo 180 euroa on kyllä aika paljon. Se tekee 30 euroa per henki kuukaudessa. Luultavasti käytätte vettä melko paljon. Meillä ei ole huoneistokohtaista mittaria ja vesimaksu kuukaudessa on 15 euroa per henkilö.

Vierailija
7/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesi on aina kuulunut vuokraan tai vastikkeeseen, edes mitään "15e/hlö" maksuja ei ole ollut, joten itse en tiedä yhtään mitä veden käyttö oikeasti maksaa🤔😕

Vierailija
8/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 50€/kk

Vierailija
9/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0€ kun on oma porakaivo. Tai no veden pumppaukseen tietty sähköä ja lämmitykseen myös. ehkä 10€/kk

Vierailija
10/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 15e/kk /hlö vesimaksu ja viime tasauslaskussa (tulee puolen vuoden välein) tuli 2e takaisin.

Pesen pyykit pyykkituvassa, en lotraa vettä ja vietän pitkiä aikoja pois kotoa. Silti saan kulutettua vettä noinkin paljon.

Vierailija
11/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 e. Ei olisi varaa maksaa vedestä erikseen.

Vierailija
12/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn äidillä saunomassa tyttöystäväni kanssa ja pesemässä autoni.

Säästyy vettä ja sähköä.

Tankkaan myös autoni firman piikkiin.

Vierailija
13/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla 3 kk:n lasku n. 100 e vaikka en lotraa. Pyykkikone pyörii kerran viikossa, suihkussa käyn 3. X viikossa. Asun yksin ok-talossa. Pidän vesimaksua kalliina verraten kerrostaloasujiin joilla vain 15 e kuussa.

Vierailija
14/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni viime vuonna miehen kanssa 352€/vuosi veteen, joten kalliilta teidän lasku kuulostaa. Me astuaan ok-talossa vieläpä, joten myös autoa pestään harvakseltaan vesijohtovedellä, sekä pihasaunaa, että autotallia, mattoja pihalla harvoin, mutta kuitenkin, sekä viime kesänä tosiaan pariin otteeseen myös nurmikkoa kasteltiin, ja omenapuita. Keväällä myös betoniportaat pestään vesijohtovedellä jne.

Vierailija
15/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä meni viime vuonna miehen kanssa 352€/vuosi veteen, joten kalliilta teidän lasku kuulostaa. Me astuaan ok-talossa vieläpä, joten myös autoa pestään harvakseltaan vesijohtovedellä, sekä pihasaunaa, että autotallia, mattoja pihalla harvoin, mutta kuitenkin, sekä viime kesänä tosiaan pariin otteeseen myös nurmikkoa kasteltiin, ja omenapuita. Keväällä myös betoniportaat pestään vesijohtovedellä jne.

Lisään siis, että asun mieheni kanssa kahdestaan, ja hänen lapsensa vierailevat meillä säännöllisesti. 

Vierailija
16/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä kulutus on kuutioina? Mulla 17 ja lasku n 100 e per 3 kk.

Vierailija
17/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 m3/vuosi

Vierailija
18/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vissyyn menee n. 10 euroa kuukaudessa.

Vierailija
19/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP tarkistanut kodinkoneiden kytkennät? Siis onko ne kytketty kylmään vai lämpimään veteen? Lämmin vesi tulee yleensä kalliimmaksi.

Ja pakollinen lisäys viisastelijoille: Juu, ei ole ilmaista sitä vettä lämmittääkään, koneet kuluttaa sähköä siihen, mutta se taas näkyy sähkölaskussa, ja nyt AP ihmettelee vesilaskua.

Vierailija
20/28 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 70€/kk 2 aikuista. Lasku tulee 3kk välein. Kaupungin kerrostaloasunto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan