Mihin menet vappuna jos puistot on suljettu?
Mun on tarkoitus viettää vappua opiskelijaporukassa, mutta me jakaannutaan tietysti niin että korkeintaan 10 henkeä on yhdessä rykelmässä kerrallaan. Välillä sekoitetaan porukoita niin ettei piirit käy liian pieniksi ja yhteishenki kärsi liikaa. Puistossa tila riittäisi tähän hyvin, mutta kai me jostain muualtakin löydetään joku sopiva paikka jos puistot suljetaan. Toivotaan ainakin. Olisi kurjaa jos joudutaan jakaantumaan pienempiin ryhmiin pidemmäksi aikaa.
Oletteko te muut palstalaiset jo miettinyt varasuunnitelmia vapun viettoa varten, jos puistot on silloin suljettu?
Kommentit (36)
Juhannnussalko pystyssä ja puhkinussitussa teltassa fiilistellen ihan kotona vinkkkulasi ädessä.
Aikuiselle ihmiselle on ihan sama mitkä kissanristiäiset on menossa. Se on aina arki.
Joskus on kylmän sateisen sään takia pidetty picnic olohuoneen lattialla. Eli kotona.
Vierailija kirjoitti:
Aikuiselle ihmiselle on ihan sama mitkä kissanristiäiset on menossa. Se on aina arki.
Aivan ihanaa. Ei ahdista yhtään olla kotona kuten nuorena oli aivan pakko päästä sinne huumaan juhlimaan. Vähän vappuherkkuja ja vappujuomia kotiin. Vuokraa jonkun leffan, saunoen ja grillaillen niin vähän eroo arjesta. Puoliso saattaa olla töissä niin juhlin yksinkin.
Mikään maailmassa ei saisi minua vappuna kaupungille. Olen viimeksi vappupäivänä käynyt Helsingin keskustassa vuonna 1999.
Omalla pihalla ollaan, jos sää sallii.
Keskustaan mennään juomaan joka tapauksessa. Meitä on kahdeksan hengen porukka joten ihan ok.
Kotona ollaan, meille vappu ei ole arkipäivää ihmeellisempi päivä.
Kotona juhlin kuten aina :D En ole ennenkään jaksanut kalenterin mukaan juhlia eli ryypätä. Mieskaverin kanssa syödään ja juodaan hyvin ja naida naksutellaan hulluna, se parasta :)
Meillä on ollut tapana käydä yhdellä ulkoilualueella vappuna, mutta siellä on aina niin paljon porukkaa (ja tänä vappuna varmaan vielä enemmän) että taidetaan jättää väliin. Koti on oikein hyvä paikka ellei keksitä jotain muuta vappuretkipaikkaa syrjempää.
Toivottavasti kuitenkin saadaan kuulla radiosta YL:n vappukonsertti. Tähän asti olen kuunnellut sen livenä ainakin 50 kertaa klo 9.00 Ullanlinnanmäellä
Vierailija kirjoitti:
Keskustaan mennään juomaan joka tapauksessa. Meitä on kahdeksan hengen porukka joten ihan ok.
Tämäkö on vastuullista käytöstä? Miksi sinne keskustaan pitää ängetä porukalla, kun pitäisi pysyä kotona?
Koska olen vastuullinen toisin kuin sinä ja hölmöt kaverisi, en mene mihinkään kaltaisiltaso koronaa hakemaan. Eli pysyn kotona, koska en kuole ilman ryyppäämistä.
Ajellaan kaverien kanssa mopoilla keskustassa.
Laitetaan lakit päähän ja lähdetään kävelylle. Otetaan pienet kuoharit mukaan ja pysähdytään Mattolaiturin kohdalla nauttimaan ne. Sitten kotiin brunssille.
Vierailija kirjoitti:
Ajellaan kaverien kanssa mopoilla keskustassa.
En ole nähnyt koskaan mopoja keskustassa, enkä muutenkaan vuosiin.
Ihan normisti kotona vietetään vappua, ei täällä maalla ole mitään puistoja.
Mökille menemme, mökki sijaitsee 11 km päässä kotoa upealla paikalla ja on tilava ja ympärivuotiseen käyttöön tehty.
Saunotaan, syödään hyvin, pelataan ja katsotaan hyviä leffoja. Ulkoillaan tietysti. Lasten mökit ovat vieressä, joten ulkoilemme yhdessä pitäen etäisyyttä. Ja pelaamme videoyhteydellä lastenlasten kanssa.
Jep. Koti, kotia ei ole suljettu.
Ymmärrän kyllä, jos nuorena harmittaa, mutta vähän kypsemmällä iällä yksi vappu sinne tai tänne - ihan sama.