kirjepostin saaminen
Voinko saada kirjepostia, jos annan lähettäjälle postiosoitteeni, jota en ole kuitenkaan rekisteröinyt Postiin? Lähettäjähän maksaa sen palvelun ostaessaan postimerkin.
Kommentit (16)
Todennäköisesti et. Väärin osoitettuja kirjeitä on paljon, joten tuokin menisi selvitykseen ja sitä kautta oikeaan osoitteeseesi. Poikkeuksena jos sinulla ei ole osoitetta, silloin voikin mennä merkattuun osoitteeseen.
Miksi kysyt? Jos kumminkin tiedät osoitteessa asuvat niin pistä niiden sukunimellä.
Jos sinulla on asunto, osoite ja postilaatikko, niin ei niitä mitenkään erityisesti tarvitse rekisteröidä. Eikö sinulle koskaan ennen ole tullut postia?
Kun ilmoitin osoitteeni DVV:oon, en ilmoittanut sitä Postiin. Nyt haluaisin vain yhden kirjeen postitse ja ilmoitin lähettäjälle osoitteeni. Mutta rupesin miettimään, onko se kirje mahdollista saada jos ei ole tilannut mitään postipalvelua? Pyytäisin sen kirjeen sähköpostiin jos tietäisin jo nyt, ettei posti suostu toimittamaan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Kun ilmoitin osoitteeni DVV:oon, en ilmoittanut sitä Postiin. Nyt haluaisin vain yhden kirjeen postitse ja ilmoitin lähettäjälle osoitteeni. Mutta rupesin miettimään, onko se kirje mahdollista saada jos ei ole tilannut mitään postipalvelua? Pyytäisin sen kirjeen sähköpostiin jos tietäisin jo nyt, ettei posti suostu toimittamaan sitä.
Mikä se tuollainen tilattava postipalvelu on?
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse ilmoittaa osoitettasi postille erikseen tai "tilata postipalvelua". Posti kantaa kirjeet osoitteen mukaan, kunhan paikalla on jokin laatikko johon postin voi jättää. Tosin jos asut ihan korvessa, niin se laatikon paikka voi olla esim. kylän kaupalla.
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on asunto, osoite ja postilaatikko, niin ei niitä mitenkään erityisesti tarvitse rekisteröidä. Eikö sinulle koskaan ennen ole tullut postia?
Olin joitakin kuukausia ilman postiosoitetta. Sitä ennen poste restante. Syksyllä postiani palautui tai jopa katosi, kun maistraatin piti tehdä puolestani ilmoitus postiin, mutta jostain syystä se ei onnistunut ja mulle jäi tietämättäni vanha osoite voimaan, sitten rinnakkaisosoitteeksi... Nyt en tehnyt postiin ilmoitusta ollenkaan, kun osoite välittyy virastoille DVV:sta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tuollainen tilattava postipalvelu on?
eikö pysyvä jakelun muutos ole maksullinen, vai onko pelkästään väliaikainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joitakin kuukausia ilman postiosoitetta. Sitä ennen poste restante. Syksyllä postiani palautui tai jopa katosi, kun maistraatin piti tehdä puolestani ilmoitus postiin, mutta jostain syystä se ei onnistunut ja mulle jäi tietämättäni vanha osoite voimaan, sitten rinnakkaisosoitteeksi... Nyt en tehnyt postiin ilmoitusta ollenkaan, kun osoite välittyy virastoille DVV:sta.
Niin onko sinulla
- asunto
- asunto-osoite
- postilaatikko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sinun tarvitse ilmoittaa osoitettasi postille erikseen tai "tilata postipalvelua". Posti kantaa kirjeet osoitteen mukaan, kunhan paikalla on jokin laatikko johon postin voi jättää. Tosin jos asut ihan korvessa, niin se laatikon paikka voi olla esim. kylän kaupalla.
Ok, kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin onko sinulla
- asunto
- asunto-osoite
- postilaatikko?
Nyt on. (Helmi-maaliskuussa ei ollut mitään noista.)
Joo ei kai posti välitä muusta kuin että lähetys on maksettu... ja se löytää perille. ap
Jos olet sannan asunnolla niin laita alkuun et
c/o Sanna
Pummi Eli oma nimesi tähän
Kesäranta
Hesa
odotan tärkeää postia, mutta rupesin miettimään kieltäytyykö Posti toimittamasta, ellei löydä mua rekisteristään