Miksi lasten kesäleirit on kesältä peruttu?
Jos koulut avataan, järjestetäänkö kesäleirit?
Mitä eroa on olla 1000 oppilaan koulussa kuin 1000 partiolaisen leirillä?
Kommentit (34)
En oikein ymmärrä ongelmaa. Meitä oli kolme lasta emmekä koskaan olleet kesälomalla leireillä. Kotona oltiin ja itse piti viihdyttää itseään ja osata käyttäytyä kun vanhemmat olivat töissä. Eihän kesällä ole enää etäkoulua joten se ylimääräinen työ jää pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvosanojen antamista ei voi kauheasti lykätä ainakaan ysien kohdalla.
En tiedä tuosta, paljon on kai vielä auki hakujen suhteen. Mutta kai aina voi parantaa heidän osaamistaan jatko-opintoja varten?
Hakuaika päättyi maaliskuussa. Ei päivämääriä enää pysty muuttamaan, kurssit on jo suunniteltu, koepäivämäärät ym. kerrottu oppilaille.
Muu Suomi kyllä pystyy vaikka julistamaan poikkeustilan, mutta kouluissa on koepäivämäärät kerrottu, joten ei voi muuttaa!
Leirinjärjestäjät eivät halua ottaa vastuuta, jos leiristä tuleekin viruslinko. Liian suuri oikeudellinen vastuu.
Vierailija kirjoitti:
Koulun avaaminen on perustellumpaa kuin partioleiri.
Koulujen avaamisessa ei ole muuta pointtia kuin saada sairastamispiikki kesäksi.
Neropatit ovat näet päättäneet että kesällä on parempi sairastaa kuin ensi syksynä.
Ettekö lue mediaa?
Tietenkin myös syksyllä sairastetaan, ja tässä tulee sivutuotteena ruu miita. Mutta eihän se mitään.
Voitte olla varmoja että Li A. on kimittänyt
koulujen avaamisen läpi.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärrä ongelmaa. Meitä oli kolme lasta emmekä koskaan olleet kesälomalla leireillä. Kotona oltiin ja itse piti viihdyttää itseään ja osata käyttäytyä kun vanhemmat olivat töissä. Eihän kesällä ole enää etäkoulua joten se ylimääräinen työ jää pois.
Joo, mutta kun nykylapset on avuttomampia kuin lapset sinun ja minun aikanani.
Eivät he pärjää muussa kuin kuin puhelimen lääppimisessä.
Lapset ovat koulussa kaksi viikkoa ja sarastuvat koronaan ja siinä se kesä sitten meneekin. Siksi leirejä ei pidetä. HUS:n ylilääkärin mukaan lasten on mukavampaa sairastella kesälomalla kuin syksyllä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa työssä tämän kevät on mennyt aiemmasta poiketen, voisi kuvitella että koulutyössäkin ne viimeiset viikot sitten hyödynnetäänkin opiskeluun ja arvosanat voi antaa vasta koulun päätteeksi. Peruskoulussa on 8 muuta luokkaa, jos 9-luokkalaisten kohdalla on että arvosanat on oltava ennen koulun päättymistä jatko-opiskelun vuoksi. Nyt tosin ne jatko-opiskelupaikatkin ovat poikkeustilassa, joten voi noihin aiemmin vakiona olleisiin päiviin tulla muutoksia.
Miksi opettajat olettavat että tällaisessa poikkeustilassa mennään sillä toimintavalla millä on menty aina edellisinä vuosina, kun on käyty normaalisti koulussa.
No sen mukaanhan emnnään kunnes opetusministeriöltä tulee uusia ohjeita. Ei niitä päivämääriä voi omin päin mennä muuttamaan.
Ihmettelen, miten moni on ihan innoissaan altistamassa lapsensa koronalle. Ja siinä samalla itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Leirinjärjestäjät eivät halua ottaa vastuuta, jos leiristä tuleekin viruslinko. Liian suuri oikeudellinen vastuu.
Kuka kantaa vastuun, jos koulut avataan ja niistä tulee viruslinkoja?
Vierailija kirjoitti:
Eli olit lapsi joskus vaikka 10 vuotta sitten? Tilanne oli silloin ihan eri. Nykyään ei hyvällä katsota, jos joku 7-v on päivät pitkät itsekseen tai vahtijana on joku 10v.
Kun minä olin lapsi, kävin jo 5-vuotiaana yksin pulkkamäessä, lähileikkipuistoissa, kioskilla, pyöräilemässä kavereiden kanssa.
Ei puhettakaan, että nyt voisi oman 5-vuotiaan päästää aidattua kotipihaa edemmäs itsekseen tai samanikäisten ystävien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olit lapsi joskus vaikka 10 vuotta sitten? Tilanne oli silloin ihan eri. Nykyään ei hyvällä katsota, jos joku 7-v on päivät pitkät itsekseen tai vahtijana on joku 10v.
Kun minä olin lapsi, kävin jo 5-vuotiaana yksin pulkkamäessä, lähileikkipuistoissa, kioskilla, pyöräilemässä kavereiden kanssa.
Ei puhettakaan, että nyt voisi oman 5-vuotiaan päästää aidattua kotipihaa edemmäs itsekseen tai samanikäisten ystävien kanssa.
Sinulla on ollut vastuuttomat vanhemmat.
Eihän vielä ole tehty päästöstä leirien kieltämisestä? Vasta yli 500 hengen kokoontumiset on kielletty.
Hakuaika päättyi maaliskuussa. Ei päivämääriä enää pysty muuttamaan, kurssit on jo suunniteltu, koepäivämäärät ym. kerrottu oppilaille.