Paljon teidän miehet antaa teille käyttörahaa kuukaudessa?
Itse saan perus työmarkkinatukea n. 600 €/kk. Mies maksaa kaikki laskut, ruuat ym. Sen lisäksi hän antaa minulle ns. meikkirahaa kulutukseen 250 euroa kuukaudessa, mikä on minun mielestä aika vähän?
Kommentit (50)
Kuukausituloni ovat 4200 e/kk netto ja se on kaikki omaan käyttöön. Miehen rahoista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Kuukausituloni ovat 4200 e/kk netto ja se on kaikki omaan käyttöön. Miehen rahoista en tiedä.
Jos miehen tulot ovat esim. alle 2000 €/kk, niin hänen pitäisi saada rinnaiskortti sinun käyttötiliisi sekä saada pitää omat rahansa ominaan.
Vierailija kirjoitti:
No ei anna. Hän on eläkeläinen, joten... Minulla jää palkastani omaan kulutukseen 500€. Minusta se on ihan hyvä määrä. Ja sulle ei siis riitä 850€/kk? Ymmärsinkö oikein?
Juurikin näin. Paitsi siis nämä 600 euroa kuukaudessa ovat minun omia rahojani. Minun pitäisi saada meidän muista tuloista enemmän.
Itselläni ei ole tällä hetkellä mitään tuloja, elän täysin miehen rahoilla. Saan käyttööni sen verran kuin tarvitsen. EI toki ideaalitilanne, mutta näillä nyt mennään toistaiseksi. Jotenkin usein tulee tunne, että minun pitäisi hävetä tätä tilannetta, että olen huonompi ihminen tällaisena. Yritän kuitenkin ajatella, että tämä ei tee minusta yhtään sen huonompaa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Huono, 0/5. Asioista voisi käynnistää keskustelua ilman lapsellista provoaloitustakin. Mutta:
En tiedä mieheni tuloja eikä hän minun. Molemmat laittavat yhteiselle taloustilille kuukausittain summan, joka riittää asumis-, ruoka- ja yhteisen auton kuluihin. Ne maksetaan puoliksi. Kaikki muu on omaa rahaa.
Vaikuttaako korona aivoihin vai mistä johtuu nämä viime viikkojen paskat provot?
Ex:n lähdettyä kaikki rahani jäävät omaan käyttöön, eikä tarvitse osallistua hänen harrastustensa rahoittamiseen. Pärjään paremmin omilla tuloillani kuin tuhlaavan miehen kanssa.
Mies maksaa mun luottokorttilaskun. En edes tarkkaan tiedä, paljonko kulutan.
Vierailija kirjoitti:
Mies maksaa mun luottokorttilaskun. En edes tarkkaan tiedä, paljonko kulutan.
Tämä olisi meilläkin ideaalitilanne. Eli en saisi mitään kulutusrahaa, vaan luottokortin jolla voisin vapaasti ostaa mitä huvittaa meidän rahoilla ja mies sitten maksaisi luottokorttilaskun.
Minulla on 100 tuhatta käytössä luottokortilla. Riippuu kuukaudesta ja miehen mielialastakin, että paljonko uskallan käyttä omiin hankintoihin. Tuhansia kuitenkkin. Mies ei suutu.
Mä saan mun poikaystävältä seurustelurahaa yleensä 100€ viikossa. Ostan sillä pillerit jne.
Ei oo miestä joten syön kynsiä ja räkää ja näytän rumalta, tietysti.
Meillä on yhteiset rahat. Molempien palkka tulee tilille ja laskut maksetaan sieltä. Molempien sijoituksiin laitetaan 900€/kk ja loput menee sitten aikalailla asuntolainaan ja kulutukseen.
Itse olen ollut välillä pitkiäkin aikoja työttömänä ja välillä opiskelin, josta kolme vuotta ilman opintotukea. Tuona aikana en kehdannut kovin vapaasti yhteisiä rahoja käyttää, vaan pyrin säästäväisyyteen. Mutta ostin kyllä vaatteita ja kävin tarvittaessa kampaajalla. Sitten kun pääsin töihin, niin olen käyttänyt rahaa vähän vapaammin. Mutta edelleen mies tienaa noin 70% meidän yhteisistä tuloista. Ja aina jos palkkarahat ei riitä, otetaan miehen säästöistä, koska hänellä niitä on enemmän.
Meikkirahoja?? Kuka ostaa joka kuukausi meikkejä tolla summalla? Mulla ei mee edes kahdessa vuodessa yli 200e. Ja en oo mikään suohirviö.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on yhteiset rahat. Molempien palkka tulee tilille ja laskut maksetaan sieltä. Molempien sijoituksiin laitetaan 900€/kk ja loput menee sitten aikalailla asuntolainaan ja kulutukseen.
Itse olen ollut välillä pitkiäkin aikoja työttömänä ja välillä opiskelin, josta kolme vuotta ilman opintotukea. Tuona aikana en kehdannut kovin vapaasti yhteisiä rahoja käyttää, vaan pyrin säästäväisyyteen. Mutta ostin kyllä vaatteita ja kävin tarvittaessa kampaajalla. Sitten kun pääsin töihin, niin olen käyttänyt rahaa vähän vapaammin. Mutta edelleen mies tienaa noin 70% meidän yhteisistä tuloista. Ja aina jos palkkarahat ei riitä, otetaan miehen säästöistä, koska hänellä niitä on enemmän.
No kyllähän sen sitten ymmärtää, että rahat ovat yhteisiä, kun mies tienaa 70 % teidän yhteisistä tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Mun rahat on mun rahoja. Miehen rahat on yhteisiä.
Kuulostaa suomalaiselta avioliitolta.
Mies pitäköön rahansa ja hankkikoon mitä haluaa. Saan niistä kuitenkin puolet erossa. Antaa äijän nyt luulla että saa pitää rahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllähän sen sitten ymmärtää, että rahat ovat yhteisiä, kun mies tienaa 70 % teidän yhteisistä tuloista.
Minäkin naisena tunnen myötähäpeää näistä kirjoittajista. En voisi kuvitellakaan käyttäväni toisen ihmisen ansaitsemia rahoja. Poikkeuksena tilapäinen sairaus tai vastaava tilanne. Mutta terveenä työkykyisenä aikuisena en.
Mies pitäköön rahansa ja hankkikoon mitä haluaa. Saan niistä kuitenkin puolet erossa. Antaa äijän nyt luulla että saa pitää rahansa.
Niin paljon kuin kulloinkin pyydän. Lisäksi maksaa kaikki lainat, laskut ja matkat. Mikäs sen mukavampaa.