Minkä asian tajusit vasta aikuisena? peukutusketju!
Minä tajusin vasta kolmekymppisenä, että kaikki eivät ole kateellisia minulle. Kyllä, minä olin ala-asteen "ruma ankanpoikanen" ja vasta yläasteen loputtua sain huomata olevani ihan kivannäköinen joidenkin mielestä, mutta vasta reilu parikymppisenä aloin kaunistua, kun lapsenpyöreys lähti.
Aloin saada kehuja miehiltä, ja jos nainen katsoi minua sekuntia kauemmin ajattelin, että hän on kateellinen kauneudestani. Nyt minua hävettää, että olen ollut tuollainen. Jotenkin se yhtäkkinen ulkonäkömuutos ja sen tuoma kohtelu nousi jotenkin hattuun, vaikka todellisuudessa olin pinnan alla epävarma itsestäni. Nyt kolmekymppisenä olen luojan kiitos ihan eri ihminen, maailmankuvani on onneksi muuttunut paljon 😅
Mitä asioita te olette tajunneet vasta aikuisiällä?
Kommentit (31)
Suurinosa aikuisista ihmisistä on ihan perkeleellisen tyhmiä ja yksinkertaisia
Tajusin jo nuorena että aikuiset ovat vain lapsia aikuisen vartalossa, aikuiset eivät hoida hommiaan mitä pitäisi ja aikuisiin ei voi aina luottaa, he eivät myöskään ole kauhean vastuuntuntoisia koska kyse ei ole minkä ikäinen olet, sinä joko olet hyvä ihminen tai et ole mutta kukaan ei ole täydellinen. Olin siis koko lapsuuden ja nuoruuden koulukiusattu, tarvitsin apua, vanhemmat yritti auttaa, koulussa puhuttiin, mitään ei saatu aikaiseksi, lakaistiin kaikki maton alle. Mielenterveyteen en saanut tarpeeksi tukea ja se kostautui työttömyytenä ja erakkona elämisenä. Ihan hyvin muuten pärjään mutten vain elä kuin normaali ihminen yhteiskunnassa. Kovetuin, en enään luota ihmisiin helposti, epäilen kaikkien taitoja saada aikaiseksi mitään. Jos jotain tahdon niin teen sen yksin, nyt olen yrittäjä ja teen hommia kun sopii sillä yhteiskunta epäonnistui antamaan minulle työtä. Open myös ettei ole oikeaa tietä elää elämääsi ja muiden mielipiteet ja taivastelu on turhaa teennäistä käytöstä. Useimmat haluavat olla parempia kuin muut mutta kukaan ei ole parempi kuin toinen ihmisenä jollet ole psykopaatti murhaaja raiskari.
Niin ja vaikka kuinka joskus itseäni asiat harmittaa ja tekisi mieli olla katkera niin muistan jälleen ettei maailma ole minulle mitään velkaa mutta se tarkoittaa myös sitä etten ole maailmalle velkaa.
kun puhuttiin naisten "varmoista päivistä" liittyen kuukautisiin niin luulin n. 40v. asti että silloin ei todennäköisesti tule raskaaksi. asia on siis päinvastoin. eikö näitä pitäisi selittää niin että kaikki ymmärtää. en vieläkään ole nähnyt/ kuullut selitystä mitä ne "varmat päivät" tarkoittavat.
Vierailija kirjoitti:
kun puhuttiin naisten "varmoista päivistä" liittyen kuukautisiin niin luulin n. 40v. asti että silloin ei todennäköisesti tule raskaaksi. asia on siis päinvastoin. eikö näitä pitäisi selittää niin että kaikki ymmärtää. en vieläkään ole nähnyt/ kuullut selitystä mitä ne "varmat päivät" tarkoittavat.
Varmat päivät tarkoittaa päiviä, joina hedelmöittymisen ei pitäisi kierron perusteella onnistua. Tämä määritelmä löytyy kyllä varmasti myös helposti googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmat päivät tarkoittaa päiviä, joina hedelmöittymisen ei pitäisi kierron perusteella onnistua. Tämä määritelmä löytyy kyllä varmasti myös helposti googlaamalla.
silloin kun olin n.40v ei vielä ollut tietokoneita ainakaan yleisessä käytössä.
Tajusin 18-vuotiaana että Suomessa voi olla muitakin presidenttejä kuin Kekkonen.
Että korkeakoulututkinnolla ei ole mitään merkitystä.
Tajusin vasta äsken että on olemassa sanonta "poltella jäitä" ja mitä se voisi tarkoittaa. En ole kiinnittänyt ennen siihen huomiota erityisesti. Oon keski-iässä.
Vierailija kirjoitti:
Että olin nuorena ihan hirmuisen nätti. Olisinpa tajunnut sen silloin, sen sijaan, että itkin rumuuttani.
-52v
Minä taas tajusin, että olinkin aina ollut muiden mielestä ruma, kun itse olin pitänyt itseäni taviksena enkä ollut edes ajatellut asiaa sen kummemmin. Moni asia loksahti paikoilleen.
Kukaan ei kasva aikuiseksi, kaikki ovat ikuisesti lapsia täysi-iästä huolimatta, toiset vain osaavat peittää sen paremmin kuin toiset.
Että en ole syypää syntymääni vaan vanhemmat. Lisäksi en ole syntynyt p.rse edellä vaikka vanhemmat minua niin aina muistivat haukkua.