Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa hallituksen tuleva päätös kouluista!

Vierailija
22.04.2020 |

Ahdistaa ja jännittää ihan hirvittävästi.
Mitä jos koulut avataan jo etuajassa, vaikka koko toukokuuksi?
Mitä jos minun lapseni ovat ainoita, jotka eivät mene kouluun?
Leimataanko minut hysteeriseksi? Syrjäytyväkö lapseni?
En uskalla päästää lapsia kouluun, itse olen monisairas, toinen lapsi astmaatikko.
Lähipiiriin kuuluu vanhuksia ja muita riskiryhmäläisiä.
Jos koulut avataan, edes pariksi viikoksi, niin siitähän seuraa se, että nekään perheet, jotka tähän mennessä ovat noudattaneet suosituksia, eivät enää noudata. Lapset saavat leikkiä vapaasti keskenään kevään ja kesänkin.
Olisi niin paljon helpompaa kun koulut olisi suljettu syksyyn asti ja lapset ja aikuiset muistaisivat kesälläkin olla varovaisia, ettei tauti leviä.
Tuttavani kävi taudin läpi miehensä kanssa, molemmat oli sairaalassa, miehellä hengenlähtö lähellä. Selvisi onneksi, mutta antoivat neuvon, että hyvät ihmiset, ottakaa vakavasti nämä suositukset.
Pelottaa mitä hallitus päättää.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo...

Sanni Marin on ITSE karanteenissa koska

Hän on mahdollisesti altistunut henkilölle JOTA EI OLE TAVANNUT, mutta joka on 

mahdollisesti altistunut koronapositiiviselle.

Tämä kertoo minun mielestäni kaiken oleellisen.

Vierailija
42/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai menen töihin jos koulut avataan ja omat lapset menee myös. Etäopetustahan ei tarvitse sitten enää järjestää ja pääsee takaisin normaaliin kouluarkeen, ihanaa, on tätä odotettukin!

Ope

Onko ihanaa, jos joku luokkasi oppilas kuolee koronaan? Onko siinä vaiheessa se kaksi viikkoa sen arvoista?

Relaa baby, koululaisia ei kuole koronaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulu ei hyökkää, mutta varaudu sosiaalityöntekijöiden kanssa keskusteluun. Antaa viestin, että teillä ei mene hyvin, ellet laita lastasi kouluun. Kyseessä on tarkastustilanne.

Eikö se ole juuri toisin päin: antaa viestin, että teillä ei mene hyvin, JOS/KUN laitat lapsesi kouluun ;)

Vierailija
44/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, ihan oikeasti. Älkää laittako lapsia kouluun, opettajat ovat jättäneet lausuntonsa että HE EIVÄT HALUA että avataan, tarvitaan myös vanhempien kommentteja. Kirjoittakaa eduskuntaan, lehtiin jne.

Tästä täytyy tehdä selainen mekkala että hallitus ei voi paeta vastuuta sitten "asiantuntijoiden taakse" kun kerran koululaitos kertoo että ei ole syytä avata ja etäopetus toimii. Jo nyt on mahdollisuus saada tukiopetusta.

Itsekin riskiryhmässä, omalla kohdalla virus voi merkitä kuolemaa. Eli mistään laumasuojasta ei ole hajuakaan. Ruotsin malli osottautui löperöksi ja vetivät lausuntonsa takaisin mutta näkyykö se lööpeissä? Pääepidemiologi Anders Tegnell ja viranomaisen pääjohtaja Johan Carlson eivät halunneet kommentoida asiaa TT:lle millään tavalla.  https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000006483995.html?utm_campaign=tf-HS&ut…

Vierailija
45/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta vähääkään mitä muut ajattelee. Anon sitten vaikka kotikoulun loppukevääksi.

Teen samoin omien lasten kohdalla. Harmi vaan, että itse joudun opettajana menemään 900 oppilaan kouluun hakemaan tartunnan :(((((

Tee kuten minä ja ota saikkua. 

Vierailija
46/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta kai menen töihin jos koulut avataan ja omat lapset menee myös. Etäopetustahan ei tarvitse sitten enää järjestää ja pääsee takaisin normaaliin kouluarkeen, ihanaa, on tätä odotettukin!

Ope

Onko ihanaa, jos joku luokkasi oppilas kuolee koronaan? Onko siinä vaiheessa se kaksi viikkoa sen arvoista?

Relaa baby, koululaisia ei kuole koronaan.

Kuolee niitä muuallakin. 

Vierailija
47/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettaja ja menen töihin, jos on pakko. Kuinka paljon oppilaita tulee paikalle, sitä en tiedä. Olen riskiryhmää, mutta en ole omasta puolesta eniten huolissani. Mies on yrittäjä ja jos hän sairastuu vakavasti, konkurssi tulee ja vuosien työ valuu hukkaan. Ehkä en itsekään ole työkuntoinen sen sotkun jälkeen.

Vierailija
48/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittamassa lastani kouluun. Lapseni oli etäopetuksessa noin viikon verran ennen koulujen kiinni menoa ja opettajalle se oli ok - enkä ollut ainoa. Jos koulut avataan ja pakotetaan lähiopetukseen, niin anon lisää "lomaa" niin paljon kuin sitä saa ja loput vaikka sitten sairaslomaa. Uskon kyllä että kouluista joustoa löytyy tässä tilanteessa ja opettajiakaan se tuskin haittaa, kun eivät itsekään halua että koulut avataan ja ovat enemmänkin kiitollisia siitä, että lapsia on koulussa mahdollisimman vähän altistumisriskin takia.

