Paljon teidän miehet antaa teille käyttörahaa kuukaudessa?
Itse saan perus työmarkkinatukea n. 600 €/kk. Mies maksaa kaikki laskut, ruuat ym. Sen lisäksi hän antaa minulle ns. meikkirahaa kulutukseen 250 euroa kuukaudessa, mikä on minun mielestä aika vähän?
Kommentit (50)
Itselläni on käytössä rinnakkaiskortti, jota pystyy höyläämään sen verran kuin on tarve. Mies kustantaa käytännössä kaiken elämisen. Ei voi todellakaan valittaa. Meitä on moneen junaan.
Ei anna mitään. Olen tuloton luuseri. Syön hiekkaa.
Meillä molemmat saa saman summan omiin asuntolainojenlyhennyksiin ja saman verran käyttörahaa ja loput menevät yhteiselle tilille, josta rahaa siirretään yhteiselle säästätilille
Ps. Minä tienaan miestäni enemmän
Meikkirahaa? Mitäs hittoa?
Ollaan miehen kanssa molemmat työttömiä ja samoilla tuilla, mies taitaa saada satasen enemmän jonkun korotuksen takia. Silti multa tuntuu jäävän säästöönkin ja joudun puolet kuusta makselemaan miehen elämistä, vielä ei ikinä ole ollut toisinpäin.
Oispa kiva jos toisi joskus edes kurkun kaupasta oma-alotteisesti, vaatteita, kukkia tai edes kahvipakettia on turha odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei senttiäkään mieheltä, vaikka sillä nelinkertaiset tulot. Olen mielummin itsenäinen!
Sama meillä. Kun matkustetaan, minä menen halpislentoyhtiöllä, mies lentää businessluokassa. Mies suuntaa viidentähden hotelliin, minä hostelliin. Kun tulee ruokailun aika, minä menen mäkkäriin ja mies kalliseen ravintolaan.
Onko miehesi Danny?
Kosahti jo siihen, että tuo työmarkkinatuki on n. 500e.
Mulla on ihan samanlainen tilanne.
En saa yhtään.
Tosin en meikkaa, olen mies.
Kukaan mies ei ole koskaan pitänyt minusta huolta taloudellisesti. Ei oma isä lapsena eikä myöhemmin ole koskaan ollut sellaista suhdetta, että miehistä olisi ollut mitään taloudellista tukea.
40 vuotta ollut yhteiset rahat.
Jos avioliitossa ollaan ja eletään yhdessä, niin mihin ihmeeseen omaa tiliä tarttee?
Sieltä otetaan rahat meikkiin, ruokaan, autoon ja vaikka polkupyörään tai turkkiin. Mitä milloinkin jompi kumpi tarttee ja varat antavat myöten.