Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tämä on? "Sinä saat tehdä miten haluat", loppupelissä ei kuitenkaan mene niin?

Vierailija
24.04.2020 |

Tyhmä otsikko, kertonee tilanteestani hyvin kuitenkin.

Kumppanin kanssa ei pääse yhteisymmärrykseen oikein mistään.
Hän määrää, vaikka antaa minulle "vapaat kädet"?

Osa perustuu täysin olettamuksiin, ei pysty edes perustelemaan kantaansa kunnolla.
Haluaisin muuttaa maalle, nyt olemme vuokralla kaupungissa.
"Et sinä kui-ten-kaan jaksaisi tehdä pihatöitä ja pitää huolta talosta"
"Minun työmatka venyisi. Sinä saat kyllä tehdä niinkuin haluat, en minä sinua estä muuttamasta"!

Haaveilen kasvimaasta ja eläimistä. Hän tyrmää ne "tulisi kalliiksi".

"Ei varmasti mitään jyrsijää oteta, syö vielä kaikki johdot poikki"!
"Sinnekö pitäisi lomalla lähteä, ei minua mikään siellä kiinnosta" (sinä saat mennä mihin haluat, en minä sinua estä)

Kuvittelenko vain, vai onko kumppanini oikeasti vaikea ihminen?

Tilanne kestänyt vuosia, enkä uskalla puhua hänelle enää mistään.
Harrastaa myös syyllistämistä. Jos vuonna kivi halusin mopon, enää en halua ajaa sillä, koska kurkkuni kipeytyy vedossa helposti.
Hän: "itsehän sen halusit".

Jos itken, että ei ole tasa-arvoista kun ei ota huomioon näkökantaani. Hän SANOO, otanhan minä (mutta tekoja ei käytännössä siis tule, jossa minunkin tahto tulisi toteutettua).
En uskalla ilmaista mielipiteitäni ja alan varoa, ettei tulisi riitoja?

Elän hänen ehdoillaan, koska haluan olla yhdessä?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset tee asioita, joita haluaisit? Vaikuttaa siltä, että haluat haluta, mutta toteuttaminen ei sitten onnistukaan.

Vierailija
2/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat todella raskaalta tyypiltä. Jos haluatte ohan eri asioita elämältä, niin miksi roikutte väkisin yhdessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Passiivis-aggressiivinen sikaeläin. Jätä.

Vierailija
4/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella raskaalta tyypiltä. Jos haluatte ohan eri asioita elämältä, niin miksi roikutte väkisin yhdessä?

Arvasin, että kirjoitukseni saa minut näyttämään jotenkin vaativalta ihmiseltä :(

Puheiden tasolla haluamme yhteisiä asioita, kun tulee toteutuksen aika, kumppani iskee jarrut pohjaan. Tätä on hankala selittää. Samassa tilanteessa olevia ihmisiä varmasti löytyy?

En halua lapsenkaan kanssa yksin jäädä tai erota. Siksi en yksin toteuta esim. maalle muuttoa. Mutta kai sitä on alettava harkita, kunhan lapsi on hieman isompi.

Vierailija
5/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kasvimaa olis tosi kiva laittaa"

No laita ja tee itse.

Puolisosi vain toppuuttelee kun joutuisi kuitenkin tahtomattaan siihen osallistumaan tai tekemään.

Vierailija
6/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat todella rasittavalta marisijalta ja loputtomien turhien kuluerien keksijältä.

Vierailija
7/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No laita ja tee itse.

Puolisosi vain toppuuttelee kun joutuisi kuitenkin tahtomattaan siihen osallistumaan tai tekemään.

Vaikea laittaa kaupungissa. En kumppanin apua tarvitsisi. Eli omat toiveeni jää toteutumatta, koska haluan olla yhdessä.

Kun lapsi oli vauva, kumppani lähti lomalle (7viikkoa).

Vanha auto kelpaa minulle. Hän osti uuden (lainaa maksaa vieläkin),

Hän maksaa vuokrasta 2/3, koska tienaa enemmän. Minä 1/3. Mieluummin maksaisin asuntolainaa, kuin vuokraa. Siinäkään ei ota huomioon toivettani?

Vierailija
8/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä haluat muuttaa maalle, puoliso ei halua. Puoliso ei kuitenkaan vaadi sinua asumaan kanssaan, vaan on sitä mieltä, että tee miten haluat, hän ei kiellä tai estä. Sinä siis voit puolisoa loukkaamatta hankkia itsellesi maalta omakotitalon ja asua siellä tyytyväisenä.

Sinä et kuitenkaan tätä tee, koska "haluan muuttaa maalle" tarkoittaa sinulle sitä, että puoliso maksaa kaiken ja omakotitalossa tekee kaiken ja sinä voit keskittyä siihen iloon, että asut maalla.

Vierailija
9/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita ja tee itse.

Vaikea laittaa kaupungissa. En kumppanin apua tarvitsisi. Eli omat toiveeni jää toteutumatta, koska haluan olla yhdessä.

Hän maksaa vuokrasta 2/3, koska tienaa enemmän. Minä 1/3. Mieluummin maksaisin asuntolainaa, kuin vuokraa. Siinäkään ei ota huomioon toivettani?

Miksi et osta asuntoa, jos haluat maksaa asuntolainaa? Ja miksi et vuokraa kaupungin puutarhapalstaa ja tee sinne kasvimaata, niin moni muukin tekee.

Vierailija
10/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat todella rasittavalta marisijalta ja loputtomien turhien kuluerien keksijältä.