Meillä on etäopetus ollut sujuvaa ja oppi on mennyt ehkä paremmin perille kotona rauhallisessa ympäristössä. En ymmärrä miksi muutaman viikon takia täytyy taas kuvioita sotkea, kun luultavasti ensimmäinen viikko menee jo siinä, että sopeutuu taas kouluympäristöön ja rutiineihin. Lapsethan ovat ihan sekaisin kun näkevät taas kavereitaan pitkästä aikaa, ihan kuin kesäloman jälkeen. Mitä hyötyä siitä on oppimisen kannalta? Ja ne kesälomatkin on jo kulman takana, niin onpa sitten kiva saada korona koulusta ja koko kesä menee koronassa ja pahimmillaan lähipiirikin siinä sairastelee tai kuolla kupsahtelee. Minä en ainakaan uhraa lastani ja läheisiäni tai muita ihmisiä juupas-eipäs-immuniteetille ja muille sairauden tuomille mahdollisille pitkäaikaisille vaikutuksille tai pahimmillaan viikatemiehelle ainakaan sen kautta, että päästäisin lapseni kouluun massakokoontumaan.

Vierailija
49/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
50/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona tarttuu hyvin harvoin lapsiin, joten miten ne koulussa käyvät lapset sitten tartuttaisivat sen kaikkiin riskiryhmiin kuuluviin vanhempiinsa? Hyppääkö se virus reppuun ja tulee mukana kotiin? Ai niin, eihän se elä pinnoillakaan...

Vierailija
51/70 |
23.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona tarttuu hyvin harvoin lapsiin, joten miten ne koulussa käyvät lapset sitten tartuttaisivat sen kaikkiin riskiryhmiin kuuluviin vanhempiinsa? Hyppääkö se virus reppuun ja tulee mukana kotiin? Ai niin, eihän se elä pinnoillakaan...

Älä levitä väärää tietoa. Lapset eivät saa yleensä vakavia oireita, mutta kyllä he kantavat virusta ja tartuttavat sitä. Lapsista 6% saa vakavan tautimuodon. Tähän Koronaan tulee menehtymään lapsia myös Suomessa. Valitettavasti. Koronaan on kuollut lapsia jo Ruotsissakin. Monessa maassa on valitettavasti lapsiuhreja. Kenenkään vanhemman ei nyt pidä luulla, että lapsi on turvassa tältä taudilta. Se on erittäin vaarallinen luulo ja on vastuutonta, että sinä levität väärää tietoa tällä palstalla. HuomioI, että esim. Espanjassa lapsia ei ole päästetty ollenkaan ulos kuukauteen ja leikkikentät on suljettu. Ihanko turhaan tämmöinen toimi on tehty? Niinkö meinaat?

Vierailija
52/70 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki Suomen vanhemmat ja koulun henkilökunta yhtenä rintamana koulujen avaamista vastaan!

Meidän on estettävä tämä! 

Vierailija
53/70 |
24.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä aloitus. Minullakin pelottaa laittaa lapsia kouluun. Ja tiedän muitakin vanhempia, joita ahdistaa ja pelottaa. Ihan hirveää roikkua löyhässä hirressä, että ihan oikeastiko meidän lapset uhrataan ja pakotetaan tartuttamaan toisensa. Kotiinhan ne sen taudin tuovat, sehän on selvä.

Entä me vanhemmat sitten? Ja lapsen muu lähipiiri? Eikö meillä ole ihmisarvoa, eikö meitä ole tarpeen suojella koronalta? 

Vierailija
54/70 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa vain, että lapsel on vähänflunssan oireita. That's it.

Vierailija
55/70 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua raivostuttaa, suututtaa ja viha ihan kiehuu päässä.

Koko lasteni kouluaika on ollut täynnä näitä täysin käsittämättömän osaamattomia poliitiikkoja virkamiehiä, jotka keksii milloin mitäkin päätöntä.

Miksei Marinin lapsi ole päivähoidossa? Miksi hän saa olla kotonaan huolta kerryttämässä?

Vierailija
56/70 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä hallitus ei välitä kuin ongelmaperheistä. Paskat meistä, jotka kasvattavat yhteiskunnan tulevia maksajia

Vierailija
57/70 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse opettaja, ja tosi moni kollega on sanonut, et omat lapset jää kotiin, vaikka itse joutuisi töihin. Sama itsellä, ollaan eri kouluissa, ja itse osaa ehkä hiukan paremmin varoa. Suurin osa opettajista on varmaan vain tyytyväisiä, jos ryhmät pysyvät pienempinä.

Tätä vaihtoehtoa tuskin on että saa jäädä kotiin.

Vierailija
58/70 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ope

Kerropa, mitä toukokuun kahdella viimeisellä viikolla tehdään koulussa.

Lasten kertoman mukaan katsellaan videoita ja leikitään.

Nämä puuhat osataan tehdä kotonakin.

Vierailija
59/70 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista nähdä jääkö lapset kotiin vaikka koronaa tuskin edes on heidän kunnassa tai kaupungissa.

Ihan varuiksi vain.

Vierailija
60/70 |
25.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ope

Kerropa, mitä toukokuun kahdella viimeisellä viikolla tehdään koulussa.

Lasten kertoman mukaan katsellaan videoita ja leikitään.

Nämä puuhat osataan tehdä kotonakin.

No mun 16v. ei leiki enää.

Käyvät opettajan kanssa lävitse esim. Matikkaa, kemiaa ja fysiikkaa.

Kyllä, olen jutellut luokanvalvojan kanssa.

Eivät katso videoita ja oppia voi vaikka numerot on annettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän