Ahdistaa hallituksen tuleva päätös kouluista!
Ahdistaa ja jännittää ihan hirvittävästi.
Mitä jos koulut avataan jo etuajassa, vaikka koko toukokuuksi?
Mitä jos minun lapseni ovat ainoita, jotka eivät mene kouluun?
Leimataanko minut hysteeriseksi? Syrjäytyväkö lapseni?
En uskalla päästää lapsia kouluun, itse olen monisairas, toinen lapsi astmaatikko.
Lähipiiriin kuuluu vanhuksia ja muita riskiryhmäläisiä.
Jos koulut avataan, edes pariksi viikoksi, niin siitähän seuraa se, että nekään perheet, jotka tähän mennessä ovat noudattaneet suosituksia, eivät enää noudata. Lapset saavat leikkiä vapaasti keskenään kevään ja kesänkin.
Olisi niin paljon helpompaa kun koulut olisi suljettu syksyyn asti ja lapset ja aikuiset muistaisivat kesälläkin olla varovaisia, ettei tauti leviä.
Tuttavani kävi taudin läpi miehensä kanssa, molemmat oli sairaalassa, miehellä hengenlähtö lähellä. Selvisi onneksi, mutta antoivat neuvon, että hyvät ihmiset, ottakaa vakavasti nämä suositukset.
Pelottaa mitä hallitus päättää.
Kommentit (70)
Uhrataan muut, kunhan itse turvassa kirjoitti:
Haloo...
Sanni Marin on ITSE karanteenissa koskaHän on mahdollisesti altistunut henkilölle JOTA EI OLE TAVANNUT, mutta joka on
mahdollisesti altistunut koronapositiiviselle.
Tämä kertoo minun mielestäni kaiken oleellisen.
Haloo, ei ole! On töissä.
Olet vähän jäljessä uutisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai menen töihin jos koulut avataan ja omat lapset menee myös. Etäopetustahan ei tarvitse sitten enää järjestää ja pääsee takaisin normaaliin kouluarkeen, ihanaa, on tätä odotettukin!
OpeKerropa, mitä toukokuun kahdella viimeisellä viikolla tehdään koulussa.
Lasten kertoman mukaan katsellaan videoita ja leikitään.
Nämä puuhat osataan tehdä kotonakin.Kouluun menee muutkin kuin räkänokat.
Sinne menee idioottien lapset. Ja siellä tehdään retkiä, pelataan sählyä, siivotaan pulpettia ja katsotaan videoita. Kuten jokaikinen kevät toukokuun lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Uhrataan muut, kunhan itse turvassa kirjoitti:
Haloo...
Sanni Marin on ITSE karanteenissa koskaHän on mahdollisesti altistunut henkilölle JOTA EI OLE TAVANNUT, mutta joka on
mahdollisesti altistunut koronapositiiviselle.
Tämä kertoo minun mielestäni kaiken oleellisen.
Haloo, ei ole! On töissä.
Olet vähän jäljessä uutisista.
Katsoitko milloin tuo on kirjoitettu?
Ja Marin testattiin - erittäin hyvää palvelua. Muuthan ei testejä saa.
Miksi hänen lapsensa ei ole lähipäiväkodissa Pikku-Huopalahdessa somalien kanssa leikkimässä? Miksi Emma on kotona vaaran keskellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta kai menen töihin jos koulut avataan ja omat lapset menee myös. Etäopetustahan ei tarvitse sitten enää järjestää ja pääsee takaisin normaaliin kouluarkeen, ihanaa, on tätä odotettukin!
Sinne menee idioottien lapset. Ja siellä tehdään retkiä, pelataan sählyä, siivotaan pulpettia ja katsotaan videoita. Kuten jokaikinen kevät toukokuun lopussa.
Kannattaa osata muuntautua. Ei elämässä pärjää ne jotka tekee kaiken aina samalla tavalla.
Minua lähinnä naurattaa tuo hallituksen linja. Siis tämmöinen toiminta:
"Ehkä tehdään ehkä ei. Ei me nyt ihan tiedetä, mutta tällasia vaihtoehtoja on ja me päätetään niistä joskus myöhemmin. Kunhan nyt ensin vähän riiputetaan kaikkia löysässä hirressä. Saavat kansalaisetkin vähän ajateltavaa, ja me voidaan suhmuroida jotain etuja omalle lähipiirille sillä aikaa, jäävät kokonaan huomiotta."
Matti Nykänen -hallitus. Fifty-sixty. Ehkä avataan koulut, ehkä ei.
Hoitajat ja lääkärit saavat sentään käyttää suojavarusteita. Hyvä niin toki, mutta harmi, että koulun henkilökunta uhrataan, jotta saadaan virus lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa osata muuntautua. Ei elämässä pärjää ne jotka tekee kaiken aina samalla tavalla.
AIVAN. Siksipä juuri tämä etäopiskelu on hyvä asia. Ei pidä luutua tuolla lailla, että lapset pitää saada kouluun, lapset pitää saada kouluun, lapset pitää saada kouluun, koska aina on lapset menneet kouluun.
Lähikoulussa ei oikeasti ole mitään opiskeltavaa 14.5. alkaen 8 päiväksi. Arvosanatkin on jo annettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä puuhat osataan tehdä kotonakin.No mun 16v. ei leiki enää.
Käyvät opettajan kanssa lävitse esim. Matikkaa, kemiaa ja fysiikkaa.
Kyllä, olen jutellut luokanvalvojan kanssa.
Eivät katso videoita ja oppia voi vaikka numerot on annettu.
Motivaatioi on varmaan 100%🤔
En myöskään päästä lasta kouluun enää tänä keväänä. Tuntuisi tämä eristäytyminen ihan turhalta, jos pitäisi ottaa moinen riski tässä vaiheessa. Olen seurannut koronauutisointia maailmalta jo tammikuun lopusta alkaen eli pelkäsin taudin eskaloitumista, ja se kävikin toteen.
Ainakin lapsen etäopetus on toiminut todella hyvin, ja tunnollinen ja ahkera lapsi on tehnyt kaiken erinomaisesti. Luulen, että ne, joiden normiopetus sujui hyvin, pärjäävät myös etänä. Kouluun on nyt jo voinut mennä, jos on erityisen tuen päätös ja 1-3 lk oppilaat eli tukea on ollut saatavilla.
Totta kai lapsi kaipaa kavereitaan, mutta ymmärtää myös tilanteen ja seuraa uutisia asiasta. Joku vertasi tätä maratooniin eli en usko, että ollaan vielä lähelläkään maalia. Vasta-ainetestauksien jälkeen on jo paremmin tietoa tosiasiallisesta levinneisyydestä, ja hoitomuotoja ja rokotetta kehitetään koko ajan. Sitten on hybridimallin aika.
Kouluun menee muutkin kuin räkänokat.