Lue aikaisempi kommenttini.

Minulla ei ole yhtään velkaa. Kumppani tekee kulueriä (mm uusi auto, sukellusvälineet jne), en minä!

Vierailija
11/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso tarkoittaa, että sinä saat tehdä mitä haluat, kunhan olet aikuinen ja maksat sen itse. Koska hän joutuu päähänpistosi rahoittamaan, hänellä on oikeus maksamisesta kieltäytyä.

Vierailija
12/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voisitko vuokrata sellaisen viljelypalstan kesäksi? Jollei sinulla ole kokemusta pihanlaitosta ja kasvimaista, sinulla saattaa olla romanttinen käsitys, että se on ihan helppoa ja pelkästään ihanaa, tai korkeintaan, että olisipa kiva työntää kädet multaan ja sitten kohta poimiakin jo kukkasia ja mansikoita. :) Jos kokeilisit palstaviljelyä, saisit oikeasti tuntumaa, olisiko se sinun juttusi. Ja jos sinulla on kokemusta aiheesta, saisit vahvistusta, että se on edelleen sitä mitä tahtoisit, omalla tontilla. 

Vierailija
13/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa siltä, että et pelkästään elä puolison ehdoilla vaan jopa puolison rahoilla. Onhan se tylyä, että et voi ullosmitata enempää taloudellista hyötyä ja joudut kokemaan tuollaista kamalaa epätasa-arvoisuutta.

Vierailija
14/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt neuvo kokemus puhuu: ala elää elämääsi äläkä vyörytä vastuuta elämästäsi ja haluistasi puolisollesi. Jos haluat lähteä matkoille niin lähde edes kerran yksinäsi, se voi jo avata puolisosi silmät. Toteuta toiveesi niin puolisosi ymmärtää sinun olevan tosissaan.

Nyt vaikutat raskaalta riippakiveltä, joka odottaa toisen tekevän sinut onnelliseksi. Vanhempieni avioliitossa oli sama dynamiikka, äitini eli 40 toivoen kaikenlaista, joista isäni ei innostunut ja koko elämä valui hukkaan tekemättä mitään.

Vierailija
15/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikkosi on aika hyvä. Sinä saat tehdä mitä haluat. Miksi kuitenkaan et tee? Sitä sinun pitää kysyä itseltäsi.

Vierailija
16/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin tekemään tuota aivan liian kiltin, "perässä vedettävän" eksän kanssa. Sellaisen, joka ei saanut yksikseen mitään aikaiseksi. En minä voi kieltää toiselta hänen unelmiaan, mutta jos unelma ei ole yhteinen, niin en ole välttämättä myöskään toteuttamassa sitä. Kompromissit ovat asia erikseen. Siksi emme asu kustannustehokkaasti kerrostalossa (kuten haluaisin) tai idyllisesti maalla (kuten mies haluaisi), vaan rivitalossa, jossa omaa pihaakin on vähäsen.

Vierailija
17/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko katsonut onko kaupungissasi kasvimaata vuokralla? Siinä on jo yksi harrastus jota voit todennäköisesti tehdä ilman että tarvitsee muuttaa jonnekin perähikiälle.

Vierailija
18/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No laita ja tee itse.

Ei todellakaan ole. Helppoa jopa Helsingissä. Hankipa vaikka joku kaupunkiviljelyopus ja lue siitä, miten homma tehdään.

Vierailija
19/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä haluat muuttaa maalle, puoliso ei halua. Puoliso ei kuitenkaan vaadi sinua asumaan kanssaan, vaan on sitä mieltä, että tee miten haluat, hän ei kiellä tai estä. Sinä siis voit puolisoa loukkaamatta hankkia itsellesi maalta omakotitalon ja asua siellä tyytyväisenä.

Sinä et kuitenkaan tätä tee, koska "haluan muuttaa maalle" tarkoittaa sinulle sitä, että puoliso maksaa kaiken ja omakotitalossa tekee kaiken ja sinä voit keskittyä siihen iloon, että asut maalla.

Oliskohan valmis myös hoitamaan lapsen yksin silloin, kun ap maalla talollaan? Ehkä about puolet vuodesta.

No vitsit pois. Vähän toisaalta ja toisaalta juttu. Mulla oli kumppani, jolle ehdotin kaikenlaista yhteistä tekemistä. Ei innostunut. Aloin tehdä yksin. Ja aloin miettiä, että mitä sillä parisuhteella tekee, jos kaiken kuitenkin tekee yksin. No ei mitään.

Vierailija
20/22 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tavallaan ymmärrän, mikä tässä hiertää. Ap haluaisi keskustelua asioista, jotka ovat hänelle tärkeitä, mutta toinen ei ota niihin mitään kantaa, toteaa vaan että elä sinä elämääsi.

Mun mies käytti alkuun tuota samaa, oli oppinut sen aiemmassa liitossaan. Tietenkin minä teen, mitä haluan, mutta jos haluan keskustella niin nykyään hänkin osallistuu. On ymmärtänyt, ettei mun puheet välttämättä tarkoita tekoja ja jotkut ajatukset muotoutuvat vasta juttelun kautta.

Meillä muuten on kaupungin viljelypalsta, joka oli täysin minun ideani. Mies on nykyään mukana harrastuksessa, mutta vetää tietyt rajat kuten että hän ei kitke...

Jos isot linjaukset (asuinpaikka) ei onnistu, niin aloita omien juttujen tekeminen vaikka jollain harrastuksilla (klisee, mutta auttaa oman elämän hankkimisessa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi