Ymmärtäkää nyt jo, saamani TOIMEENTULOTUKI EI MENE OMIIN TASKUIHINI!
Se menee lyhentämättömänä paikallisille yrittäjille! Mikä tuo työpaikkoja yms. Kivaa yrittäjille ja kunnan työntekijöille.
Toivon, että hallitus ottaa tämän huomioon kun aletaan puhumaan leikkauksista. Korotuksetkaan Kelan tt- ja työttömyystukiin eivät olisi pahasta.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälle jaksaa ap:n kaltaiset venyä verbaalipelleilyssään väistelläkseen asian laitaa.
Haluatko kertoa mikä se laita tarkalleen ottaen mielestäsi on?
Haluan. Ilman yrityksiä niillä töissäkäyvilläkään ei olisi työpaikkaa. Ja samaan paikkaan menee niiden töissäkäyvienkin rahat. Erona vain se, että työtä tekemätön. Ei. Tee. Yhtään. Mitään. Sen. Eteen. Se on se laita, väänsit mihin muotoon tahansa.
Minä olen yrityksessäsi tai yrityksesi käyttämässä toisessa yrityksessä se työkokeilussa/harjoittelussa tai muulla kelan tuella oleva "työtön" palkansaajien veroilla maksettu työntekijä tai se, joka palkan lisäksi joutuu nostamaan tt-tukea, koska yrityksesi ei palkanmaksuun kykene tai halua kyetä. No en halua valittaa, ainakin tarjosit työn.
Minä osallistun järjestämillesi pupukurseille ja muihin keksintöihisi, jotta juuri sinä voisit hyötyä maksetuista veroista mahdollisimman paljon. Vai oikeastikko kuvittelit, että minä olen näiden “palveluiden“ suurin hyödynsaaja?
Jos ostaisi pelkkiä kotimaisia tuotteita, työllistäisi ihmisiä Suomessa . Voitaisiin vaikka, maksaa esim. toimeentulotukea enemmän jos, velvottetaisiin ostamaan kotimaista jos saa tukia.
Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa ja jakaa ihan kaikille paljon avokätisemmin. Itsekin työllistäisin ainakin kampaajaa, vaateliikkeen myyjää, sisustussuunnittelijaa, huonekalukauppaa, autoliikettä ja kiinteistönvälittäjää oikein mielelläni. Eihän ne rahat suinkaan minulle tule, vaan näille suomalaisille yrittäjille!
Vierailija kirjoitti:
Jos ostaisi pelkkiä kotimaisia tuotteita, työllistäisi ihmisiä Suomessa . Voitaisiin vaikka, maksaa esim. toimeentulotukea enemmän jos, velvottetaisiin ostamaan kotimaista jos saa tukia.
Paitsi että se ei enää tänä päivänä mene näin. Juuri tänään tuli lentokoneellinen ukrainalaisia työntekijöitä suomalaisille maatiloille ja valtaosa "kotimaisista" brändeistä valmistaa tuotteensa Aasian hikipajoissa. Kotimaisuus ei enää tänä päivänä merkitse muuta kuin markkinointivalttia- totuus on jotain ihan muuta.
Helppohan se nyt on huudella, kun pelikoneet on suljettu. Niihin ne tuet on aiemmin uponneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika pitkälle jaksaa ap:n kaltaiset venyä verbaalipelleilyssään väistelläkseen asian laitaa.
Haluan. Ilman yrityksiä niillä töissäkäyvilläkään ei olisi työpaikkaa. Ja samaan paikkaan menee niiden töissäkäyvienkin rahat. Erona vain se, että työtä tekemätön. Ei. Tee. Yhtään. Mitään. Sen. Eteen. Se on se laita, väänsit mihin muotoon tahansa.
Minä olen yrityksessäsi tai yrityksesi käyttämässä toisessa yrityksessä se työkokeilussa/harjoittelussa tai muulla kelan tuella oleva "työtön" palkansaajien veroilla maksettu työntekijä tai se, joka palkan lisäksi joutuu nostamaan tt-tukea, koska yrityksesi ei palkanmaksuun kykene tai halua kyetä. No en halua valittaa, ainakin tarjosit työn.
Minä osallistun järjestämillesi pupukurseille ja muihin keksintöihisi, jotta juuri sinä voisit hyötyä maksetuista veroista mahdollisimman paljon. Vai oikeastikko kuvittelit, että minä olen näiden “palveluiden“ suurin hyödynsaaja?
*veroilla maksetuiden "palveluiden"
Vierailija kirjoitti:
Totta, samoin työttömyyskorvaukset ja asumistuet. Me pyöritämme yhteiskuntaa, emmekä vie rahoja veroparatiiseihin, mutta kuka meitä kiittää?
Aivan! Ilman teitä ei olisi asuntosijoittamista ja rikkaat jäisivät vain keskituloisiksi. Pidetään yhteiskunta pyörimässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti vaikeaa hyväksyä, että niihin oikeasti palkattuihin työpaikkoihin hakee muutkin kuin sinä ja että jotain varsinaista karsintaakin ihan on. Se palkka pitää maksaa jostain muusta kuin uhriasenteesta. Et tuolla asenteella pääsisi edes kokeilemaan työtä meidän yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Tukia pitäisi ehdottomasti nostaa ja jakaa ihan kaikille paljon avokätisemmin. Itsekin työllistäisin ainakin kampaajaa, vaateliikkeen myyjää, sisustussuunnittelijaa, huonekalukauppaa, autoliikettä ja kiinteistönvälittäjää oikein mielelläni. Eihän ne rahat suinkaan minulle tule, vaan näille suomalaisille yrittäjille!
Niin että vaateliikkeen pitäjän, sisustussuunnittelijan ja kiinteistövälittäjän pitäisi maksaa enemmän veroja että sinä voisit sitten heidän rahoillaan saada itsellesi kaiken ilmaiseksi. Hienosti menee..
Periaatteessa ap:n väittämä on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen lähes joka ikinen päivä sekä oman alani töitä että yhteiskunnalle kuuluvia töitä ilman palkkaa ja saamatta työtodistusta. Opetan, autan läksyissä, autan kokeisiin kertaamisessa ja annan tukiopetusta. Puhelimeni on täynnä kuvia muiden ihmisten tukihakemuksista ja päätöksistä. Autan hakemaan tuet, jotta ei jouduta ulosottoon. Tarkistan että päätökset on tehty oikein. Jos ei ole, kirjoitan oikaisuvaatimukset. Ohjaan, neuvon ja informoin. Opetan ja opetan. Olen aina tavoitettavissa ja aina saa soittaa ja kysyä.
En rehellisesti tiedä, mitä monille ihmisille käy jos jonain päivänä työllistyn enkä enää ehdi ja pysty auttamaan koko päiväisesti.
Mutta joo eihän tämä työ ole minkään arvoista. Syrjäytyminen on ilmaista lystiä tälle yhteiskunnalle jne.
Olet siis ahkera mutta tyhmä. Enemmän tekisit hyvää kaikille, jos keskittyisit enemmän omaan pärjäämiseen etkä leikkisi täällä marttyyriä. Ps. Minäkin olen tehnyt noita asioita, ilman palkkaa, ilman kiitosta, vuodesta toiseen, mutta koskaan ei ole käynyt mielessä, että tämä on luukulla jokin peruste nostaa toisten rahoja. Niin pahalta kuin se tuntuukin, yhteiskunta ja veronmaksajat eivät ole velvollisia paikkaamaan meidän henkilökohtaisia valintoja, varsinkaan hölmöjä sellaisia. Mieti nyt itsekin. Jos auttamasi ihmiset oikeasti arvostaisivat apuasi, se näkyisi pankkitililläsi jossain muodossa, eikä sinun tarvitsisi täällä syyllistää kasvottomia puurtajia, jotka viime kädessä maksavat sinulle kaiken. Sinulle menevät sekaisin itsesi auttaja ja ihmiset, jotka olet päästänyt tekemään elämästäsi todella vaikeaa.
Se ei tee meille kaikille hyvää, että estää ihmisiä syrjäytymästä? Se ei ole hyvä, että estää ihmisiä päätymästä sellaiseksi kuin minä tai vielä pahempaan tilanteeseen? Ihmiseksi, joka on opiskellut vuosikausia yhteiskunnan rahoilla ja on silti työtön, koska työpaikkoja ei riitä kaikille.
Se mitä teen nyt ei estä minua hakemasta töitä millään tavalla. Töitä on haettu paljon mutta vähän saatu. Minä en ole ihminen, joka sanoo ei, jos joku kysyy apua ja ainut mitä avunantaminen vaatii on hetki aikaa. Ihmiset, joita autan arvostavat apuani. Moni on valmistunut ja saanut tarvitsemansa tuet ja monet muutkin asiat ovat selvinneet.
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä ne rahat sitten tulisi?
Öö .. mitä sillä on merkitystä, jos ne palkansaajan lompakosta otetaan, että mihin ne menee ?
Waikka heittäisitte molokin kitaan, niin ne on turhaa kulua veroja maksavalle.
Zinc
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minne ne menis?
Hei, nythän me puhutaan valtion taloudesta! What you know.
Vierailija kirjoitti:
Öö .. mitä sillä on merkitystä, jos ne palkansaajan lompakosta otetaan, että mihin ne menee ?
Waikka heittäisitte molokin kitaan, niin ne on turhaa kulua veroja maksavalle.
Zinc
Niitä turhia kuluja pitäisi karsia, ettei työntekijän selkänahasta tarvitsisi repiä niin paljon. Esim ap:n kaltaiset loiset voisi kipata oy minkki ab:n rehumyllyyn. Työntekijä voisi sitten vaikka ostaa verottajalta säästyneillä euroillaan esim minkkiturkin, jonka minkit on ruokittu ekologisella loisravinnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minne ne menis?
Hei, nythän me puhutaan valtion taloudesta! What you know.
ai niin, valtiollahan on tosi paljon rahaa. Sitähän voi jakaa kaikille tyhjäntoimittajille mielin määrin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että vaateliikkeen pitäjän, sisustussuunnittelijan ja kiinteistövälittäjän pitäisi maksaa enemmän veroja että sinä voisit sitten heidän rahoillaan saada itsellesi kaiken ilmaiseksi. Hienosti menee..
Tässä oli nyt kyse jo olemassa olevista varoista esim. Korona- ja muista yritystuista, löysää löytyisi myös pupukursseista- ja muista "työllistämispalveluista".
Mieti, jos nämä rahat päätyisivätkin suoraan tukien varassa elävien käteen ja esim. Pienipalkkaisten verohelpotuksiin.
Ostovoima lisääntyisi myös köyhimmällä sektorilla. Ostovoima taas näkyisi köyhillä lisääntyvänä hyvinvointina- ja kasvattaisi näin työkykyisenä pysymistä ja mahdollisuuksia työn saantiin. Samalla säästöä tulisi esim. Mt-palveluista.
Lisäksi kuluttajillla olisi entistä suurempi rooli yritysten selviämisen kannalta, kun niiden palvelut tulisivat entistä usempien saataville, erityisesti pienyrittäjille esim. Kampaajat tämä olisi iso etu. Toisaalta myöskään yritystuet- ja helpotukset eivät vääristäisi kotimaankilpailua vaan yrityksen selviäminen olisi yhä selvemmin kiinni sen kyvystä vastata kuluttajien tarpeisiin- eikä esim. kyvystä tukien hankintaan ja veronkiertoon.
Hyvinvoinnista taas seuraisi kysyntää ja kysynnästä lisää työpaikkoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa ap:n väittämä on totta.
Kyllä se on täysin totta.
Yrittäjä ei voi luoda työpaikkoja ja varallisuutta ilman kuluttajia, kuin mahdollisilla tuilla ja muilla kommervenkeilla.
Siksi leikkaaminen ja verojen kiristys jo valmiiksi pienituloisilta tukien- ja palkansaajilta (alv:n nostot yms. Päälle) ja verorahojen jakaminen yrityksille työpaikkojen toivossa on vähän hassua.
Kun ei ole ostovoimaa, miksi se yritys tarvitsisi lisää työntekijöitäkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On varmasti vaikeaa hyväksyä, että niihin oikeasti palkattuihin työpaikkoihin hakee muutkin kuin sinä ja että jotain varsinaista karsintaakin ihan on. Se palkka pitää maksaa jostain muusta kuin uhriasenteesta. Et tuolla asenteella pääsisi edes kokeilemaan työtä meidän yrityksessä.
Ei, kyllä mä hyväksyn tämän ilomielin ;)
Olet siis ahkera mutta tyhmä. Enemmän tekisit hyvää kaikille, jos keskittyisit enemmän omaan pärjäämiseen etkä leikkisi täällä marttyyriä. Ps. Minäkin olen tehnyt noita asioita, ilman palkkaa, ilman kiitosta, vuodesta toiseen, mutta koskaan ei ole käynyt mielessä, että tämä on luukulla jokin peruste nostaa toisten rahoja. Niin pahalta kuin se tuntuukin, yhteiskunta ja veronmaksajat eivät ole velvollisia paikkaamaan meidän henkilökohtaisia valintoja, varsinkaan hölmöjä sellaisia. Mieti nyt itsekin. Jos auttamasi ihmiset oikeasti arvostaisivat apuasi, se näkyisi pankkitililläsi jossain muodossa, eikä sinun tarvitsisi täällä syyllistää kasvottomia puurtajia, jotka viime kädessä maksavat sinulle kaiken. Sinulle menevät sekaisin itsesi auttaja ja ihmiset, jotka olet päästänyt tekemään elämästäsi todella vaikeaa.