Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on tärkeää, että ne joilla on rahaa, kuluttavat

Vierailija
23.04.2020 |

Muuten tulee erittäin syvä lama.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noo minää kulutankin. Nyt on ostetttuna 0.7 cl tsiniää ja 4 puolenlitraaan kaljaaa 5.5 prosentttista. Joka kuuukausi menee viiinaan rahaaa 700 euroa. Onnneksi edes jumala salllii tämän kun en saaa asetta käteeeni.

Täytyyhän sitä viihtyä. 

Zinc

Vierailija
22/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Laita pihaa ja/tai kotia.

Remontti on valmis, nyt pidetään pari huilivuotta ja sitten mietitään mitä tehdä piharakennukselle. Ikkunan pesuun ei mene kuin fairyä...ei torju lamaa.

Uudista kodinkoneita.

Toimivaa ei kannatta vaihtaa vaihtamisen ilosta.

Tilaa ravintolaruokaa kotiin.

Tänne, 22km turun torilta, ei tule yksikään kuljetus. Ja posti on turhan hidas take away - ruualle.

Osta verkosta vaatteita.

Niitäkin on ihan riittävästi.

Osta etäpalveluita (esim. psykoterapia, psykologi)

Ei tarvetta, ei aikaa

Osta verkkolehtiä, suoratoistopalveluita.

Onko suoratoistoille joku paikallinen toimija, netfkix ei juuri suomen lamaa torju?

Etätyön jälkeen ei viitsi ruutuja tuijottaa. Ei aikaa.

Käy pelaamassa kaverin kanssa tennistä, squashia, sulkapalloa.

En harrasta urheilua, ei kiinnosta. Eikä etätyön ja perheen lisäksi ehtisikään.

Elämäni ei ennen koronaakaan perustunut kulutukselle, enkä ajatellut sitä nytkään aloittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Remontti on valmis, nyt pidetään pari huilivuotta ja sitten mietitään mitä tehdä piharakennukselle. Ikkunan pesuun ei mene kuin fairyä...ei torju lamaa.

Piharakennuksen miettiminen käyntiin ja toteutukseen.

Vierailija
24/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen yrittänyt tilalla kodin tarpeellista tavaraa, ja ostan suomalaista niin paljon kuin suinkin, vaikka olis kalliimpaa.

Vierailija
25/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä keskituloisena voi oikein alkaa maailmaa pelastamaan tältä osin kun täytyy varautua että omalla perheellä riittää rahat jos tulisi esim lomautuksia.

Paikallisesta pizzeriasta haetaan ruokaa kerran viikossa, niinkuin ennen koronaakin. Olen pohtinut ostavani jonkun suomalaisen vaatteen mutten ole vielä raaskinut koska ennen ostin kaikki vaatteet kirpparilta eikä mulla edes nyt ole tarvetta uusille.

Koirakoulun verkkokurssi voisi olla hyvä. Täytyykin katsoa onko niille tullut kiinnostavia kursseja tarjolle.

Vierailija
26/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä ostamaan lisää muovirojua niin maailma pelastuu...ihminen on kuvottavan itsekäs olento. Onneksi korona tasoittaa tilannetta ja antaa maapallolle lisäaikaa hankkiutua eroon ihmisestä.

Koska mitään muuta ei voi ostaa kuin muovirojuja? Voi esimerkiksi hakea läheisestä lounasravintolasta useammin noutoruokaa, voi ostaa vaikkapa ikkunoiden pesun palveluna kotiin vaikka normaalisti tekisi sen itse jne jne.

Vierailija
27/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan kuluta. Sain juuri ennen virusta perinnön, enkä aio tuhlata mitään. Olen kotona ja elän köyhästi, koska kriisin jälkeenkin on elämää. En muutenkaan osta mitään turhaa, miksi ostaisin nyt?

Vierailija
28/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole hyvä kuvitella olevansa hyväntekijä miljonääri keskiluokkaisessa pulliaisena, kun omakin työ voi loppua.

Otsikossa on tärkeä maininta: NE JOILLA ON RAHAA. En itse näe tätä kehoituksena elää yli varojen, vaan kehoituksena olla pihistelemättä ns turhaan.

Vierailija
29/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

[

Piharakennuksen miettiminen käyntiin ja toteutukseen.

Just syksyllä saatiin edellinen remppaputki päätökseen. Nyt ei todellakaan aleta repimään tänä kesänä mitään. Suunnittelu on tasoa rempataanko pihasauna vai tehdäänkö varasto... silläkään ei lamaa vältetä. Toki jos mies jää lomautetuksi, niin sitten siitä voi ottaa puuhaprojektin.

Vierailija
30/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän tuli useita aivan loistavia ideoita nimenomaan järkevään ja tarpeelliseen kuluttamiseen-

Kyllä me tästä selvitään, uskokaa pois suomalaiset.

Oli ilo lukea miten monet ovat valmiit pelastamaan suomalaisia yrityksiä ja säilyttämään työpaikkoja.

Kuluttamalla säilyttää tietenkin myös sen oman työapaikkansa, kun raha kiertää yhteiskunnassa.

Vierailija
31/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa viikossa haettu noutoruokaa, vaikka yleensä 1-2 kertaa/kk haetaan tai käydään syömässä. Muuta en oikein keksi. En halua käydä sellaisessa, missä ollaan lähikontaktissa toisen kanssa ja tavaraa en osta periaatteen vuoksi. Ruokaa menee muutoin normaalisti. Ajattelin nyt viedä lähiomaiselle sen paikkakunnan puolitutun pitopalvelun tekemän kakun. Normaalisti tekisin itse. Pisara meressä, mutta kyllä sekin on jotain. Ei meidän säästöt hirveästi tästä hupene, kun kulutus on pois mm. polttoaineesta, eli reissut on vähempänä. Eli käytetään normaali määrä, mutta eri tavalla kuin aiemmin.

Vierailija
32/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan olettaa, että kun kysyntä vähenee, hinnat laskevat. Todellisuudessa hinnat nousevat kysynnän vähetessä. Yksikään yritys ei budjetoi miinus budjettia, aina haetaan kasvua.

Vierailija
33/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mihin normaalisti kuluttaisin rahaani on tehty korona-ajassa mahdottomaksi. Ei kiinnosta ollenkaan esim. Jotkut striimatut konsertit, roikun netissä aivan liikaa muutenkin.

Vierailija
34/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että mulla on rahaa sen takia että en pidä erityisemmin shoppailusta, kahviloissa tai baareissa istumisesta tms. Koronaakaan en halua hakea kampaamosta, hierojalta tai kosmetologilta. Matkailu ei nyt onnistu. Joten mihin kulutan?

Mikset jaa rahaa vähävaraisille lapsiperheille tai työttömille?

Hyi, miksi ihmees jakaisin kovalla vaivalla hankkimiani rahoja joillekin oli rasittaville kakaroille. Miksi niitä on pitänyt sitten hankkia, jollei niitä ole itsellä varaa hoitaa. Enemmin jaan rahojani vaikkapa eläinsuojelutyöhön.

Vierailija
35/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt ostaa kaiken sen netistä, minkä olisin ostanut paikan päältä ilman koronaakin. Ainoastaan 2-vuotiaan kesäkengät on ostamatta, mutta niitä on tosi vaikea ostaa sovittamatta, enkä halua alkaa pelata palautusten kanssa.

Näistä ostoksista huolimatta jäänyt enemmän rahaa käteen kuin aiemmin. Heräteostokset ilmeisesti puuttuu.

Vierailija
36/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan take away-ruokaa paikallisilta ravintolayrittäjiltä. Nimenomaan paikallisilta, en ketjuilta. Samoin käyn hakemassa kahvia läheisistä kahviloista, tilasinpa vähän aikaa sitten täytekakunkin, joka nautittiin kaveriporukalla syntymäpäivieni kunniaksi terassilla (meillä on iso pöytä terassilla, siinä saa hyvin pidettyä turvavälit neljän ystävyksen kesken). Minulla kun on varaa tehdä näin, niin pyrin tukemaan paikallisia yrittäjiä.

Vierailija
37/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällähän tuli useita aivan loistavia ideoita nimenomaan järkevään ja tarpeelliseen kuluttamiseen-

Oli ilo lukea miten monet ovat valmiit pelastamaan suomalaisia yrityksiä ja säilyttämään työpaikkoja.

Kuluttamalla säilyttää tietenkin myös sen oman työapaikkansa, kun raha kiertää yhteiskunnassa.

Ei se raha hirveästi kierrä jos ostaa vaatteet zalandosta ja muut roinat Kiinasta.

Rahaa lähtee ulos kansantaloudesta kun ostetaan ulkomailta tai ulkolaisia tuotteita.

Vierailija
38/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut vähän parempaa ruokaa, meitä on kaksi ja mulla menee se 200e kerran viikossa ruokaan. Sisäfilettä, kalaa, luomua, äkkiä uppoaa rahaa. Kaiken teen itse, ei mitään eineksiä!!! Kerrankin aikaa laittaa ruokaa ja leipoa!

Vierailija
39/40 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se raha hirveästi kierrä jos ostaa vaatteet zalandosta ja muut roinat Kiinasta.

Rahaa lähtee ulos kansantaloudesta kun ostetaan ulkomailta tai ulkolaisia tuotteita.

Eikös tässä ollutkin kyse kotimaisten yritysten tukemisesta? Lähinnä niitä palveluita kannattaa käyttää, jos vain pystyy: ravintolat, kahvilat, pienet panimot ja paahtimot..

Vierailija
40/40 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi etten ole vielä tämän vuoden aikana keksinyt mitään muuta ostettavaa, kuin ruokaa. Noutoruokaa haen kerran viikossa, ei jaksa joka päivä syödä pizzaa tai kebabbia.

Kai se täytyy jotain kiinassa valmistettua elektroniikkaa hommata, mutten viitsisi siitäkään maksaa tyhmyysveroa suomalaiselle kivijalkakaupalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kuusi